• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Робота соціально-психологічної служби


Працівники соціально-психологічної служби закладу:/Files/images/0 бане.gif

соціальний педагог Островська Айна Миколаївна

Нормативно – правова документація для соціальних педагогів

1.Витяг із Закону про освіту;
2.Положення про психологічну службу системи освіти;
3.Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти;
4.Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах;
5.Лист МОНУ Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів;
6.Етичний кодекс соціального педагога;
7.Наказ МОН України про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів;
8.Лист МОНУ «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»;
9.Програма розвитку психологічної служби в системі освіти Харківської області на період до 2017 року;
10.Програма розвитку психологічної служби Харківського району на 2013-2017;
11.Типова посадова інструкція соціального педагога;
12.Лист МОНУ про статзвіт, нормат часу;
13.Лист МОНУ "Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної служби системи освіти у 2016/2017н.р.";
14.Лист МОНУ "Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти";
15.Загальнодержавна програма Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на період до 2016 року;
16.Програма з реалізації конвенції ООН про права дитини на період до 2016 року у Харківському районі;
17.Методичні рекомендації з питань соціально-педагогічного та психологічного супроводу дітей у конфліктний та постконфліктний період;
18.«Комплексна Програма профілактики злочинності в Харківському районі на 2016 – 2020 роки»

30 липня - Всесвітній день протидії торгівлі людьми

Серед порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми». Починаючи з 2014 року, 30 липня світова спільнота відзначає Всесвітній день протидії торгівлі людьми, що був проголошений Генеральною Асамблеєю ООН у 2013 році з метою підвищення інформованості громадськості про цю глобальну проблему.
За оцінками експертів щорічно 2 млн. людей стають «живим товаром». Наприкінці ХХ сторіччя з цим зіткнулась і Україна.
На сьогодні проблема боротьби з торгівлею людьми (особливо жінками) стала надзвичайно актуальною для нашої держави. Україна, як і більшість країн Центрально-Східної Європи, вже має досить тривалий сумний досвід втрати значної кількості жінок і дівчат, вивезених з її території за кордон, де вони стають жертвами різноманітних методів та форм експлуатації, найпоширенішою з яких є примушення до заняття проституцією.
Якщо Ви потрапили у ситуацію, коли:
1. Вас позбавляли вільного пересування та спілкування з родиною, відібравши Ваші документи;
2. Вам пообіцяли добре оплачувану роботу (за кордоном чи в Україні), а потім не заплатили обіцяних грошей;
3. Вас примушували відробляти неіснуючі борги;
4. Вас втягнули у злочинну діяльність шляхом примусу, шантажу або насильства – є підстави вважати, що ви стали жертвою торгівлі людьми.
Законодавством України таким особам гарантується комплексна допомога (психологічна, соціально-педагогічна, соціально-медична, юридична, допомога у працевлаштуванні та перекваліфікації, тощо), виходячи з особистих потреб постраждалої особи, в тому числі і одноразова матеріальна виплата.
Додаткову інформацію можна отримати за телефонами Національної «гарячої лінії» з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів 0800 505 501 та Національної «гарячої лінії» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0800 500 335.
Будьте обережні, поважайте себе!

Рекомендації на літні канікули

Шановні батьки! Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті у школі знання і використовувати їх у домашніх умовах. Психологи рекомендують дотримуватися таких основних моментів на канікулах:
·Організуйте для вашої дитини правильний розпорядок дня (режим), дотримуйтеся його щодня;
·Організуйте дитині щоденний активний відпочинок на свіжому повітрі;
·Організуйте щоденну навчальну годину, оберіть постійний час і повторюйте навчальний матеріал;
·Постійно говоріть із дитиною (контролюйте вимову та правильність побудови висловлювань);
·Спостерігайте за поведінкою дитини, якщо у неї виникають труднощі, допомагайте їх розв’язувати, підтримуйте;
·Заведіть влітку окремий зошит «Мої враження» і допомагайте дитині щоденно записувати 2-3 речення про сьогоднішній день;
·Поважайте дитину як особистість.

