• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Охорона праці

/Files/images/оп.jpg

З 22.04.2024-29.04.2024 в КЗ "Зеленогайський ліцей" проходить Тиждень охорони праці, присвячений Всесвітньому дню охорони праці,що відзначається 28.04.2024 під гаслом "Вплив зміни клімату на безпеку та гігієну праці"

/Files/images/003.jpg

/Files/images/наказ ОП 2 стор.jpg

/Files/images/наказ ОП 3 стор.jpg

Нормативні документи з охорони праці (у вкладенні)

Які ознаки психологічного стану служать сигналом про допомогу?

/Files/images/pk/охорона праці.jpg

Війна – це випробування для нашої психологічної стійкості, але вона змусила людей відчувати себе більш уважнішими один до одного, до оточуючих та до подій навколо.

Психологічна допомога дає можливість управляти ризиками для психічного здоров’я та підтримувати працівників. Але як дізнатися що допомога потрібна? Інколи це є очевидним, а інколи це надзвичайно важко помітити.

Розглянемо деякі ознаки психологічного стану, що можуть послужити тривожнім сигналом про допомогу:

  • часті тривожні спогади про подію;
  • скарги на фізичні проблеми: порушення сну, нервова напруга, втома, тахікардія, болі, тощо;
  • відсторонена поведінка;
  • дратівливість;
  • надмірна пильність та підозрілість;
  • часті перепади настрою;
  • проблеми з концентрацією, порушення уваги;
  • поява проблем із вживанням алкоголю, наркотиків, ліків;
  • зниження продуктивності;
  • конфлікти на роботі та в сім’ї;
  • постійні скарги на відчуття тривоги, страху;
  • гіпертрофоване відчуття провини.

Психосоціальна підтримка – це перша допомога розуму, яка має не менш важливе значення, ніж перша допомога тілу. Вчасно надана допомога може врятувати життя.

Варто пам’ятати, що чим довше постраждала людина відкладає звернення по допомогу або не приймає підтримку оточуючих, тим важчим буде її психологічне відновлення.

Працівник може соромитися звернутися по допомогу, не знати, як її отримати. Також він може не усвідомлювати наявність психічних проблем. Тому своєчасне виявлення проблеми та надання допомоги є дієвим засобом запобігання появи важчих наслідків та підтримки ментального здоров’я працівників.

За матеріалами журналу«Охорона праці і пожежна безпека»

Як перебороти психологічний тиск

Нерідко в житті нам доводиться зустрічатися з грубими, нахабними людьми, що йдуть напролом, нехтують тонкощами взаємин і чужими почуттями. Вони егоїстичні й упевнені у своїй правоті, вважають, що всі повинні поступатися їм. Деякі з нас, зіштовхуючись з такими «танками», просто розгублюються перед їхніми натиском ібрутальністю. Що ж робити? Чи можна захиститися від «танка»? Так, можна. Ось кілька порад.

1. Дайте зрозуміти співрозмовникові, що ви не збираєтеся прийняти відносини, які він нав’язує. Це можна зробити, збільшуючи дистанцію підкресленою ввічливістю, холодним, формальним спілкуванням. Погляд може бути повним жалю, обтяженим, презирливим тощо (з огляду на ситуацію).

2. Дивіться на співрозмовника, направивши погляд крізь нього або зупиніть його на підборідді, кінчику вуха. Тим самим ви не відвели очі вбік (не бажаєте поступатися), але й не прагнете підтримувати відносини, тим паче їх поглиблювати.

3. Зі здивуванням повторіть слова співрозмовника, з якими вам найскладніше погодитися. Або навмисно повільно повторіть найбільш слабкі аргументи.

4. Уникаючи погроз, скажіть співрозмовникові про можливі негативні наслідки його поведінки.

5. Покажіть, що задоволення його вимог може погіршити ставлення до нього людей, думкою яких він дорожить.

6. Якщо агресивне поводження не досягло крайнього ступеня, то зберігайте шанси конструктивно впливати на співрозмовника. Може, варто виявити більш сильну агресію, ніж яка була спрямована на вас.

7. Будьте винахідливим. Спробуйте знайти нестандартний підхід, несподіваний хід у розмові, наприклад: зробіть агресорові «комплімент», упевненим голосом скажіть яку-небудь явну нісенітницю…

8. Тискові повинна протистояти сила або спокій, ліпше і те, й інше. Найкращим свідченням спокою єіронія. Тиск – це прагнення обмежити вашу волю. У Віктора Гюго є чудові слова: «Воля починається з іронії».

9. І остання порада. Аж геть не завжди варто розбивати ту силу, що діє на вас. Дайте можливість «агресорові» відступити, зберігши залишки почуття власної гідності. Доречно пам’ятати одне правило східних бойових мистецтв: перемагає не той, хто зустрічає кулю в чоло, а той, хто вміє змінити напрямок удару, приєднуючись до рухів супротивника і направляючи його силу увигідний для себе бік.

