• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпека життєдіяльності

ПЛАН

проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності

(24.04.2023 по 28.04.2023)

Дата проведення Назва заходу Учасники Відповідальний
Понеділок 24.04 1-й день «Вивчаємо, знаємо, виконуємо»
Розміщення на сайті ліцею плану заходів проведення Тижня охорони праці та безпеки життєдіяльності ЗДВР
Година спілкування на тему: «Вибухонебезпечні предмети. Дії при виявленні вибухонебезпечних або підозрілих предметів» 1-11 Класні керівники
Бесіда «Убезпеч своє життя». «Вибухонебезпечні предмети. Дії при виявленні вибухонебезпечних або підозрілих предметів». Перегляд документального фільму «Небезпечні знахідки» 5-11 Класні керівники
Хвилинки дискусії «Будь обережним на вулиці і вдома». 1-4 Класні керівники
Вівторок 25.04 2-й день «Добрий і злий вогонь»
Година спілкування «Первинні засоби гасіння пожежі». Гра-вікторина «Як треба діяти при пожежі» 5 -8 Класні керівники
Інформаційний калейдоскоп на тему: «Пожежна безпека. Причини виникнення пожеж». Перегляд тематичного відео. 9-11 Класні керівники
Вікторина «Веселий і злий сірничок» 1-4 Класні керівники
Середа 26.04 3-й день «Правила дорожнього руху»
Правила дорожнього руху 9-11 Класні керівники
Хвилинка-веселинка «Ми пішоходи» («Безпечна дорога») 1-4 Класні керівники
Вікторина «Дорожня грамота» 5-9 Класні керівники
Четвер 27.04 4-й день «Здоров'я – запорука успіху»
Бесіда «Здорові звички – здоровий спосіб життя» 1-4 Класні керівники
Виховна година «Бережи здоров'я змолоду» 9-11 Класні керівники
Вікторина «Здоровим бути» 5-8 Класні керівники
П’ятниця 28.04 5-й день «Обережно: небезпека!»
Вікторина «Обережно! Небезпека!» 1-4 Класні керівники
Виховна година «Попереджений – захищений». Правила безпечної поведінки в умовах воєнного стану. 9 - 11 Класні керівники
Година спілкування «Небезпечні знахідки!» 5-8 Класні керівники
Конкурс малюнків та плакатів щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу 1-9 Класні керівники
Виставка літератури «Безпека людини в небезпечних ситуаціях» 1-11 Бібліотекар
Розміщення на сайті ліцею матеріалів про проведення Тижня охорони праці та безпеки життєдіяльності ЗДВР

У КЗ "Зеленогайський ліцей" пройшов тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності


/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/1 кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/1 клас.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/10 кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/11 кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/2 кл...jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/2кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/3 кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/4 кл....jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/4кл.jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/4 кл...jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/6 кл....jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/6 кл...jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/6кл..jpg/Files/images/2jidik/bezpeka_jd/8 кл.jpg

21.04.2023 В КЗ "Зеленогайський ліцей пройшов День цивільного захисту України 2023

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-04-21_10-59-41-826.png

/Files/images/2jidik/tsz/2кл.jpg/Files/images/2jidik/tsz/2 кл....jpg

/Files/images/1/9/Screenshot (339).png/Files/images/2jidik/tsz/4 кл...jpg

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-04-21_10-55-04-065.png/Files/images/2jidik/tsz/4 кл.jpg

Сьогодні у 3 класі пройшло практичне заняття з теми "Людина та її організм". А також класна година на закріплення знань з мінної безпеки" з настільною грою "Обережно міна".

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-04-18_18-43-25-055.jpg

ОНЛАЙН ВИХОВНИЙ ЗАХІД ЗА УЧАСТЮ ПРЕДСТАВНИКІВ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОННОГО УПРАВЛІННЯ ГУ ДСНС УКРАЇНИ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

14.04 2023 р. відбулась онлайн зустріч із представниками Харківського районного управління ГУ ДСНС України у Харківській області. Діти вивчали правила безпеки, зокрема, правила поведінки у разі знаходження вибухонебезпечних речей правильний алгоритм дій під час повітряних тривог.

/Files/images/1/9/Screenshot (272).png
/Files/images/1/9/Screenshot (273).png
17 квітня в Україні щороку відзначають день День пожежної охорони. Сьогодні з учнями "Зеленогайського ліцею" був проведений урок-гра на опрацювання і закріплення правил пожежної безпеки. Звернули увагу на важливість, необхідність і героїчність професії вогнеборця!

/Files/images/2jidik/pojejniki/Слайд2.JPG/Files/images/2jidik/pojejniki/Слайд3.JPG

4 квітня 2023 року у ліцеї були проведені уроки з мінної безпеки

/Files/images/2jidik/mnna_bezpeka/Слайд1.JPG /Files/images/2jidik/mnna_bezpeka/Слайд2.JPG/Files/images/2jidik/mnna_bezpeka/Слайд3.JPG

22.03.2023-23.03.2023 З учнями КЗ "Зеленогайський ліцей" були проведені години спілкування, аналіз та зворотній зв'язок щодо перегляду серій відео - "МОЛОДЬ ЗА БЕЗПЕКУ ДОРОЖНЬОГО РУХУ"

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-03-23_11-06-07-199.jpg

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-03-23_10-53-52-054.jpg

/Files/images/1/9/зображення_viber_2023-03-23_11-06-07-240.jpg

14 березня 2023 року у КЗ "Зеленогайський ліцей" провели бесіду щодо обережного поводження з бродячими тваринами. На сьогдні це дуже актуальне питання, бо останнім часом різко збільшується кількість безпритульнтх тварин. Учні переглянули мультфільм, прослухали поради та розробили правила поводження з бездомними тваринами.