У підсумковій нараді працівників психологічної служби за 2017-2018 навчальний рік взяла участь соціальний педагог школи А.М.Островська

16 травня 2018 року у великій залі ХРДА відбулась підсумкова нарада працівників психологічної служби Харківського району.
Під час наради були розглянуті такі питання:
  • про роботу психологічної служби Харківського району у 2017-2018 навчальному році;
  • про роботу з профілактики правопорушень у закладах загальної середньої освіти закладах у 2017-2018 начальному році;
  • про стан роботи закладів освіти з питань соціального захисту учнів у поточному році;
  • про підсумки роботи районного методичного об’єднання соціальних педагогів;
  • про підсумки роботи районного методичного об’єднання практичних психологів;
  • про результати досліджень, проведених практичними психологами у закладах освіти Харківського району протягом 2017-2018 навчального року.

З метою популяризації і пропаганди серед учнів закладів загальної середньої освіти здорового способу життя, запобігання негативним проявам у молодіжному середовищі, виявлення й підтримки талановитих дітей 03 травня 2018 року на базі Хорошівського будинку культури було проведено І (районний) етап Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я», який включав в себе конкурс літературно-музично-спортивних міні-композицій за темою: «Здорова дитина – щаслива родина, заможна Україна».

У фестивалі-конкурсі взяли участь 19 команд закладів загальної середньої освіти району, а саме: Бабаївської ЗОШ імені Героя Радянського Союзу Потапенка П. О., Безлюдівської ЗОШ, Безлюдівського юридичного ліцею імені Героя Радянського Союзу І. Я. Підкопая, Березівської ЗОШ, Будянського ліцею, Васищевської ЗОШ, Височанської ЗОШ № 2, Глибоківської ЗОШ, Зеленогайської ЗОШ, Лизогубівської ЗОШ, Липецької ЗОШ імені П.В. Щепкіна, Південної ЗОШ № 2, Південного ліцею, Пісочинського колегіуму, Покотилівської ЗОШ № 2, Покотилівського ліцею «Промінь», Русько-Тишківської ЗОШ, Циркунівської ЗОШ та Хорошівської ЗОШ.
Учасники фестивалю мали можливість розповсюдити кращий досвід з профілактики запобігання негативним проявам серед молоді, використовуючи вокальні, хореографічні, спортивні здібності, літературно-мистецькі засоби, власне бачення проблеми з активної позиції самих підлітків, що мало особливо переконуючу силу та мотивацію на здоровий спосіб життя.
Переможцями І (районного) етапу Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров'я» стала команда «Зірка» учнів Васищевської ЗОШ, яка буде представляти Харківський район на ІІ регіональному етапі ХІ Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров'я».
ІІ місце посіла команда «Імпульс» Безлюдівського юридичного ліцею імені Героя Радянського Союзу І. Я. Підкопая.
ІІІ місце – команда «Пульс» Липецької ЗОШ імені П.В. Щепкіна та команда «Живчик» Лизогубівської ЗОШ.

План проведення Тижня психології у Зеленогайській ЗОШ І-ІІІ ст.

з 23.04.2018 по 27.04.2018


Датапрове-дення Назва заходу Учасники заходу Відповідальний
Понеділок Загальношкільна лінійка. Повідомлення плану проведення Тижня психології в освітньому закладі. Учні, педагоги Соціальний педагог (СП), педагог-організатор
Відкриття виставка літератури «Популярна психологія». Учні, педагоги СП, учні 9 – 11 класів
Майданчик інтерактиву: «Фарби весняних почуттів» Учні початкових класів СП, класні керівники початкових класів
Подорож до країни «Весела Психологія»
Вівторок Оновлення матеріалів до стенду психологічної служби: «Стрес. Як подолати стреси у повсякденному житті та під час складання ЗНО» Учні 9-11 класів СП
Засідання методичного об’єднання класних керівників: «Особливі діти: міфи і правда про спільне навчання» Бесіди за темою: «Ми всі різні! Ми з повагою відносимося до кожної особистості» Педагоги Учні 5-11-х класів СП, класні керівники, педагог-організатор
Середа Гра «Вчимося усвідомлювати і безпечно проявляти свої відчуття та почуття»: - «Відгадай настрій»; - «Дзеркало» ; - «Передай усмішку по колу» ; - «Намалюй свій настрій». Учні 1 – 4 -х класів СП та класні керівники
Гра «Вчимося «самоналаштовуватися»: ігри-медитації» : - «Безпечне місце» ; - «Ессе про героя (героїні) твоєї мрії». Учні 7- 11-х класів СП, класні керівники
Четвер Профілактична гра: «Здоровим бути здорово!» (ранжування альтернатив ситуацій, в яких можливо збільшити ресурси здоров’я організму, а в яких можна його втратити) Учні 5 – 6 -х класів СП та класні керівники
П’ятниця Відкритий день Консультаційного Центру для батьків або осіб, які їх замінюють «Родинні цінності» Учні 1-2 класів та їх батьки СП
Флеш-моб «Коло друзів» Учні 3—9-х класів СП, педагог-організатор, учні старших класів
Загальношкільна лінійка Підведення підсумків проведення Тижня психології. Закриття виставки літератури «Популярна психологія». Учні, педагоги СП, педагог-організатор