Головне – не бути в ситуації психічного тиску пасивним. Пам’ятайте: ДОРОГУ ПОДУЖАЄ ТОЙ, ХТО ЙДЕ.

За матеріалами вченого і педагога Володимира Калошина

З журналу «Охорона праці»

Робота за комп'ютером: попереджуємо хвороби хребта

/Files/images/pk/сайт оп 1.jpg

Робота перед екраном монітора і малорухливий спосіб життя здатні завдати істотної шкоди здоров’ю людини. Так, це призводить до зниження гостроти зору, сповільнення метаболізму, страждають серце та легені. Аленайбільшої шкоди сидячий образ життя завдає хребту. Остеохондроз та сколіоз – вірні супутники постійної роботи за комп’ютером.

Будь який користувач комп’ютера в процесі своєї роботи змушений довгий час проводити в сидячому положенні, яке, на жаль, ніяк не можна назвати оптимальним. Варто розуміти,що знаходження довго в одній позі в будь-якому випадку призводить до постійного навантаження на одні групи м’язів, і відсутності його на інші. Та якщо постійне перенапруження м’язів може визвати появу больових відчуттів, то відсутність навантаження представляється ще більш згубним.

Річ в тому, що відсутність навантаження викликає слабкість м’язів, внаслідок чого з’являється викривлення хребта (сколіоз), а також руйнування міжхребцевих дисків, що власне і називається остеохондрозом. Крім того, навантаження на міжхребцеві диски, яке виникає в сидячому положенні, є набагато більшим, ніж в положенні стоячи або лежачи.

Всі перераховані вище негативні фактори можуть призвести до появи грижі міжхребцевого диску, головного болю, а також до болю в кінцівках та внутрішніх органах. Фахівці виділяють остеохондроз шийного, грудного та поперекового відділів хребта. Проте захворювання може уразити два або три відділи хребта.

У людей, які часто працюють за комп’ютером та не змінюють положення свого тіла, остеохондроз вражає шийний відділ хребта.

Профілактина хвороб хребта

Найкращою профілактикою остеохондрозу та викривлень хребта є рухливий спосіб життя, який повинен супроводжуватися правильним харчуванням, постійним стеженням за власною поставою і положенням тіла, в якому людина вимушена проводити більшу частину свого часу.

При роботі за комп’ютером необхідно як можна частіше підніматися із-за столу для того, щоб здійснити простий комплекс фізичних вправ, або хоча б просто прогулятися чи зробити невеличку гімнастику.

У правилах харчування при остеохондрозі наголошується на вживанні більше овочів та фруктів, наданні переваги білому м’ясу та рибі, внесенні в раціон желе та холодцю. Адже саме ці страви допомагають у відновленні хрящової тканини.

Основні методи лікування остеохондрозу та викривлень хребта полягають у виконанні спеціальних лікувальних гімнастичних вправ, а також проходження сеансів мануальної терапії та масажу. Але їх може призначити лише кваліфікований лікар, відповідно до показань та протипоказань людини.

Отож, якщо за комп’ютером ви проводите багато часу, тоне забувайте про цілющі прогулянки на свіжому повітрі! Робіть гімнастику, якщо маєте можливість, а, прийшовши з роботи додому, дайте своєму організму відпочити чи просто полежати хвилин 15-20.

Якщо ви будете піклуватися про своє здоров’я, воно обов’язково відповість вам гарним самопочуттям і високою працездатністю.

28.04.2023 в Україні відзначено День Охорони праці.

/Files/images/охп2023.jpg

ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА

• негайно припинити всі роботи в місці (районі) виявлення
предмета (заглушити двигуни, зупинити техніку);
• по можливості ПОПЕРЕДИТИ про знахідку інших осіб, які
знаходяться поруч;
• швидко ВІДВЕСТИ на максимальну безпечну відстань (не
менше 100 метрів) усіх людей, які знаходяться поблизу, при цьому
рухатись назад необхідно по своїх слідах;
• у разі залишення підозрілого предмета невідомою особою,
свідком чого ви стали, необхідно ЗАПАМ’ЯТАТИ її зовнішність,
одяг, автотранспорт та його номерні знаки;
ПОЗНАЧИТИ місцезнаходження предмета, по можливості
огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні
матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки яскравої матерії
тощо);
• по можливості у разі наявності фотозасобів здійснити
фотофіксацію предмета та місце його розташування;

• зберігайте спокій та НЕ ПАНІКУЙТЕ, при цьому надавайте

допомогу літнім, важкохворим людям і дітям;

• негайно ПОВІДОМТЕ оперативні служби, надавши

інформацію про характерні ознаки предмета (місце його

розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила),

за телефонами:

102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;

101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ;

Інструктажі з пожежної безпеки в закладі освіти: як проводити

Діє Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням. Що має знати керівник, щоб уникнути непорозумінь під час перевірки закладу? Скачайте форму Журналу реєстрації інструктажів
Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

Перевірка пожежної безпеки закладу освіти

МОН проведе перевірку стану пожежної безпеки закладів освіти.
Міністерство освіти і науки та обласні державні адміністрації отримали завдання до 30 серпня створити безпечні та нешкідливі умови освітнього процесу у сфері пожежної безпеки. Відповідне рішення ухвалено за результатами засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Окрім того, Міносвіти та державні установи мають до кінця літа забезпечити експлуатацію об’єктів сфери освіти відповідно до вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, а також заборонити експлуатацію об’єктів, діяльність яких створює загрозу життю та здоров’ю.
Зокрема, відповідно до ухваленого рішення, має бути проведена робота із забезпечення належного контролю виконання заходів забезпечення пожежної та техногенної безпеки закладів освіти, а також проаналізований протипожежний стан підпорядкованих закладів освіти.
Що в законодавстві
З 14 лютого 2020 року набув чинності Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням (далі — Порядок) (наказ МВС від 05.12.2019 № 1021). Директор закладу освіти має своєчасно організувати в закладі навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі (п. 4 розд. І Порядку).
Заміри опору ізоляції електромереж в закладі освіти: коли проводити
Осіб, які не пройшли навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі, до роботи не допускають (п. 7 розд. І Порядку).
Як організувати інструктажі
Проходити інструктажі мають особи під час прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи.
Інструктажі проводять особи, які:
пройшли у суб’єктів, які навчають, відповідне навчання і спеціальну підготовку;
мають відповідне посвідчення.
Директор розробляє і затверджує перелік питань, з якими необхідно ознайомити працівників під час проведення вступного, первинного, позапланового та повторного інструктажів.

Небезпечні челенджі, про які дорослі мають знати

Челендж — це не завжди безпечно. Хтось викладає у соцмережі своє фото з випуску, тегає трьох друзів і піднімає легку ностальгійну хвилю. Хтось читає реп на вірші Лесі Українки до її 150-річчя. А хтось думає, що має дев’ять життів і без сумнівів ковтає 40 таблеток...

Одна голова добре, а дві — ліпше. Здається, це беззаперечна істина. А якщо йдеться про руйнівну й небезпечну для життя ідею, яку один напівжартома висловив, а другий — підхопив, розвинув, утілив і поширив? Нині соцмережі — основний майданчик для будь-яких ідей. Стати учасником таємної спільноти, зняти й викласти в мережу круте відео і прокинутися знаменитим, зникнути на добу й урешті «помститися батькам за все» — через брак досвіду, критичного мислення й елементарної емпатії деякі діти й підлітки опиняються на гачку. Розгляньмо детальніше кілька небезпечних челенджів.

Тихий дім

Учасники — діти й підлітки віком 9–15 років.

Варіанти назви челенджу — «Синій кит», «Море китів». Кита обрали символом, оскільки за дослідженнями науковців ці тварини можуть зводити рахунки з життям.

Дорослі системно, планомірно і чітко підштовхують дітей до самогубства. Контакт налагоджують, бо обізнані, чим цікавиться дитина, які захоплення має. Під час спілкування послуговуються підлітковою лексикою. Маніпулюють за допомогою складних для підлітків тем. Наприклад, з дівчатками розгортають листування за сценарієм «Тебе ніхто не розуміє», «Ти нікому не потрібна». Наголошують на тому, що розуміють, співпереживають, час від часу озвучують суїцидальні натяки, припущення. Хлопчикам натякають, що вони невдахи, аутсайдери. Коли дитина «на гачку» і починає ділитися своїми проблемними ситуаціями, зловмисник їх роздуває, навіть якщо це дріб’язкові негаразди.

Коли виникає достатній рівень довіри, пропонують долучитися до закритої спільноти — світу «обраних». Щоб стати його частиною, дитина пише на своїй сторінці в соцмережі певний текст. Затверджують нового учасника спільноти після спілкування у відеочаті. Відтак він має пройти ініціацію й отримує перше завдання.

Фото- та відеодокази виконання завдань дитина надсилає «куратору». Якщо вона не встигає їх виконувати, не дотримується умови про щоденне спілкування або інакше порушує дисципліну, дитину погрожують виключити зі спільноти. Якщо дитина виконувала завдання інтимного характеру, шантажують, що оприлюднять докази.

Коли дитину приймають у спільноту, вона має надати особисту інформацію про місце проживання, батьків. Тож погрожують, що завдадуть шкоди рідним. Про те, що відбувається, розповідати будь-кому заборонено. Це основна умова гри.