/Files/images/2jidik/bezdomn/Слайд1.JPG/Files/images/2jidik/bezdomn/Слайд2.JPG

6 березня у ліцеї було проведено виховне заняття на тему "STOP Булінг!". Перегляд та обговорення мультфільмів, які допоможуть запобігти цькуванню серед дітей

/Files/images/2jidik/bulng/Слайд1.JPG/Files/images/2jidik/bulng/Слайд2.JPG/Files/images/2jidik/bulng/Слайд3.JPG/Files/images/2jidik/bulng/Слайд4.JPG

1 березня у КЗ "Зеленогайський ліцей" був проведений виховний захід до дня Цивільної оборони

/Files/images/2jidik/зображення_viber_2023-03-01_11-46-57-899.jpg

/Files/images/2jidik/зображення_viber_2023-03-01_11-47-48-672.jpg/Files/images/2jidik/зображення_viber_2023-03-01_11-47-58-387.jpg

28 лютого у ліцеї було проведено бесіду зі здобувачами освіти щодо безпечної поведінки в побутових умовах

/Files/images/2jidik/pobutov_umovi/Слайд1.JPG/Files/images/2jidik/pobutov_umovi/Слайд2.JPG

13лютого 2023 року з учнями було проведено бесіду, щодо попередження інфекційних захворювань

/Files/images/2jidik/muntet/Слайд1.JPG/Files/images/2jidik/muntet/Слайд2.JPG/Files/images/2jidik/muntet/Слайд3.JPG/Files/images/2jidik/muntet/Слайд4.JPG/Files/images/2jidik/muntet/Слайд5.JPG/Files/images/2jidik/muntet/Слайд6.JPG

7 лютого 2023 року у світі відзначається День безпечного Інтернету – Safer Internet Day – під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». Це буде вже 20 День безпечного Інтернету. Сьогодні з учнями 2 класу та 4 класу було проведено бесіди "Безпека дітей в Інтернеті"

/Files/images/2jidik/20230207_145817[1].jpg/Files/images/2jidik/20230207_145954[1].jpg/Files/images/2jidik/20230207_150027[1].jpg/Files/images/2jidik/20230207_150052[1].jpg

03.02.2023 р. у КЗ "Зеленогайський ліцей" було проведено онлайн-бесіду щодо обережного спілкування з незнайомцями

/Files/images/2jidik/20230206_202018[1].jpg /Files/images/2jidik/20230206_202047[1].jpg /Files/images/2jidik/20230206_202109[1].jpg

22.12.22 Проведені онлайн бесіди- уроки щодо попередження усіх видів дитячого травматизму під час зимових канікул

/Files/images/1/6/зображення_viber_2022-12-22_11-06-40-324.jpg /Files/images/1/6/зображення_viber_2022-12-22_11-06-38-894.jpg

Проведені онлайн бесіди- уроки щодо особливостей дотримання Правил дорожнього руху, особливо в темний час доби, та заходів особистої безпеки, під час пересування та важливості використання на одязі світлоповертальних елементів у темну пору добу

/Files/images/1/6/зображення_viber_2022-12-13_13-07-56-231.jpg /Files/images/1/6/зображення_viber_2022-12-13_13-37-43-128.jpg /Files/images/1/6/зображення_viber_2022-12-13_13-37-32-749.jpg

Формування ключових та стійких компетенцій у дітей про безпечну поведінку у час війни та після її завершення – одне з головних завдань батьків та освітян.

З 24 лютого 2022 року питання безпеки вийшло на інший рівень. Нині воєнні ризики є частиною життя, тому маємо бути готовими захистити себе і дітей.
Війна змушує змінювати звичну поведінку: щохвилини може бути повітряна тривога, яку ми не можемо контролювати. Саме тому важливо розвинути нові навички, сформувати стійкі компетенції поведінки дітей під час перебування на вулиці або вдома.
Освітній проєкт#stop_sexтинг створив уроки щодо безпечної поведінки під час війни для дітей трьох вікових груп. У п’ятницю, 21 жовтня, ці уроки представили під час вебінару «Ключові навички дітей шкільного віку у воєнні часи. Як навчити дітей безпечної поведінки». До заходу долучилося понад 2 тис. учителів з усіх куточків України.
Запис вебінару доступний за посиланнями: наютубта уфейсбуці.

Уроки доступні на сайті:

  • Урок для 1-4 класів
  • Урок для 5-8 класів
  • Урок для 9-11 класів
За проведення уроків та перегляд вебінару передбачено отриманнясертифіката про підвищення кваліфікації. Деталі – запосиланням.

Про проєкт #stop_sexтинг:

#stop_sexтинг– найбільший в Україні освітній проєкт щодо захисту дітей в інтернеті. Отримав премію Глобального договору ООН та загалом навчив понад 500 тис. дітей та батьків. У межах інформаційної кампанії створив першу в Україні консультаційну лінію щодо безпеки дітей в інтернеті 1545 та психологічну лінію підтримки для дітей та батьків на тему онлайн-ризиків насайті.
Нагадаємо,кількість учнів, які навчаютьсяочно та змішано, щоразу зростає.

Правила поведінки у зв’язку з епідемією коронавірусної інфекції (COVID -19):

1. Не слід ходити в гості та відвідувати громадські місця.

2. Частіше перебувайте на свіжому повітрі.

3. Уникайте переохолодження, обмежуйте своє перебування на холоді.

4. Частіше провітрюйте кімнату.

5. Частіше мийте руки з милом, дотримуйтесь правил особистої гігієни.

6. Дбайте про повноцінне харчування, збагачуйте організм вітамінами та калоріями. Щоденно їжте свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.

7. Під час епідемії грипу потрібно носити захисну маску.

8. Користуйтеся особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип.

Категорично забороняється:

- чіпати незнайомі і вибухонебезпечні предмети;

- грати на проїжджій частині вулиці або поблизу неї;

- відходити далеко від будинку, в якому мешкаєш;

- розпалювати вогнище;

- лазити по деревах і дахах;

- грати із чужими тваринами;

- збирати незнайомі види грибів і ягід;

- пити сиру воду;

- самостійно виїжджати в ліс без супроводу дорослих (вчителів або батьків);

- вступати у контакт та впускати у квартиру або будинок незнайомих людей;

- перебувати на вулиці пізніше, ніж о 21.00 або під час комендантської години.

Правила поведінки в умовах воєнного стану

Дотримуйтесь порад:

Носіть із собою документ, що посвідчує особу.

Тримайте в кишені одягу записи про групу крові й про можливі проблеми зі здоров’ям.

Намагайтеся якнайменше перебувати поза житлом, уникайте місць скупчення людей.

За можливості уникайте демонстрації патріотичної атрибутики: це може спровокувати агресора.

Пам’ятайте, де розташовані найближчі від оселі,чи місць, які ви часто відвідуєте, сховища та укриття.

У жодному разі:

Не повідомляйте про свої плани малознайомим людям, не сперечайтеся з ними.

Уникайте колон техніки й не стійте біля військових машин.