23 квітня, понеділок

Всеукраїнський день психолога

Всеукраїнський день психолога
Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня.
Психологія - це прикладна й академічна наука, що вивчає поведінку, психіку і психічні процеси людини. Наукова психологія постійно розвивається і є система теоретичних, експериментальних і методичних властивостей пізнання. Дослідження психічних явищ є фундаментальною основою сучасної психології.
Іноді говорать, що психологія - це наука про душу, але в матеріалістичному розумінні з неї виключено дослідження самої душі, так як це поняття ніяк не вкладається в чіткі прагматичні рамки матеріалістичного світогляду. Однак психологія, як наука і не прагне зайняти духовну нішу людської культури. Її доля - це пошук закономірностей і особливостей виникнення, формування і розвитку психічних процесів і психологічних станів людини, властивостей його психіки та поведінкових характерів. Прагнення людини підмінити властиву йому духовність психологічними доктринами, як правило може привести його у глухий кут, проте якщо не змішувати ці два поняття, то наука психологія може виявитися вельми корисна. На практиці в багатьох областях людської життєдіяльності вже давно застосовуються численні напрацювання і спостереження, які стали доступні завдяки науці психології. Психологія вносить значний внесок у розвиток і життя сучасного суспільства.
У професійне свято «День психолога» ми приєднуємося до численних привітань на адресу наших шанованих і завжди корисних психологів і бажаємо їм та їхнім пацієнтам міцного здоров’я і простого людського щастя - частіше бути в колі люблячої родини і радіти життю, тому що воно, як відомо, прекрасне!
Нагадаємо, що 10 жовтня відзначався «Всесвітній день психічного здоров’я».


У валеологічній акції взяла участь соціальний педагог А.М.Островська


5 квітня 2018 року на базі Харківського національного педагогічного університеу імені Г.С. Сковороди проводилася валеологічна акція «Здоров’я молоді - здоров’я нації», яка була присвячена Всесвітньому дню здоров’я. Для виступу серед студентських та учнівських творчих колективів була запрошена агітбригада Безлюдівського юридичного ліцею імені І.Я. Підкопая «Паросток».

В межах реалізації соціально-освітнього проекту в галузі охорони здоров`я в навчальному закладі (для учнів 7-11 класів) в квітні проводяться лекції з питань профілактики ВІЛ/СНІДу та онкозахворювань.

Робота видеться на базі методичних розробок громадської організації "Громадські ініціативи охорони здоров`я" "Здорове людство".

Соціальний педагог А.М.Островська провела бесіди в 5-11 класах за темою "Мій вільний час протягом весняних канікул"

У диспуті для заступників директорів з виховної роботи, фахівців психологічної служби та педагогів-організаторів взяли участь Малькова Л.І. та Островська А.М.

15 лютого 2018 року у великій залі ХРДА відбувся диспут для заступників директорів з виховної роботи, фахівців психологічної служби та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Харківського району

за темою: «Взаємодія закладів загальної середньої освіти зі службою у справах дітей, відділом поліції, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо захисту прав дітей і профілактики правопорушень серед неповнолітніх».

Диспут був відкритий начальником відділу освіти Харківської районної державної адміністрації, Бабельчук О.І., яка зазначила, що в освітній системі сучасного українського суспільства, як і в більшості соціальних інститутів загалом, відбувається низка соціальних процесів. Тільки скоординована робота всіх суміжних структур надає можливості вирішити більшість питань щодо дотримання прав та законних інтересів дітей.

Методист Навчально-методичного центру психологічної служби Лазуткіна Р.Г. проаналізувала ефективність профілактичної роботи у закладах загальної середньої освіти.

В ході диспуту взяли активну участь запрошені:

- Начальник відділу соціальної роботи Харківського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді Харківської районної державної адміністрації Гаряча Н.М., яка ознайомила присутніх з системою роботи Харківського районного центру соціальних служб для сімей, дітей і молоді з сім’ями, що опинилися в складних життєвих обставинах;

- В.о. начальника служби у справах дітей Харківської районної державної адміністрації Лучанінов В.В,. який розповів про координацію діяльності щодо питань соціально-правового захисту дітей Харківського району.