Усі завдання, які отримує дитина, пов’язані із заподіянням собі шкоди. Їх надсилають уночі. Попередньо «підігрівають» депресивною музикою, містичними та/або жорстокими й кривавими відеороликами. Так дитину доводять до фізичного й емоційного виснаження.

Коли «куратор» упевнений, що дитина втратила опір, стала цілком керованою, їй вмикають «зворотний відлік часу» і надсилають фінальне завдання — вчинити самогубство й зафіксувати момент смерті на відео в онлайн-режимі. Відеозапис продають у закритих групах «для дорослих».

Підсік

Учасники — діти й підлітки віком 7–15 років.

Варіанти назви челенджу — «Виклик стрибка», «Падіння в стрибку» (з англ. Tripping Jump Challenge«), «Проломи-череп-челендж» (з англ. Skull-Breaker Challenge). Троє дітей стають в один ряд і домовляються одночасно стрибнути. Але стрибає тільки той, хто стоїть по центру. Двоє його «друзів», які завчасно про це домовилися, одночасно роблять підсічку ногами. Як результат — жертва розіграшу падає навзнак на спину і потилицю. Згрупувати тіло так, щоб уникнути травмування, у стрибку після підсічки практично неможливо. Струс мозку — найлегша травма цього челенджу. Частіше це пошкодження черепа, хребта, перелом і навіть смерть.

Мета челенджу — принизити жертву, зняти це на відео і викласти в ТікТок з відповідним хештегом, щоб зібрати лайки.

Біжи або помри

Учасники — діти й підлітки віком 9–14 років

Завдання — перебігти перед потоком машин на швидкісній трасі або насиченій ділянці дороги і вижити. Що ближче дитина до проїжджої частини й що вища швидкість транспортного засобу, то крутіше. Особливими екстремалами вважають тих, кому вдалося по дотичній зачепити машину.

Правила челенджу, місця, які слід «підкорити», поширюють через закриті групи у месенджерах, соцмережах або під час спілкування офлайн. У цих самих групах розміщують і докази успішного челенджу — відео, яке знімають «друзі» з узбіччя. Ролик, який набрав найбільшу кількість лайків, перемагає.

Мета учасників челенджу «Біжи або помри» — перевірити свої можливості, приховати невпевненість у собі та страх, довести, що не «слабак», перемогти в суперечці, стати популярним тощо. Найчастіше такі експерименти закінчуються або травмуванням, або смертю.

Руфінг і зачепінг

Учасники — підлітки віком 14–18 років.

Руфери без спеціального спорядження «підкорюють» дахи, хмарочоси, мости, найвищі точки промислових об’єктів тощо. Руфери теж викладають у мережу відео зі своїми «пригодами» або ж просто проводять там час компаніями. На висоті вони грають у квача, розпивають алкогольні напої абощо. Щоб практикувати руфінг, необхідно чимало часу, тож зазвичай ним займаються старші підлітки, які протягом дня мають кілька вільних годин без контролю дорослих.

Зачепери катаються на дахах електричок, вагонах метро.

І руфери, і зачепери — адреналінові наркомани, які ризикують життям, щоб довести собі та іншим свою крутість, підтвердити її вдалими кадрами та здобути якомога більше лайків і підписників.

Прірва на 24 години

Учасники — діти й підлітки віком 9–14 років.

Варіант назви челенджу — «Зникни на 24». Завдання дитини — зникнути на добу. Про свій намір не можна говорити навіть найближчим друзям. Ховатися слід у небезпечних місцях, наприклад, у підвалі, лісі, на горищі багатоповерхівки, у тунелі метро, аварійному будинку тощо. Мета — перевірити себе на міцність і помститися батькам.

Останній сумнозвісний челендж — «Випий 40 таблеток» — закінчився смертю дітей. Він існує також у варіанті «Ковтни капсулу для прання». Виклик уже забрав чимало життів за кордоном. І батьки, і педагоги мають бути насторожі — відстежувати небезпечні тренди, уважно ставитися до суїцидальних поведінкових проявів, а головне — спілкуватися і приділяти увагу, щоб дітям не доводилося компенсувати її брак, ризикуючи життям.