Не фотографуйте й не знімайте на відео військову техніку та людей у військовій формі.

Не спостерігайте за ходом військових дій, ховайтеся одразу, як почуєте постріли.

Не носіть із собою зброї, не показуйте військовим нічого, що навіть за формою може нагадувати зброю.

Не підбирайте покинутої зброї або боєприпасів.

Не торкайтеся вибухонебезпечних або просто невідомих чужих речей, бо звичайні побутові предмети можуть бути заміновані.

Не носіть армійської форми, камуфльованого одягу чи одягу з шевронами.

Надавайте перевагу одягу темних кольорів, що не привертає уваги.

Шановні батьки:

Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.

Відпускаючи дитину на прогулянку, нагадайте їй про правила дорожнього руху, про правила поведінки в громадських місцях.

Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.

Увага! Під час канікул відповідальність за життя та здоров’я дітей несуть батьки!

ОБЕРЕЖНА ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС КАНІКУЛ –

ЗАПОРУКА ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я!

/Files/images/2jidik/захисти себе.jpg

/Files/images/екстрений.jpg


/Files/images/bd.jpg

Витяг з Правил охорони життя людей на водних об’єктах України, затверджених наказом МНС Українивід 03.12.2001 № 272, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.02.02 за № 95/6383

2.7. Громадянам, які відпочивають у місцях масового відпочинку, забороняється:

запливати за огороджувальні буї;

підпливати до моторних суден, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів;

залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети;

використовувати рятувальні засоби і спорядження не за призначенням;

стрибати в воду зі споруд, не пристосованих для цього і в місцях, де невідомі глибина та стан дна;

розпивати спиртні напої і купатись в нетверезому стані;

організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням та захватом тих, хто купається;

забруднювати і засмічувати водойми та територію пляжів;

подавати обманні сигнали тривоги заради жарту;

залишати без нагляду малолітніх дітей;

використовувати для плавання автомобільні камери, надувні матраци, лежаки, дошки та ін.;

використовувати моторні, вітрильні, веслові човни, інші гребні і моторні плавзасоби, водні велосипеди, швидкісні моторні плавзасоби, водні мотоцикли в зонах пляжів, у громадських місцях купання при відсутності буйкового огородження пляжної зони і в межах цієї зони;

приводити з собою собак та інших тварин.

2.8. Забороняється купання в затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях і інших водоймах, які не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не визначені місцевою держадміністрацією як місця масового відпочинку громадян біля води.

7.6. При користуванні громадянами самохідними, несамохідними плавзасобами та вітрильниками забороняється:

завантажувати плавзасоби понад визначену вантажопідйомність і пасажиромісткість;

заходити на плавзасобах в акваторії, відведені для купання;

плавати і підходити до берега в місцях масового відпочинку людей;

підходити до інших (не малих і не маломірних) плавзасобів, що рухаються, і перетинати їх курс на небезпечній відстані (менше 500 м);

порушувати правила розходження плавзасобів;

пірнати з плавзасобів;

брати на плавзасоби дітей віком до 7 років;

видавати на прокат плавзасоби і кататись на них дітям до 16 років без супроводу дорослих;

розпивати спиртні напої і користуватись плавзасобами в стані сп’яніння;

сидіти на носі, кормі чи бортах човна, звісивши ноги за борт плавзасобу;

використовувати рятувальні засоби не за призначенням;

користуватись плавзасобами особам, які не вміють плавати;

віддалятись від берега на відстань, більшу, ніж указано в судовому квитку;

купатись з борту плавзасобу, переходити під час руху з плавзасобу на плавзасіб, з місця на місце в плавзасобі.

7.7. Громадяни, які користуються плавзасобами, зобов’язані надавати допомогу людям, які потерпають на воді.

7.8. До користування моторними човними і вітрильниками допускаються особи, які мають відповідні документи на право керування цими плавзасобами. Забороняється керувати моторними плавзасобами особам, які не мають на це права.

Додаток 1

до Правил охорони життя людей на водних об’єктах України

Дії при рятуванні та наданні першої медичної допомоги

Рятування потерпілих на воді:

Потопаючий

Потопати може людина, яка не вміє добре плавати, фізично ослаблена або стомлена, хвора або поранена, а також людина, яка опинилась в холодній воді або випадково впала у воду. Якщо не допомогти цій людині, вона може загинути. Про те, що людині потрібна допомога, можуть свідчити такі ознаки:

спроба плисти не призводить до просування вперед;

на обличчі з’являється вираз відчаю;

людина кличе на допомогу або махає руками, щоб привернути увагу;

хвора або поранена людина може триматись однією рукою за уражену частину тіла;

людина намагається наблизитись до берега або човна, хапається за пліт або борт човна;

потопаюча людина хаотично махає руками, намагаючись висунутись із води, щоб набрати повітря, замість того, щоб намагатись плисти;

подібні намагання мимовільні та продовжуються недовго;

тіло у воді перебуває у вертикальному положенні, ноги не виконують плавальних рухів.

Прийняття рішення

У такій ситуації особливе значення має правильний вибір способу надання допомоги потерпілому. Огляд місця події з метою виявлення реальної та потенційної загрози відіграє в такому випадку важливу роль. Слід розуміти, що потопаюча людина діє несвідомо та інстинктивно. Навіть якщо це дитина, ваш приятель чи близька вам людина, вони можуть учепитись у вас мертвою хваткою та будуть тягнути вас під воду навіть тоді, коли вони перебувають вже під водою, але ще не знепритомніли. У такому разі ви не тільки не допоможете, але й самі можете потонути. Ось чому, допомагаючи потопаючому, ніколи не підходьте до нього близько спереду. Слід наближатись до потопаючого спереду, тримаючи поперед себе рятувальний круг, жердину чи інший плавучий засіб (рятувальний жилет, рятувальний нагрудник і таке інше). Тому потрібно швидко оцінити обставини і прийняти найбезпечніше рішення.

Способи надання допомоги потопаючому

Завжди розпочинайте із самого простого, а в разі невдачі перед тим, як приступити до більш ризикованих дій, краще подумайте, як зменшити ризик.

Словесний метод

Перебуваючи у безпечному для вас місці, ясно, чітко та коротко скажіть потопаючому, що і як він має робити, підбадьорюйте його словами, намагайтесь заспокоїти його, тоді він швидше зрозуміє ваші поради.