Пріоритетними напрямками роботи з попередження злочинності та правопорушень серед учнівської молоді у ІІ семестрі 2017/2018 навчальному році визначено організацію співпраці з правоохоронними органами, службою у справах дітей та районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, а також впровадження районних програм за цим напрямком.

МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України «Про затвердження положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти»


Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України «Про затвердження положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти».
Проект наказу розроблено на виконання статті 20 Закону України «Про освіту» 2145-19 від 05.09.2017, Закону України «Про дошкільну освіту», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15 серпня 2011 р. № 872 (із змінами внесеними згідно з постановою км № 588, від 09.08.2017) та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах з інклюзивним навчанням

Шановні колеги! Звертаємо Вашу увагу, що затверджено нову Програму розвитку психологічної служби до 2022 року!

Рішення XXI сесії VII скликанняХарківської районної ради Харківської областівід 21 грудня 2017 року "Про затвердження районної Програми розвитку психологічної служби Харківського району на 2018 - 2022 роки"

Головна тема сьогодення – безпека життєдіяльності!

/Files/images/1/Островська.JPG

В передноворічні та різдвяні дні педагогічним колективом Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів було надано особливої уваги набуттю учнями школи навичок безпеки життєдіяльності, навичок саморегуляції та самоконтролю, соціальної компетентності ставлення до життя. Заступником директора з виховної роботи, педагогом-організатором, класними керівниками, соціальним педагогом були задіяні різні креативні просвітницько- профілактичні методики щодо виховання в учнях готовності до самостійного життя, обережності під час зимових канікул, чуйності до проблем навколишнього світу, соціальної емпатії та конструктивності власної громадянської позиції. В цей цикл ввійшли години спілкування, майданчики відвертості, дискусійні зустрічі навколо поточних проблем, лекції, бесіди, тренінги комунікативності тощо.
Діагностичні дослідження щодо соціальної тривожності, метою яких було виявлення дітей, які потребують уваги та фахової допомоги, показали достатній рівень готовності учнів до самостійного прийняття рішень, готовності до самобезпеки та високий рівень правової обізнаності в межах вікової діяльності. Тести виявили, що більш за все діти мріють про мир та безпеку своєї родини та понад усе бояться смерті близьких людей і війни.
Особливо подобаються учням всіх рівнів спонтанні флеш-моби «Мир без війни та снід».

Щасливих свят!

/Files/images/однакові.jpg
3 грудня щорічно відзначають Міжнародний день людей з обмеженими можливостями.Цей день привертає увагу до проблем інвалідів, захисту їх гідності, прав і благополуччя тає нагадуванням людству про наш обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства. Захищаючи гідність інших людей ми захищаємо своє людське обличчя. Ми сподіваємося, що за підтримки держави і суспільства в цілому, кожна людина може стати повноцінним і високо ефективним членом суспільства, відмінним фахівцем, соціально активною людиною, яка надихає багатьох!

У вебінарі для соціальних педагогів взяла участь А.М.Островська

22 листопада об 11.00 відбувся вебінар для соціальних педагогів району на тему: «Соціальний захист учнів пільгових категорій, як один із напрямів професійної діяльності педагогів».

Під час проведення вебінару заслуховувалися виступи:

Вахули В.І., соціального педагога Слобожанської ЗОШ І-ІІІ ст., на тему: «Поняття «соціальний захист» та основні нормативні документи, що визначають категорії учнів, які його потребують»;

Болотських Т.П., соціального педагога Пісочинського колегіуму, на тему: «Особливості роботи соціального педагога з дітьми, які потребують соціального захисту»;

Степанової Н.М., соціального педагога Безлюдівської ЗОШ І – ІІІ ст., на тему: «Оформлення документації закладів загальної середньої освіти з питання соціального захисту дітей»;

Гриценко Л.П, соціального педагога Коротичанського ліцею, на тему: «Співпраця соціального педагога з закладами, що забезпечують соціальний захист учнів».


Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильств

18 листопада – Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства.Сексуальна експлуатація дітей.Відповідно до ст. 3 Конвенції про права дитини, прийнятої Генеральною Асамблеєю ООН 20 жовтня 1989 р, кожна дитина (людина віком до 18 років) має право на повний захист від усіх форм сексуальної експлуатації та насильства.