Автор статті: ІРИНА ЛАХНЕКО, головний редактор журналу «Заступник директора школи»

Інструкції з охорони праці: ОСНОВНІ ПРАВИЛА

Складаєте інструкції з охорони праці, але не знаєте, які нормативні вимоги врахувати? Як оформити й зареєструвати? Впораєтеся з цим зав­дан­ням легко. Експерти склали для вас сім правил, які легко запам’ятати
Види інструктажів
Інструктажі поділяють за призначенням і часом проведення на вступний, первинний, повторний, позаплановий і цільовий.
Вступний
Вступний інструктаж проводять з усіма працівниками на підставі чинних у закладі правил, інструкцій та інших нормативно-правових актів.
Первинний
Первинний інструктаж проводять безпосередньо на робочому місці до початку виробничої діяльності працівника. Його проходять:
особи, яких прийняли на роботу;
працівники, яких перевели з інших структурних підрозділів закладу;
особи, які прибули у заклад і мають брати безпосередню участь у виробничому процесі, ремонтних, будівельно-монтажних, фарбувальних, зварювальних роботах тощо;
у школах — учні під час виробничої практики (навчання), а також перед проведенням з ними практичних занять у навчальних майстернях, лабораторіях тощо.
Повторний
Повторний інструктаж проводять на робочому місці з усіма працівниками не менше ніж раз на рік.
Працівників, які пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), можна звільнити від вступного та первинного інструктажів (п. 3 розд. ІV Порядку).
Позаплановий
Позаплановий інструктаж проводять з працівниками на робочому місці або у спеціально відведеному для цього приміщенні:
у разі зміни технологічного процесу, застосування нового або заміни чи модернізації існуючого пожежонебезпечного устаткування;
на вимогу посадових осіб ДСНС або її територіальних органів, якщо виявлено незадовільне знання працівниками правил пожежної безпеки на робочому місці, невміння діяти в разі пожежі та користуватися первинними засобами пожежогасіння.

Позаплановий інструктаж проводять індивідуально або з групою працівників подібних спеціальностей (видів робіт). Обсяг та зміст позапланового інструктажу визначають у кожному випадку окремо залежно від обставин, що спричинили потребу у його проведенні.

Первинний, повторний і позаплановий інструктажі завершують перевіркою знань. Її здійснює особа, що проводила інструктаж (п. 5 розд. ІV Порядку).
Цільовий
Цільовий інструктаж проводять з працівниками перед виконанням ними тимчасових вогневих робіт (зварювання, розігрівання тощо), під час ліквідації наслідків аварії, стихійного лиха.
Фіксація інструктажів
Результати проведення інструктажів, крім цільового, зазначають у Журналі реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.
Журнал реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях
Скачати форму
Запис про проведення цільового інструктажу роблять у наряді-допуску на виконання тимчасових вогневих робіт.
Інструктажі з пожежної безпеки можна проводити разом з відповідними інструктажами з охорони праці (п. 6 Порядку). У цьому разі до назви журналу додайте «охорону праці». Журнал матиме таку назву: «Журнал реєстрації інструктажів з охорони праці, пожежної безпеки, цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях».

Нові сигнали тривоги

Що робити, якщо почули звук сирени

В Україні з’явилися нові сигнали тривоги. Через загострення ядерного шантажу рф деякі територіальні громади запровадили кілька сигналів тривоги, що повідомлятимуть також про хімічну та радіаційну небезпеку.

Як розпізнати нові сигнали

Сигнал хімічної небезпеки — звук церковних дзвонів.

Сигнал радіаційної небезпеки — це дзвін в набат.

Сигнал евакуації з міста звучить як гудок потяга. Після такого сповіщення слід увімкнути місцеве радіо або телебачення та чекати на подальшу інформацію.

Пам’ятайте: у разі оголошення повітряної тривоги лунає довгий безперервний сигнал сирени щонайменше 30 секунд.

У межах прямого ефіру “Година запитань”, який відбувся 15 квітня 2022 року, ми обговорили проблемні питання освіти в умовах воєнного стану, які найбільше хвилюють учасників освітнього процесу.
Щиро дякую за ініціативу та організацію ефіру проєктуDECIDE(Decentralization for Improved Democratic Education), який впроваджуєть,ся ГО DOCCU та PHZH International Projects in Education – IPE за підтримки Embassy of Switzerland in Ukraine / Посольство Швейцарії в Україні.
Запитань було дуже багато, не на всі вистачило часу в ефірі. Крім того, розуміємо, що не всі мають доступ до якісного інтернету, щоб подивитися трансляцію та її запис.
Тому ще під час ефіру пообіцяли, що зробимо текстову версію. Вибачте, що на це пішло трохи більше часу, ніж планували.
У дописі, який ми пропонуємо вашій увазі, ми зібрали відповіді на основні запитання, які звучали, а також на ті, на які не встигли відповісти.
Повторю тут те, з чого розпочав відповіді під час ефіру. Для мене ключовим принципом спілкування є чесність у відповідях на запитання.
Тому я для себе зробив умовний поділ запитань на три групи за критерієм наявності відповіді.
  1. Відповідь є, нам відома і ми можемо її оприлюднити.До речі, маємо розуміти, що не всі відповіді можуть сподобатися, бо деякі з них містять інформацію про певні законні обмеження прав громадян в умовах воєнного стану.
  2. Відповідь є, але нам невідома.Так само – якщо у освітнього омбудсмена немає повноважень на її оприлюднення. Тоді треба звертатися із запитом до тієї особи або установи, яка має інформацію і повноваження для надання відповіді. І після отримання оприлюднити для спільноти.
  3. Відповіді немає в принципі.Причина – поки що відсутне належне нормативне регулювання. У такій ситуації я офіційно звертаюся до відповідних органів і прошу ухвалити певні нормативно-правові акти, які врегулюють цю ситуацію, щоб у цих складних умовах захищалися права всіх учасників освітнього процесу.
Саме виходячи з такого поділу, я відповідав на запитання.