Метод дистанційної подачі рятувальних засобів та витягання

Якщо поблизу вас є який-небудь плавучий предмет (краще рятувальний круг), киньте його так, щоб потопаючий міг за нього вхопитися. Краще, якщо встигнете прив’язати до нього вірьовку (пасок), за яку потім зможете підтягнути потерпілого до берега чи на мілину.

Якщо ви знайшли вірьовку, то один кінець її закріпіть на плавзасобі або за береговий предмет, а інший— за рятувальний круг чи інший плавучий предмет, який ви подаєте потопаючому. Перед витягуванням потопаючого станьте так, щоб у вас була гарна опора або ухопіться за плавзасіб чи за береговий предмет, щоб ви самі не впали у воду і потопаючий не потягнув вас за собою.

Вхід у воду на мілководді

Якщо нещастя трапилось на мілководді, можливо ви зможете наблизитись до потерпілого вбрід, щоб подати рятувальний засіб, але тримайте рятувальний засіб так, щоб він був між вами та потерпілим. Міцно стійте ногами на дні, тримайтесь однією рукою за яку-небудь опору, наприклад причал (кущ, гілку дерева), та протягніть довгу жердину потерпілому. Якщо присутніх багато, утворіть живий ланцюжок, міцно взявшись за руки.

Використання човна

Спробуйте наблизитись до потопаючого на човні так, щоб кинути йому який-небудь плаваючий предмет або простягнути жердину. Якщо човен невеликий, подавати жердину треба з носа або з корми, щоб при підтягуванні потопаючого човен не перекинувся. Якщо човен такого розміру, що можна на нього взяти постраждалого, підходити до потерпілого також потрібно носом або кормою, щоб при втягуванні його в човен, човен не перекинувся.

Ніколи не стійте у човні на повний зріст під час рятування потопаючого.

Рятування уплав

При наближенні до потопаючого уплав слід тримати поперед себе будьякий плаваючий предмет (краще рятувальний круг), щоб потопаючий хапався за нього, а не за вас, і подавати його на витягнутих руках, щоб потопаючий не зміг до вас дотягнутись. Підтримуйте з ним зоровий та голосовий контакт. Підбадьорюйте потерпілого, намагаючись примусити його працювати ногами в той час, коли за допомогою плаваючого предмета будете тягти його до берега чи до найближчої мілини.

Буксирування потерпілого

При буксируванні вплав потерпілий може бути не в змозі працювати ногами, щоб допомогти вам, але може вхопитись за вас руками. Тому потрібно буксирувати його на якомога більшій відстані від себе і бути готовим у будьякий момент ухилитись від його спроб вхопитись за вас руками. Спробуйте умовити його лягти на спину або перевернути його самому, якщо маєте такий досвід.

Якщо ви не маєте нічого під руками, намагайтесь підпливти до нього ззаду, попросивши когось на березі відвертати його увагу від вас. Коли це не вдасться, спробуйте розвернути його спиною до себе, схопивши його лівою рукою за ліву руку, якщо можливо, вище ліктя і різким рухом розвернути його спиною до себе і захопити його зігнутою в лікті лівою рукою під підборіддя. Утримуючи його лежачим на спині, буксируйте до берега або до найближчої мілини, одночасно спробуйте умовити його допомагати своїми ногами вам плисти. При цьому ніколи не забувайте про особисту безпеку. Якщо ви відчули, що втрачаєте контроль над своїми рухами або відчуваєте, що потерпілий осьось схопиться за вас руками, різко відштовхнувшись, тимчасово віддаліться від нього, а відновивши координацію своїх дій, спробуйте знову надати допомогу потерпілому.

Серцево-легенева реанімація

Утоплення— одна з форм механічної асфіксії, що розвивається в результаті попадання рідини в дихальні шляхи або внаслідок ларингоспазму і припинення дихання чи з зупинкою серця в результаті психічної (страх) і рефлекторної (удар об воду, холодовий шок) дії.

Невідкладна допомога повинна бути спрямована на якнайшвидше відновлення дихання і кровообігу.

Витягши потерпілого з води, необхідно:

швидко очистити верхні дихальні шляхи від піску, мулу та водоростей, для чого, ставши на праве коліно, покласти потерпілого вниз обличчям його черевом на своє ліве стегно, лівим передпліччям натиснути на спину, щоб вивільнити від води та предметів дихальні шляхи, одночасно пальцями правої руки вичищати порожнину рота від мулу, піску та водоростей;

одночасно з очищенням ротової порожнини подразнювати корінь язика та глотку пальцями, щоб викликати блювання, яке прискорить відновлення життєвих функцій;

покласти потерпілого на спину, щоб голова була відкинута назад для розправлення дихальних шляхів, для цього можна використати валик з одежі, дитячий рятувальний круг тощо;

визначити наявність дихання протягом 5 секунд;

якщо воно відсутнє, почати робити штучну вентиляцію легень потерпілого способом “з рота в рот";

визначити наявність пульсу на сонній артерії протягом 10 секунд;

за його відсутності водночас із штучним диханням виконувати непрямий масаж серця (на одне вдування робиться від п’яти до п’ятнадцяти масажних поштовхів на грудну клітину /на грудину між ребрами в районі серця/), і цей цикл повторювати до появи ознак дихання і серцебиття;

разом із штучним диханням здійснювати нагрівання тіла розтиранням.

Добре тренований рятувальник починає робити штучну вентиляцію легенів методом “з рота в рот” або “з рота в ніс” під час доставки потерпілого до катера або на берег.

Одночасно з наданням допомоги необхідно викликати “швидку медичну допомогу” або якнайшвидше, не припиняючи реанімації, доставити потерпілого до лікарні.

Серцево-легенева реанімація
Вік Дорослий понад 8 років Дитина 1-8 років Немовля до 1 року
Положення рук Дві руки на нижній половині грудини Одна рука на нижній половині грудини Два пальці на нижній половині грудини (на ширині одного пальця нижче сосків)
Вдування Повільно до підняття грудної клітини (протягом 1,5 - 2 секунд) Повільно до піднятя грудної клітини (протягом 1 - 1,5 секунд) Повільно до піднятя грудної клітини (протягом 1 - 1,5 секунд)
Цикл 15 поштовхів – 2 вдування 5 поштовхів – 1 вдування 5 поштовхів – 1 вдування
Темп 15 поштовхів протягом приблизно 10 секунд 5 поштовхів протягом приблизно 3 секунд 5 поштовхів протягом приблизно 3 секунд
Рахунок 1,2,3,...,15 – 2 вдування 1,2,3,4,5 – 1 вдування 1,2,3,4,5 – 1 вдування

Загальні правила поведінки на воді:

1. Відпочинок на воді (купання, катання на човнах) повинен бути тільки в спеціально відведених та обладнаних для цього місцях.