Сексуальна експлуатація – одна з найжорстокіших форм насильства до дітей.Діти, які стали її жертвами, зазнають фізичних, психо-соціальних і емоційних страждань, наслідки яких впливають на все життя і навіть загрожують йому.

Простежується тісний зв'язок між торгівлею дітьми, дитячою проституцією та порнографією. Проституція неповнолітніх стала справжньою галуззю тіньової економіки, яка приносить великі прибутки організованим злочинним угрупованням.

Тепер розповсюдження й експлуатація дитячої порнографії – проблема світового рівня. Для реалізації такої продукції, а також для організації її комерційного обігу та подальшого розміщення в різних виданнях, злочинці використовують широко розгалужену мережу книжкових магазинів та секс-шопів. Одним із сучасних засобів передачі продукції дитячої порнографії є розповсюдження її каналами міжнародної комп'ютерної мережі Інтернет.

Сексуальне насильство над дітьми.Сексуальне насильство над дітьми передбачає собою незаконне залучення неповнолітньої особи в прямі або непрямі сексуальні дії з метою отримання вигоди або задоволення.

Сексуальним насильством є демонстрація дитині еротичних і порнографічних фото і відеозаписів. Оголення перед дитиною своїх геніталій, залучення неповнолітньої особи у виготовлення порнографії, а також примушування дитини до показу інтимних органів і підглядання за дитиною в момент вчинення ним гігієнічних процедур.

Найчастіше, примушування дитини до виконання сексуальних дій відбувається в сім'ї . Порушення внутрішньосімейних відносин нерідко відбувається тоді, коли в сім'ї з'являється новий член. Наприклад, мама виходить черговий раз заміж і у дитини з'являється вітчим. Чоловік користується довірою люблячої його жінки і всіляко показує свою любов до її чаду - дарує подарунки, носить на руках, піклується про малюка. Проте рано чи пізно настає час, коли вітчим залишається наодинці з дитиною і дозволяє собі те, у що ніхто і ніколи не повірить. Скарги, будь то маленької дитини чи підлітка на нового папу бувають почуті дуже рідко, так як всі коментарі списуються на невдоволення, ревнощі, бажання бачити поряд справжнього рідного батька або ж на особисту неприязнь.

Ознаками сексуального насильства можуть бути:

• синці та садна в області статевих органів дитини;

• виявлення у дитини захворювань, які передаються тільки статевим шляхом;

• інфекції сечовивідних шляхів;

• психічні та нервові розлади;

• психосоматичні хвороби; • скарги та визнання дитини;

• раптовий інтерес дитини до порнографічних і еротичних матеріалами;

• сильна невпевненість у собі;

• агресія.

Наслідки пережитої травми без сумніву зможуть вплинути на подальше життя дитини. Відбиток пережитого відіб'ється на формуванні його особистості, світогляді, складі характеру, фізичному і психічному здоров'ї. Ступінь шкоди також залежить від того ким було скоєно злочин проти дитини і скільки років на той момент було дитині. Найважче переносяться травми, завдані близькими і рідними людьми.

Саме тому захист дітей від насильства сексуального характеру, насамперед, потребує уваги з боку батьків і близьких людей дитини. Не варто відразу ж спростовувати скарги свого чада, якщо такі є, забороняти малюкові висловлюватися і звинувачувати його у брехні. Завжди знаходите час поговорити зі своїм чадом, налагодьте довірчі відносини і намагайтеся не втратити цієї довіри з боку дитини. Крім цього навчіть розпізнавати небезпеки, спілкуватися з незнайомими людьми і завжди- завжди розповідати про неприємності і будь-яких дивних ситуаціях вам!

Куди звертатися по допомогу у випадку проявів насильства?

- До дільничного інспектора міліції або за тел. 102;

До кримінальної міліції у справах дітей або за тел. 102;

- До центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді тел.370-09-45;

- До служби у справах дітей районної державної адміністрації (у випадках скоєння насильства в сім'ї відносно неповнолітнього) тел.51-41-77;


План заходів

щодо проведення щорічної акції «16 днів проти насильства» у Зеленогайській ЗОШ І-ІІІ ступенів