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС, ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ ТА ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ПРО ОСВІТУ

1. Чи може дитина, яка знаходиться за кордоном, продовжити навчання в школі на території України?
2.Чи потрібно для зарахування до української школи довідку внутрішньо переміщеної особи?
3.Як дитині, яка внаслідок війни вимушено перемістилася за кордон, отримати українське свідоцтво про середню освіту?
4.Як мають працювати заклади дошкільної освіти?
5. Чи доречно під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану навантажувати впродовж навчального дня учнів тестами, самостійними та контрольними роботами?
6.Як провести підсумкове оцінювання учня, який відмовляється або немає змоги долучитися до дистанційного навчання через воєнний стан?
7. Чи повинен класний керівник збирати та подавати інформацію про місце перебування учнів та про те, чи продовжили вони навчання?

ВІДМОВА ВІД ВИВЧЕННЯ РОСІЙСЬКОЇ МОВИ

8. Як відмовитися від вивчення російської мови?Хто має приймати рішення щодо викладання російської мови під час війни? Адже навчальний рік ще триває, вчителів протарифіковано, але всі розуміють, що потрібно щось змінити
9. Що робити студентам - майбутнім викладачам російської мови? Чи будуть зміни в університетських програмах?

ОКУПОВАНІ ТЕРИТОРІЇ ТА ТЕРИТОРІЇ АКТИВНИХ БОЙОВИХ ДІЙ

10. Як мають здійснюватися виплати педагогам, що залишаються на тимчасово окупованих територіях? Куди звертатися по допомогу?
11. Як діяти педагогам, яких окупанти та місцеві колаборанти змушують співпрацювати або звільнятися з українських шкіл?
12. Як забезпечити виконання освітніх та навчальних програм, навчальних планів в умовах окупації, якщо заклад освіти призупиняв освітній процес від початку повномасштабної війни на тривалий час?
13. Що робити працівнику, якщо зник зв'язок (інтернет, мобільний) із закладом освіти та всім регіоном на тимчасово окупованій території
14. Як педагогам, які втратили документи про освіту, про підвищення кваліфікації, трудові книжки, інші документи, відновити їх?
15. Як отримати свідоцтво про освіту на окупованих територіях?
16. Як випускнику з тимчасово окупованих територій взяти участь у національному мультипредметному тесті, якщо поганий Інтернет-зв’язок?

ТРУДОВІ ПИТАННЯ ТА ОПЛАТА ПРАЦІ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

17.Чи потрібно працівникові ходити до закладу освіти, якщо в закладі оголошено простій?
18. Чи законне переведення на ⅔ тарифної ставки без попередження?
19. Як має виплачуватися заробітна плата під час простою?
20. Чи може керівник виплачувати ⅔ тарифної ставки, якщо не було простою?
21.Чи можуть працівникам закладів освіти на період воєнного стану знімати доплати та надбавки?
22. Чи може заклад освіти на певний час припинити роботу через нестачу фінансування і не виплачувати заробітну плату?
23. Чи законно звільняти працівника з посади під час воєнного стану?
24. Чи може керівник під примусом звільнити “за власним бажанням” педагогічного працівника, який знаходиться за кордоном і може працювати дистанційно?
25. Чи правомірна позиція керівників відмовляти у можливості працювати у дистанційній формі педпрацівникам, які обіймають посади: заступника директора, практичного психолога, педагога-організатора та вимушено знаходяться за кордоном?
26. Чи правомірні дії керівництва закладу освіти, яке вимагає проводити дистанційне навчання на робочих місцях, не надавши гарантій безпеки під час повітряних тривог (відсутність укриття)?
27.Чи можуть керівники закладів залучати педагогічний колектив до нічних чергувань, зокрема жінок, які мають малолітніх дітей?
28. Скільки триватиме відпустка працівників освіти?
29. Керівництво закладу освіти змушує працівників, які знаходяться за кордоном, заповнювати журнали? Як діяти працівнику, якщо він не може цього зробити?
30. Чи потрібно працівникам закладів освіти проходити під час воєнного стану медичні огляди? Чи може керівник закладу вимагати в педагогічного працівника проходити медичний огляд власним коштом?