2. Безпечніше відпочивати на воді у світлу частину доби.

3. Купатися дозволяється в спокійну безвітряну погоду за швидкості вітру до 10м/сек, при температурі води – не нижчою за +18°С, t° повітря – не нижчою за +24°С.

4. Перед купанням рекомендується пройти огляд лікаря.

5. Після прийняття їжі купатися можна не раніше, ніж через 1,5–2 години.

6. Заходити у воду необхідно повільно, дозволяючи тілу адаптуватися до зміни температури повітря та води.

7. У воді варто знаходитися не більше 15 хвилин.

8. Після купання не рекомендується приймати сонячні ванни, краще відпочити в тіні.

9. Не рекомендується купатися поодинці біля крутих, стрімчастих і зарослих густою рослинністю берегів.

10. Перед тим, як стрибати у воду, переконайтеся в безпеці дна й достатній глибині водоймища.

11. Пірнати можна лише там, де є для цього достатня глибина, прозора вода, рівне дно.

12. Кататися на човні (малому плавзасобі) дозволяється тільки після отримання дозволу та реєстрації в чергового по човновій станції.

Під час купання не робіть зайвих рухів, не тримайте свої м’язи в постійному напруженні, не гоніться за швидкістю просування на воді, не порушуйте ритму дихання, не перевтомлюйте себе, не беріть участі у великих запливах без дозволу лікаря й необхідних тренувань.

На воді забороняється:

1. Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.

2. Вилазити на попереджувальні знаки, буї, бакени.

3. Стрибати у воду з човнів, катерів, споруджень, не призначених для цього.

4. Пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів.

5. Використовувати для плавання такі небезпечні засоби, як дошки, колоди, камери від автомобільних шин, надувні матраци та інше знаряддя, не передбачене для плавання.

6. Плавати на плавзасобах біля пляжів та інших місць, які не відведені для купання.

7. Вживати спиртні напої під час купання.

8. Забруднювати воду й берег (кидати пляшки, банки, побутове сміття і т.д.), прати білизну й одяг у місцях, відведених для купання.

9. Підпливати близько до плавзасобів, які йдуть неподалік від місць купання.

10. Допускати у воді небезпечні ігри, які пов’язані з обмеженням руху рук і ніг.

11. Подавати помилкові сигнали небезпеки.

12. Дітям, які не вміють плавати, заходити глибше, ніж до пояса.

13. Купання дітей без супроводу дорослих.

Правила поведінки для дітей:

1. Купання дозволяється в спеціально обладнаних місцях, визначених місцевими органами виконавчої влади, під наглядом дорослих (педагогів, керівників або батьків).

2. До купання допускаються групи дітей до 10 осіб під наглядом одного відповідального, який уміє добре плавати і знає прийоми рятування на воді.

3. Біля місця купання має бути обладнаний медичний пункт, а в разі його відсутності купання має здійснюватись під наглядом медпрацівника.

4. Місця купання обладнуються рятувальними постами з рятувальними засобами. Крім того, в місцях купання дітей аварійно-рятувальними службами ретельно перевіряється дно, про що складається акт перевірки, вимірюється температура води і повітря.

5. Діти допускаються до купання після огляду лікарем.

6. Роздягання та одягання дітей проводиться під наглядом організатора купання (одяг кожної дитини викладається у рядки окремими купами).

7. До й після купання проводиться перевірка наявності дітей шляхом шикування їх у ряд відповідно до місць, де складено їх одяг.

8. Відповідальний за купання повинен: нагадати дітям правила поведінки на воді до початку купання, увійти у воду першим (до дозволеної межі), а вийти останнім.

9. При особистому купанні дітей дорослі зобов’язані постійно спостерігати за ними.

Правила поведінки під час катання на човнах.

Човни, катери та інші плавзасоби, що належать санаторіям, дитячим таборам і базам відпочинку, повинні реєструватися за встановленим порядком. Щорічно перед початком сезону вони проходять технічний огляд. Малі судна повинні знаходитися під охороною або під замком. Перед відплиттям їх потрібно перевірити на справність й оснастити рятувальними засобами. Наказом установи призначаються особи, відповідальні за збереження, технічний стан і експлуатацію малих суден.

1. Сідати в човен потрібно обережно, ступаючи по центру настилу.

2. Кататися на човні або іншому малому плавзасобі дозволяється тільки в спеціально відведених для цього місцях.

3. Перед тим, як відправитись на водну прогулянку, необхідно отримати на це дозвіл та зареєструватись у чергового по човновій станції.

4. Рухатись на човні необхідно завжди вздовж правого боку річки, намагаючись триматися не далі 20 метрів від берега.

5. Якщо потрібно випередити інший човен, то треба обходити його з лівого боку.

6. Гребний човен повинен звільняти дорогу всім човнам, які проходять справа від нього, а також паровим, моторним і вітрильним суднам.

7. Гребти веслами треба рівномірно, кермач повинен бути особливо уважним, щоб не вдаритися об борт іншого човна.

Під час катання на малих плавзасобах забороняється

1.Пересідати з місця на місце, сідати на борт під час руху човна.

2.Розгойдувати човен, пірнати з нього.

3.Категорично забороняється переходити з одного човна в інший.

4.Навантажувати малі судна понад встановлені норми.

5.Перетинати курс суден, що йдуть.

6.Підходити близько до суден, що рухаються.

7.Кататися поблизу пристаней і причалів.

8.Віддалятися на човні від берега більш ніж на 100 метрів.

9.Катати дітей на саморобних човнах, катерах, плотах, автомобільних камерах і т.д.

10.Кататися за несприятливих метеорологічних умов.

11.Виходити на фарватер судноплавства.

Порядок дій у випадку нещастя

Якщо човен перевернувся, головне - не розгубитися. Човен, що перекинувся, добре тримається на воді, отже потрібно зберігати спокій і до прибуття рятувальників триматися за човен, штовхаючи його до берега.