№ з/п Назва заходу Дата Цільова група Відповідальні
1. Урочиста лінійка з нагоди проведення щорічної акції «16 днів проти насильства», метою якої є інформування присутніх про цілі та завдання акції, презентація профілактично-просвітницьких заходів та донесення нормативно-правових основ організації акції. 24.11.2017 Учні школи, педагогічний колектив Директор школи Ящук Є. Г.
2. Соціально –психологічні індивідуальні та групові консультації кризового втручання «Я завжди поруч!» 24.11.2017-08.12.2017 Учні,батьки, педагоги Соціальний педагог
3. Виставки малюнків дітей та учнівської молоді «Моє право на життя» 24.11.2017-08.12.2017 Учні 1-11класів Класні керівники
4. Виховні години, бесіди, години спілкування, присвячені Міжнародному дню боротьби з насильством щодо жінок. 24.11.2017-08.12.2017 Учні 1-11 класів Класні керівники
5. Оформлення тематичних куточків: «Насильство – це сміття, яке треба виносити з дому!» 24.11.2017-08.12.2017 Учні школи, батьки, педагоги Педагог-організатор
6. Волонтерська акція соціально спрямування, присвячені Міжнародному дню людей з обмеженими можливостями та Міжнародному дню волонтера. 01.12.2017 Учні школи Заступник директора з виховної роботи
7. Тематичні бесіди з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом за темою: «СНІД – загроза для людства» 01.12.2017 Учні 5-11 класів Заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники, соціальний педагог
8. Просвітницько-профілактичні бесіди, присвячені Міжнародному дню прав людини «Прояви різних видів насильства та хибні уявлення, які заважають їх попередженню і подоланню» 11.12.2017 Учні 1-11 класів Соціальний педагог, вчитель основ правознавства, класні керівники.

Схвалено законопроект, який вдосконалює захист прав дітей

/Files/images/1права.jpg

18 жовтня 2017 року Уряд схвалив проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення соціального захисту дітей».

Зазначений законопроект удосконалює нормативно-правове забезпечення соціального захисту дітей, підвищує ефективність реалізації державної політики щодо охорони дитинства, поліпшує діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо соціальної роботи з дітьми, які потребують особливої уваги з боку держави.

Серед іншого, проектом документу передбачено виключне право суду:

– розв’язувати спори між батьками щодо участі у вихованні дитини.

– усиновлення дитини без згоди опікуна/піклувальника (крім родичів), якщо суд установить, що усиновлення дитини відповідає її інтересам;

– призначення опікуном/піклувальником особи, яка не пов’язана сімейними/родинними відносинами з дитиною.

Таким чином, проект дозволяє влаштовувати дітей під опіку, піклування тільки родичам. А якщо дитина не перебуває в родинних стосунках з особою, то таке влаштування відбувається за рішенням суду.

– встановлення опіки/піклування у разі наявності спору між кандидатами в опікуни/піклувальники.

З метою забезпечення найкращих інтересів дитини при усиновленні проектом акта передбачено:

– упровадження найбільшої різниці у віці між усиновлювачем і дитиною (45 років);

– обов’язкове навчання для громадян, які виявили бажання усиновити дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування;

– позбавлення права батьків, які усиновили дитину, відмовлятися від неї. У таких випадках усиновлювачів будуть позбавляти батьківських прав.

Прийняття законопроекту сприятиме посиленню соціального захисту дітей вразливих категорій, підвищенню ефективності реалізації державної політики щодо охорони дитинства, удосконалення діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо соціальної роботи з дітьми, які потребують особливої уваги з боку держави.


Презентація Вишневої І.М.(вкладення)

Соціальний педагог А.М.Островська взяла участь у тренінговому занятті

24 жовтня 2017 року у малій залі ХРДА о 13-30 відбулося тренінгове заняття для практичних психологів та соціальних педагогів на тему «Основи консультаційної діяльності».
Під час заняття були висвітлені основні відмінності між проведенням консультації та психотерапевтичної зустрічі.
Практичний психолог Куценко Ілля Борисович провів відкриті консультації для практичних психологів за темами: стресові ситуації та можливості роботи зі стресами; особливості спілкування та роботи з прийомними сім'ями; робота з дітьми дошкільного віку та інше.

Європейський День боротьби з торгівлею людьми

18 жовтня – День, який оголошений Європейським днем боротьби з торгівлею людьми, був започаткований 18 жовтня 2007 року. Такий день необхідний для консолідації діяльності та підвищення рівня обізнаності з найдавнішим негативним феноменом - торгівлею людьми, особливо жінками і дітьми.

Не байдужість громадськості до цього явища і візуалізація проблеми на глобальному рівні - запорука успішної боротьби з цією проблемою.