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №948/2019

Про невідкладні заходи щодо запобігання пожежній небезпеці в Україні ( у вкладенні)

Вимоги законодавства до запровадження і припинення воєнного стану. Як вводять і скасовують воєнний стан, визначає Закон України «Про правовий режим воєнного стану»від 12.05.2015 №389-VIII (далі— Закон №389).

Закон регламентує йінші питання, зокрема: правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, ОМС, підприємств, установ таорганізацій вумовах воєнного стану; гарантії прав ісвобод людини таправ ізаконних інтересів юридичних осіб. Правові основи введення воєнного стану— цеКонституція України,Закон №389та Указ Президента України про введення воєнного стану вУкраїні або вокремих їїмісцевостях, затверджений Верховною Радою (ст.2Закону №389). Зверніть увагу!Воєнний стан може бути введений в окремих місцевостях або в країні у цілому на певний строк. Воєнний стан передбачає 24правові заходи (ст.8Закону №389). Деякі зних впливають нароботу підприємств іпрацівників. Так, важливі об’єкти національної економіки таоб’єкти, щозабезпечують життєдіяльність населення, переходять наособливий режим роботи. Ціоб’єкти посилено охороняють.

/Files/photogallery/816/сми.jpg

Головний редактор журналу «Охорона праці» з робочим візитом відвідав Управління Держпраці 11 березня 2021

Сьогодні, Дмитро Матвійчук, головний редактор науково-виробничого журналу «Охорона праці», зустрівся з посадовими особами Головного управління Держпраці у Харківській області.

Мета наради: діяльність робочої групи з впровадження ризикоорієнтованого підходу на підприємствах Харківщини.

Нагадуємо.На базі Головного управління Держпраці у Харківській області відповідно до Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування системи управління охороною праці в Україні, затвердженого розпорядженням КМУ від 12.12.2018 No 989-р, запроваджено пілотний проект підвищення ефективності наглядової діяльності у сфері охорони праці з урахуванням ризикоорієнтованого підходу шляхом розроблення відповідного інституційного, правового та організаційного механізму її провадження. Управлінням Держпраці за участю головного редактора науково-виробничого журналу «Охорона праці» було створено та проведено засідання постійно діючої робочої групи з впровадження ризикоорієнтованого підходу. До складу робочої групи увійшли керівники та представники більше 20-ти підприємств та закладів освіти Харківщини.

Першим кроком у межах пілотного проекту з упровадження ризикоорієнтованого підходу в систему управління охороною праці на підприємствах, в установах та організаціях Харківської області стала широка інформаційно-роз’яснювальна робота. Фахівці ГУ Держпраці під час проведення заходів держнагляду акцентували увагу на потребі ідентифікації небезпек і розроблення дієвої системи запобігання виробничим ризикам. Теоретична та практична допомога з цього питання надається у процесі не тільки заходів нагляду, а й превентивних заходів, зокрема нарад, семінарів і круглих столів з представниками роботодавців Харківської області.

Під час робочого візиту присутніми були визначені напрямки подальшої роботи з керівництвом підприємств, установ, організацій щодо впровадження пропозицій по використанню ризикоорієнтованого підходу на підприємствах та обмін інформацією по вже задіяним шляхам вдосконалення системи охорони праці на підприємствах Харківщини.


Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах адаптивного карантину

Лист МОН № 1/9-406 від 29.07.2021 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-406 від 29 липня 2021 року
Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської з державних адміністрацій,
закладів вищої освіти, підприємств,
установ та організацій, що належать до
сфери управління МОН
Про підготовку закладів освіти до
нового навчального року та опалювального
сезону в умовах адаптивного карантину
Шановні колеги!
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, з 1 серпня 2020 р. до 31 серпня 2020 р. на території областей та міста Києва із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні, продовжено дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2».
На виконання підпункту 3 пункту 13 Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2016 № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 р. за № 1623/29752, з урахуванням вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню короновірусу СОVID-19», з метою забезпечення стійкого функціонування об’єктів освіти в умовах виникнення надзвичайної ситуації та збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу пропонується:
1) продовжити дію режиму надзвичайної ситуації функціональної підсистеми навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту для запобігання поширенню медико-біологічної надзвичайної ситуації державного рівня, пов'язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2;
2) поінформувати учасників освітнього процесу закладів освіти та працівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОН, про подовження адаптивного карантину та заборони, що діють на території України на період дії карантину в залежності від рівня епідемічної небезпеки в регіоні або окремих адміністративно-територіальних одиницях, який встановлюється за результатами оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України (за посиланням https://covid19.gov.ua);
3) здійснити заходи в межах компетенції та обсягах, що необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
4) провести вступні (первинні) інструктажі з безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності під час навчального року та опалювального сезону про дотримання обмежень задля запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, правил поведінки у закладах освіти, правил пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху, профілактики шлунково-кишкових захворювань, норм гігієни та виробничої санітарії, правил поведінки в громадських місцях, а також поводження з незнайомими людьми та предметами, користування громадським транспортом, попередження травмування на об'єктах залізничної інфраструктури, дій у випадку надзвичайних ситуацій тощо за відповідними інструкціями з реєстрацією у журналах.
В межах компетенції забезпечити виконання Плану заходів з підготовки об'єктів паливно-енергетичного комплексу України до осінньо-зимового періоду 2020/21 року та його проходження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 916-р.
На виконання підпункту 14 пункту 2 розділу ІІІ та підпункту 5 пункту 1 розділу ІV Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2018 р. за № 100/31552, пропонуємо для врахування в роботі інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
З повагою
Т. в. о. Міністра Сергій ШКАРЛЕТ



КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 17 квітня 2019 р. № 337 Київ

Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві (у вкладенні ).

Нова редакція Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладах освіти

Наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669 викладено у новій редакції Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти ( у вкладенні).
Це Положення визначає єдину систему організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу ( учнів, студентів, курсантів, слухачів, аспірантів та працівників закладів освіти), а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов навчання, утримання і праці, запобігання травматизму.
Навчання та перевірка знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності учнів, студентів, курсантів, слухачів, аспірантів та працівників закладів освіти проводяться відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 №1669.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.11.2017 № 1514 викладено у новій редакції Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладах, установах, організаціях, підприємствах, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

Перелік документів з охорони праці

1. Акт перевірки готовності закладу до навчального року

2. Акт перевірки захисного заземлення, ізоляції електромережі. Протоколи виміру освітлення

3. Акти на проведення занять в кабінетах, спортивних залах , спортмайданчиках

4. Положення про службу ОП

5. Положення про систему управління ОП

6. Організація роботи з ОП

7. Договір (угода) з ОП адміністрації і профорганізації

8. Акти перевірок виконання угоди

9. Положення про оперативний контроль з ОП

10. Положення про комісію з питань ОП

11. Склад комісії з перевірки стану охорони праці в школі

12. Положення про уповноважених осіб трудового колективу з ОП

13. Графік адміністративно-громадського контролю за станом ОП

14. Структура акту перевірки стану ОП

15. Положення про навчання з питань ОП

16. Перелік категорій посадових осіб і спеціалістів, навчання яких з питань ОП проводиться у НЗ

17. Тематичний план, програма навчання працівників школи з питань ОП

18. Тематичний план, програма навчання працівників правилам ДР

19. Тематичний план, програма з вивчення „Правил охорони життя людей на водних басейнах України”

20. Правила охорони життя людей на водних басейнах України для працівників і учнів Зеленогайської ЗОШ І-ІІІст.

21. Розклад занять (консультацій) з ОП

22. Розклад занять (консультацій) з ПДР

23. Розклад занять (консультацій) з правил охорони життя людей на водних басейнах

24. Список осіб, які проводять навчання з питань ОП по темам

25. Білети для підготовки до атестації з питань ОП

26. Склад комісії для проведення атестації з питань ОП

27. Протокол перевірки знань з питань ОП працівників

28. Перелік журналів з ОП та БЖД

28. Пам’ятка з проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів

29. Програма питань вступного інструктажу з ОП для працівників

30. Програма питань первинного (на робочому місці) інструктажу з ОП

31. Програма питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів

32. Програма питань первинного інструктажу для учнів

33. Програма питань інструктажу, бесіди (1-8 кл) з ОП при проведенні осінніх та весняних канікул

34. Програма питань інструктажу бесіди (1-8 кл) з ОП при проведенні новорічних, різдвяних свят та зимових канікул

35. Програма питань інструктажу бесіди (1-8 кл), інструктажу (учні 9-11 кл.) з ОП при проведенні літніх канікул
36. Дії працівників на випадок виникнення пожежі
37. Дії вчителя, зав. кабінетом і других відповідальних осіб при об’явленні стихійного лиха та аварій техногенного характеру
38. Форми актів
39. Дії на випадок виникнення пожежі
40. План евакуації учнів і працівників на випадок виникнення пожежі
41. План евакуації (по поверховий) учнів на випадок виникнення пожежі

42. Розміщення кабінетів по поверхам та прізвище, ініціали відповідальної особи

43. Форми актів


/Files/images/ОХОРОНА ПР.gif

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.08.2016 № 974
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2016 р. за № 1229/29359

Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України

(правила у вкладенні ).

Відповідно допункту 16частини першої статті 18 Кодексу цивільного захисту України,статті 26Закону України «Про освіту» тапункту 3розділу 1 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, з метою забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці, виховання та пожежної безпеки в навчальних закладах та установах системи освіти УкраїниНАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, що додаються.
2. Сектору мобілізаційної роботи, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (Цимбал А.А.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Гребу Р.В.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр Л.М. Гриневич

Кiлькiсть переглядiв: 11716

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.