Потрапивши під пліт або вітрило човна, що перекинулося, ні в якому разі не можна заплющувати очі. Варто плисти в тому напрямку, відкіля надходить світло. Той, хто добре вміє плавати, у першу чергу повинен допомогти тому, хто не вміє плавати, підтримувати його на плаву.

Рятувати треба спочатку одного потопаючого, потім іншого; рятувати вплав одночасно кількох людей неможливо.

Під час катання дітей необхідна присутність дорослого в кожному човні. Він повинен вміти управляти судном, добре плавати, знати прийоми надання невідкладної допомоги постраждалим на воді.

Причиною загибелі людей на воді можуть бути вири, що затягують навіть досвідчених плавців; підводні плини, які паралізують волю людини, яка пливе; водорості, що сковують рух плавця. У швидкій річці можна потрапити в сильну течію. Вона підхоплює плавця й починає безладно нести. Непосильна боротьба з течією може вкінець виснажити сили плавця. Тому розсудливіше плисти за течією, періодично відпочиваючи на спині, повільно наближаючись до берега. У випадку, якщо плавець опинився у воді під час шторму, він не зможе вийти з води. У таких випадках необхідно обрати найбільш сильну попутну хвилю, наблизитися на ній до берега і вибігти на нього. Якщо це не вдається зробити, необхідно схопитися за водорості чи прибережне каміння і всіма силами утриматися, упираючись пальцями ніг до того часу, поки не спаде хвиля, потім зіскочити й вибігти за межу прибою.

Якщо ви потрапили у вир, наберіть якнайбільше повітря, занурюйтесь у воду і, зробивши сильний ривок убік за течією, спливайте на поверхню.

Від переохолодження або різкого переходу з зони теплої води в зону холодної з’являються судоми, що зводять руки і ноги. Головне – не розгубіться! Треба негайно перемінити стиль плавання, найкраще лягти на спину й плисти до берега. Намагайтеся утриматися на поверхні води й кличте на допомогу.

Плавець, який заплутався у водоростях, не повинен робити різких рухів і ривків, інакше петлі рослин затягнуться ще щільніше. Необхідно лягти на спину і спробувати м’якими, спокійними рухами виплисти в бік, звідкіля приплив. Якщо це не допоможе, потрібно підтягти ноги, обережно звільнитися від рослин руками.

Іншими причинами нещасних випадків на воді можуть бути:

-переохолодження у воді;

-перевтомлення м’язів, викликане тривалою роботою їх без розслаблення чи безперервного плавання одним стилем;

-купання незагартованого плавця у воді з низькою температурою та інше.

У всіх випадках плавцю рекомендується перемінити стиль плавання й вийти з води. Якщо немає умов для негайного виходу із води, то необхідно діяти таким чином:

-при відчутті стягування пальців руки потрібно швидко з силою стиснути пальці кисті руки у кулак, зробити різкий відкидаючий рух рукою у зовнішній бік та розтиснути кулак;

-при судомі м’язів литки необхідно, підігнувшись, двома руками обхопити ступню постраждалої ноги і з силою підігнути ногу в коліні поперед себе.

/Files/images/2jidik/Слайд1.JPG

Сьогодні в Україні війна! Це той факт, який, на жаль, ми не можемо заперечити, але можемо навчитися повноцінно жити, навчатися навіть у такий складний період.

Під час воєнного стану, який був введений в Україні з 24 лютого 2022 року, розпочалося дистанційне навчання, яке має тепер нові правила.

1. Уважно ознайомся з розкладом занять та продумай, де саме ти будеш навчатися. Найкраще, якщо твоє робоче місце буде подалі від вікна.

2. З’ясуй разом з батьками, де знаходяться найближчі до твого дому укриття. Завчасно відвідай ці місця, щоб за потреби легко зорієнтуватися.

3. Під час онлайн-уроку можлива повітряна тривога. Почувши відповідний сигнал, пройди в безпечне місце.

4. Пам’ятай правило «двох стін», під час повітряної тривоги будь якнайдалі від вікон.

5. Активно користуйся Сlassroom.google: усе, що ви не встигли зробити під час уроку в онлайн вчитель обов’язково завантажить на платформу.

6. Намагайся думати позитивно: використовуй спілкування з вчителем наповну, будь активним і відповідальним, допомагай однокласникам.

7. Не забувай, що знання потрібні завжди! Інтелект, креативність – це не просто складові твого власного успіху, а й щасливого майбутнього нашої держави!

/Files/images/2jidik/Слайд10.JPG

ПАМ’ЯТКА

«БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ:

· зберігати особистий спокій, не реагувати на провокації;

· не сповіщати про свої майбутні дії (плани) малознайомих людей, а також знайомих з ненадійною репутацією;

· завжди мати при собі документ (паспорт), що засвідчує особу, відомості про групу своєї крові та близьких родичів, дані про можливі проблеми зі здоров’ям (алергію на медичні препарати тощо);

· знати місце розташування захисних споруд цивільної оборони поблизу місця проживання, місцях частого відвідування (магазини, медичні заклади тощо). Без необхідності старатися якнайменше знаходитись поза місцем проживання, та в малознайомих місцях;

· при виході з приміщень, пересуванні сходами багатоповерхівок або до споруди цивільної оборони (сховища), дотримуватись правила правої руки (як при русі автомобільного транспорту) з метою уникнення тисняви. Пропускати вперед та надавати допомогу жінкам, дітям, літнім людям та інвалідам;

· уникати місць скупчення людей;

· не вступати у суперечки з незнайомими людьми, уникати можливих провокацій;

· у разі отримання будь-якої інформації від органів державної влади про можливу небезпеку або заходи щодо підвищення безпеки передати її іншим людям (за місцем проживання, тощо);

· посилювати увагу і при появі озброєних людей, військової техніки, заворушень, засобів масової інформації сторони-агресора негайно покидати цей район;

· якщо ви побачили осіб, які не орієнтуються на місцевості, розмовляють з акцентом, мають нехарактерну зовнішність, здійснюють протиправні і провокативні дії або проводять незрозумілі роботи, – негайно поінформуйте правоохоронні органи, місцеву владу, військових;

· у разі потрапляння в район обстрілу сховайтесь у найближчу захисну споруду цивільної оборони, сховище (укриття). У разі відсутності пристосованих сховищ, для укриття слід використовувати нерівності рельєфу (канави, окопи, заглиблення від вибухів тощо). У разі раптового обстрілу та відсутності поблизу споруд цивільного захисту, сховища і укриття − треба лягти на землю головою в сторону, протилежну вибухам. Голову прикрити руками (за наявності для прикриття голови використовувати валізу або інші речі). Не виходьте з укриття до кінця обстрілу;

· надавати першу допомогу іншим людям у разі їх поранення. Викликати швидку допомогу, представників ДСНС України, правоохоронні органи або військових;

· у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо), постаратися з’ясувати та зберегти якнайбільше інформації про них та обставини події для надання допомоги, пошуку, встановлення особи тощо. Необхідно пам’ятати, що ви самі, або близькі вам люди також можуть опинитись у скрутному становищі і потребуватимуть допомоги.