Нагадаємо, що 17 листопада 2005 року була підписана Конвенція Ради Європи «Про боротьбу з торгівлею людьми». Через два роки Європейський Парламент одностайно прийняв звіт «Стратегії запобігання торгівлі жінками і дітьми, які є вразливими до сексуальної експлуатації». Прийняття цього звіту Членами Європейського Парламенту спонукає країни - члени ЄС вживати більше заходів для боротьби з торгівлею людьми і покращувати захист прав потерпілих осіб.

Верховна Рада України ухвалила 20.09.2011 р.Закон «Про протидію торгівлі людьми». У Законі визначено основні напрями реалізації державної політики, спрямованої на протидію торгівлі людьми; повноваження органів виконавчої влади під час здійснення заходів з протидії торгівлі людьми; механізм запобігання торгівлі людьми, боротьби з нею, надання допомоги та захисту постраждалим особам. Також закон визначає права постраждалих від торгівлі людьми осіб, які звернулися за допомогою; засади міжнародного співробітництва у сфері протидії торгівлі людьми. Крім того, передбачено посилення відповідальності за правопорушення, пов`язані з торгівлею людьми.

Торгівля людьми заборонена і карається законом України за статтею 149 кримінального кодексу.

13.09.2017. На нараді при директорові педколектив школи ознайомлено з листом Міністерства освіти і науки України від 06.09.2017 № 1/9-474 "Про посилення міжвідомчої взаємодії під час виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах"




Закон України "Про освіту"
28 вересня 2017 року опубліковано та вступив у дію новийЗакон України "Про освіту"(Закон від05.09.2017№2145-VIII). Із повним змістом якого ви можете ознайомитися у розділі нормативні документи. Психологічна служба та соціальний патронаж у системі освіти здійснюються на підставістатті 76.Стаття 76. Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти1. У системі освіти діє психологічна служба, положення про яку затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладах освіти здійснюють практичні психологи.2. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам. Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.3. За своїм статусом практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти належать до педагогічних працівників.


/Files/images/i (2).jpg

День захисту дітей
Діти - це головна радість і надія для батьків. Вони справжнє майбутнє не тільки для держави, а й для всього світу.Цікаве спостереження виявело одне з проведених за кордоном медичне дослідження. Воно показало, що якщо під час вагітності мама хворіє або починає страждати від пошкодження певного органу, то дитина з утроби матері посилає їй стовбурові клітини, які сприяють відновленню.День захисту дітей в Україні, який щорічно відзначається 1 червня, встановлено відповідно до Указу Президента України від 30 травня 1998 року № 568/98 на підтримку ініціативи Міністерства України у справах сім’ї та молоді, Всеукраїнського комітету захисту дітей, Національного фонду соціального захисту матерів і дітей "Україна - дітям" та інших громадських організацій.Національний фонд соціального захисту матерів і дітей "Україна-дітям" був утворений 20 листопада 1996 Указом Президента України за ініціативою державних і громадських організацій. Сьогодні Фонд активно співпрацює з усіма гілками виконавчої, законодавчої та місцевої влади, державними установами, політичними партіями і фракціями Верховної Ради, вітчизняними та іноземними компаніями і організаціями. Фонд реалізує такі довгострокові програми, як "Здоров’я дітей", "Шляхами добра", "Обдаровані діти", масштабні проекти "Дитяче харчування", "Слухові апарати", "Оздоровлення дітей-сиріт, інвалідів, дітей з малозабезпечених багатодітних сімей", "Раннє виявлення та лікування захворювань щитовидної залози у дітей ", " Матеріальна допомога дітям-сиротам, інвалідам та дітям з малозабезпечених багатодітних сімей, а також дитячим інтернатним закладам".Нагадаємо, за даними проекту DilovaMova.com, Міжнародний День захисту дітей - один з найстаріших міжнародних свят, відзначається в цей День. Рішення про його проведення було ухвалено Міжнародною демократичною федерації жінок на спеціальній сесії в листопаді 1949 року і вперше його відсвяткували в 1950 році. Потім ООН підтримала цю ініціативу і оголосила захист прав, життя і здоров’я дітей одним з пріоритетних напрямків своєї діяльності.Вітаємо з Днем захисту дітей!