НЕ РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ:

· підходити до вікон, якщо почуєте постріли;

· спостерігати за ходом бойових дій;

· стояти чи перебігати під обстрілом;

· конфліктувати з озброєними людьми;

· носити армійську форму або камуфльований одяг;

· демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;

· підбирати покинуті зброю та боєприпаси.

КОМЕНДАНТСЬКА ГОДИНА

Комендантська година – це заборона перебування людей у визначений час на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток і посвідчень.

Перепустки і посвідченні видаються військовою комендатурою. Саме перепустки дозволяють перебувати на вулиці на період комендантської години. Перепустки, дійсні тільки в межах території, де запроваджено комендантську годину. Для пересування населеним пунктам громадянам необхідно завжди мати при собі документ, що посвідчує особу, подбати, щоб цей документ був доступним, адже мобільні додатки можуть працювати нестабільно.

Перевіряти документи і, відповідно, встановлювати правомірність перебування на вулицях під час комендантської години – повноваження патрулів. Хто входить до патрулів, вирішує місцева влада.

Такі патрулі мають право, зокрема:

· перевіряти в осіб посвідчення, документи, що посвідчують особу, та перепустки, а в разі їх відсутності – затримувати осіб та доставляти в органи або підрозділи Національної поліції; за потреби проводити огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, які ними перевозяться;

· вилучати в осіб предмети, які є знаряддям, засобом або предметом правопорушення, і передавати їх органам або підрозділам Національної поліції;

· застосовувати відповідно до законодавства заходи фізичного впливу, зброю і спеціальні засоби;

Відповідальність за порушення режиму комендантської години. За відмову від виконання законного розпорядження або вимоги патруля загрожує штраф, громадські чи виправні роботи або адміністративний арешт до 15 діб. Якщо порушник вчиняє опір – йому загрожує штраф 17–34 тисячі гривень або позбавлення волі до 5 років. Передбачена відповідальність за поширювання неправдивих чуток, що можуть викликати паніку серед населення або порушення громадського порядку – штраф або виправні роботи.

ПОВІТРЯНА ТРИВОГА

Як дізнатися про повітряну тривогу. З метою привернення уваги населення до сигналів оповіщення цивільного захисту вмикаються електричні сирени. Лунає протягом 2-3 хвилин.

Після цього у мовному режимі через засоби масової інформації (вуличні гучномовці, радіо, телебачення тощо) до населення доводиться сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» та порядок дій за цим сигналом.

З моменту подачі сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» до початку нападу може минути лише кілька хвилин. Використайте цей час максимально ефективно.

Після сигналу «повітряна тривога»

Якщо ви вдома:

1. Ввімкніть телевізор, радіоприймач, уважно прослухайте інформацію.

2. Якщо є можливість попередьте сусідів та одиноких людей, що мешкають поруч.

3. Зачиніть вікна, вимкніть усі електричні та нагрівальні прилади, перекрийте квартирний газовий вентиль, загасіть печі, вимкніть світло.

4. Швидко одягніться та одягніть дітей (перевірте наявність пришитих із внутрішнього боку одягу у дітей дошкільного віку нашивок на яких зазначено: прізвище, ім’я, по-батькові, адреса, вік, номер домашнього телефону).

5. Візьміть: індивідуальні засоби захисту; особисті документи; завчасно підготовлений запас продуктів і води; кишеньковий ліхтар та найкоротшим шляхом дістаньтесь до найближчої захисної споруди.

Якщо ви в громадському місці:

1. Вислухайте вказівки адміністрації.

2. Дійте у відповідності з ними – ідіть у зазначені сховища або укриття.

Якщо ви в транспорті:

1. Попросіть водія зупинити транспортний засіб.

2. Вийдіть з транспортного засобу та рухайтесь в напрямі протилежному від багатоповерхівок та промислових об’єктів (парку, скверу, пустиря).

3. Швидко, без паніки займіть місце у захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні).

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ЗНАХІДКИ

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, будь якого вигляду та форми, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

Особливо треба бути уважними поблизу військових частин та полігонів, у місцях масового перебування людей, на залізничних станціях, містах зберігання металобрухту.

Вибухонебезпечними предметами є боєприпаси – це військово-технічні вироби одноразового вживання, призначені для поразки живої сили та техніки.

До боєприпасів відносяться:

– бойові ракети та їх фрагменти;

– авіаційні бомби;

– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

– ручні гранати;

– стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, автоматів, гранатометів).

– освітлювальні, імітаційні, спеціальні ракети;

– вибухові пакети та петарди, освітлювальні, сигнальні ракети;

– димові гранати та шашки.

При виявленні (знаходженні) вибухонебезпечних предметів ЗАБОРОНЕНО:

· наближатися до предмету;

· пересувати його або брати в руки;

· кидати, ударяти по ньому, намагатися розбирати;

· розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмети;

· приносити предмет додому у школу.

Необхідно негайно повідомити міліцію про знахідку або зателефонувати на безкоштовні телефонні номери 101 або 102!

Практично всі вибухові речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності!

Пам’ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомите чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.

2. Відмітьте підручними предметами його місцезнаходження.

3. Не підходьте до предмету, не допускайте до знахідки інших людей.

4. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.

5. Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.

АРТИЛЕРІЙСЬКІ ОБСТРІЛИ

Артилерійський обстріл – один із найбільш небезпечних видів вогневого враження під час воєнних конфліктів, в результаті якого можлива велика кількість випадкових жертв серед населення.

Якщо обстріл застав вас на вулиці

Якщо артилерійський обстріл застав вас на вулиці, негайно ляжте на землю (канаву, яму), щільно притулитися до якогось виступу: бордюру, клумби, забору або якоїсь бетонної конструкції та накрийте голову руками (за наявності для прикриття голови використовувати валізу або інші речі). Найчастіше причиною поранення є не пряме влучення снаряду, а результат попадання уламків та вплив вибухової хвилі. Снаряди та міни відриваються в верхньому шарі ґрунту, уламки після підриву летять на висоті 30-50 см. над поверхнею землі.

Якщо обстріл застав вас в будівлі

Негайно зійдіть в підвал, у випадку якщо підвал, відсутній або зачинений зайдіть до сусідів на першому поверсі. Існує правило: чим нижче спустишся, тим безпечніше. Як правило снаряди попадають в верхні поверхи.

Якщо артилерійський обстріл застав вас у будинку зненацька і не лишилося часу зреагувати, швидко йдіть в кімнату віддалену напряму звідки ведеться обстріл. Лежачи або сидячи притуліться до несучої стіни, не стійте напроти. Найчастіше осколки потрапляють у приміщення через вікна. Якщо є можливість завчасно заклейте скло вікон скотчем або забарикадуйте шафами, це врятує вас від уламків скла. Якщо обстріли є постійними, необхідно завчасно забарикадувати вікна мішками з піском, важкими меблями, речами.

Якщо під час обстрілу ви знаходитися в транспорті (автобусі, тролейбусі, трамваї)

1. Попросіть водія зупинити транспортний засіб.

2. Вийдіть з транспортного засобу та відбіжіть від дороги в напрямі від багатоповерхівок та промислових об’єктів, ляжте на землю та закрийте голову руками.

Якщо вибухи застали вас у дорозі на власному автомобілі – не розраховуйте, що на авто ви зможете швидко втекти від обстрілу. Зупиніться вийдіть з автомобіля та відбіжіть якомога далі від дороги.

Загальні вимоги до укриття.

Воно має бути заглибленим і разом із тим знаходитися подалі від споруд, які можуть обвалитися на вас зверху при прямому попаданні, або можуть спалахнути. Ідеальний захист дає траншея чи канава (подібна до окопу) глибиною 1-2 метри, на відкритому місці.

Укритися під час артилерійського обстрілу можна:

· у спеціально обладнаному бомбосховищі;

· у підземному переході;

· в будь-якій канаві, траншеї, ямі, у «воронках», що лишилися від попередніх обстрілів

· вздовж високого бордюру чи підмурку паркану;

· в трубі водостоку під дорогою;

· в оглядовій ямі гаражу, станції технічного обслуговування.

Неможна використовувати для укриття

· під’їзди будинків,

· місця під технікою (вантажівкою, автобусом);

· непідготовлені для укриття підвали;

· проходи поміж штабелями, контейнерами, будівельними матеріалами.

Після закінчення артилерійського обстрілу

Зачекайте приблизно 10 хв. Обережно підніміться, уважно огляньте місцевість навколо себе, пересувайтесь не кваплячись та уважно оглядайте маршрут руху, ноги ставте на вільну від уламків поверхню. Не піднімайте з землі незнайомі вам предмети. Снаряди можуть бути касетними і місцевість може бути замінована. Бойові елементи касетних боєприпасів та снаряди які не підірвалися можуть вибухнути від найменшого дотику.

ВАЖЛИВО! Якщо до вас завітають невідомі люди, які заявлять, що в умовах військового стану вони повинні перевірити вашу оселю або конфіскувати майно, вам необхідно:

1. Вимагайте у людей документи, за необхідності викликайте поліцію.

2. Уточнюйте дані співробітника, та перевіряйте цю інформацію, зателефонувавши 102.

3. Пам’ятайте, Президент України наголосив, що після запровадження воєнного стану не будуть застосовуватися жодні обмеження конституційних прав і свобод громадян нашої держави!

ПАМ’ЯТАЙТЕ ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ В СОЦМЕРЕЖАХ:

· не додавати в «друзі» нових людей;

· не заходити в Інтернет за невідомими і підозрілими посиланнями;

· не викладати в мережі свої особисті дані та фото;

· вимкнути на телефонах геолокацію.

/Files/images/міни.jpg

Як поводитися під час бойових дій: інструкція для школярів

Якщо перебуваєте в школі

  • Пам’ятайте, що в школі за ваші життя та безпеку відповідають вчителі та адміністрація. Виконуйте їхні вказівки.
  • Не намагайтеся самостійно та без дозволу вчителя залишити приміщення школи, щоб дістатися дому. Це може бути небезпечно.
  • Якщо маєте можливість, зателефонуйте своїм рідним, щоб узгодити подальші дії.
  • Якщо в районі вашої школи почався артилерійський обстріл, перечекайте його в безпечному місці під наглядом учителів.
  • Домовтеся з рідними, щоб вони забрали вас додому, щойно з’явиться така можливість.

Якщо перебуваєте вдома

  • Якщо на час бойових дій або обстрілів ви самі вдома, одразу зайдіть у безпечне місце та перечекайте небезпеку.
  • Якщо ви живете в приватному будинку, то спустіться в підвал.
  • Якщо у квартирі — заховайтеся в комірчину або ванну кімнату. Ці приміщення більш захищені та безпечні.
  • Не забудьте прихопити із собою теплі речі та пляшку води. Невідомо, скільки часу доведеться чекати.
  • Якщо з вами вдома молодші брати або сестри, не забудьте заспокоїти їх і подбати про них. Їм також захопіть теплий одяг і пляшку води.
  • Якщо маєте можливість, зателефонуйте близьким. Повідомте, що ви вдома.
  • Не намагайтеся спостерігати з вікна чи балкона за перебігом подій. У жодному разі не фільмуйте обстріли на мобільний телефон, щоб потім похизуватися в соцмережах. Вас можуть сплутати з артилерійським спостерігачем або коригувальником, і наслідки можуть бути трагічні.
  • Тримайтеся якомога далі від вікон. Поранення від уламків скла можуть бути не менш небезпечними, ніж від осколків.

Якщо перебуваєте на вулиці

  • Щойно почнуться бойові дії або обстріли, знайдіть укриття, щоб перечекати небезпеку.
  • Якщо маєте змогу, негайно зателефонуйте батькам і повідомте про місце свого перебування. Домовтеся, щоб вони якнайшвидше за вами приїхали.
  • Не намагайтеся дійти додому самостійно.

Кiлькiсть переглядiв: 8110

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.