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
№ 334 від 02 березня 2017 року
Про унормування діяльності психологічної служби системи освіти
Відповідно до статей 21, 22 Закону України «Про освіту»та наказу Міністерства освіти і науки України від 12.01.2017№ 41«Про структуру Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» з метою удосконалення науково-методичного забезпечення психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронату учасників навчально-виховного процесу, підвищення ефективності функціонування психологічної служби системи освіти відповідно до законодавства в Галузі освіти НАКАЗУЮ:
1. Державній науковій установі «Інститут модернізації змісту освіти» (Ткаченко В.В.):
1) до 01.06.2017 разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства освіти і науки України, місцевими органами управління освітою та обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти розробити, провести громадське обговорення та подати на затвердження Міністерству освіти і науки України нову редакцію Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 03.05.1999 № 129 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009№ 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 за № 687/16703);
2) до 01.07.2017 спільно з відділом позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти (Середницька А.Д.) розробити План заходів щодо підвищення ефективності діяльності та удосконалення науково-методичного забезпечення психологічної служби системи освіти на 2017-2020 роки.
2. Департаменту економіки та фінансування (Даниленко С.В.) до 01.08.2017 внести в установленому порядку зміни до штатних нормативів навчальних закладів, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 05.12.2008 № 1105, від 31.10.2012№ 1230, від 04.11.2010№ 1055, від 06.12.2010№ 1204, від 06.12.2010 № 1205, від 23.01.2014 № 60, в частині доповнення штатів навчальних закладів посадами практичних психологів та соціальних педагогів.
3. Державній науковій установі «Інститут освітньої аналітики» (Лондар С.Л.) спільно із Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» (Ткаченко В.В.) розробити систему показників розвитку психологічної служби системи освіти та здійснити збір, опрацювання та аналіз статистичних показників в розрізі типів навчальних закладів та регіонів на початок 2017/2018 навчального року.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра Хобзея П.К.
Міністр Л. М. Гриневич


Як дітям уникнути конфліктів у школі?

Як дітям уникнути конфліктів у школі?

Школа передбачає не тільки процес навчання, а й спілкування з вчителями, однокласниками та учнями інших класів. На жаль, взаємодія школярів і педагогів іноді закінчується конфліктами. Це засмучує усі сторони протистояння, і, в першу чергу, батьків. Вони готові докласти всіх зусиль, щоб допомогти дитині. Але як вирішувати конфлікти в школі? І як навчити чадо ухилятися від них?Причини конфліктів у школіУчні, вчителі – все це особистості зі своїми намірами і думками. У великому шкільному колективі неминуче зіткнення інтересів. В основному конфліктів наводять:•індивідуально-особистісні особливості учнів;•адаптація до нових умов, новій системі відносини з ровесниками і старшими, (особливо часто на цьому грунті виникають конфлікти в початковій школі і серед учнів-підлітків);•відсутність розуміння між учителем і учнем.Прикладів конфліктів у школі безліч. В основному, сварки між учнями виникають найчастіше через спроб самоствердження за рахунок насмішок над іншими, фізично і психологічно більш слабкими дітьми. До того діти зараз дуже жорстокі, і, якщо в однокласникові відмічено-яке відмінність, це неодмінно призводить до глузуванням. Сперечання з учителем викликані бажанням виділитися і завоювати авторитет серед інших учнів. Винним буває і сам педагог, без уваги відноситься до відстаючим в класі або надмірно хвалить успішних.Як вирішувати конфлікти у школі?При виникненні конфліктів в першу чергу батькам необхідно вислухати власної дитини, без оцінки його дій і звинувачень. Атмосфера при бесіді повинна бути довірчої. Після цього обговоріть ситуацію, що склалася і акуратно підведіть учня до думки про те, що причиною сварки стало нерозуміння.Наступним кроком має бути ознайомлення з точкою зору протилежної сторони конфлікту (вчителя або інших школярів). Пошук виходу з конфлікту має відбуватися при спільній бесіді батьків, учнів і педагога.Якщо спроби вирішення конфлікту зазнають фіаско, слід звернутися до шкільної адміністрації, шкільного психолога. Можливо, допоможе рішення поміняти школу або клас.Але якщо у дитини при конфліктах з однокласниками регулярно з'являються синці, доведеться діяти рішуче і підключати керівництво школи та інших батьків.Профілактика конфліктів в школіДля того, щоб дитина не потрапляв в гущу конфліктів, виховуйте в ньому почуття власної гідності і вміння постояти за себе. Буде корисно віддати його в спортивну секцію з боксу або боротьбі. Вивчайте школяра ні в якому разі не показувати свій страх і не піддаватися на провокації. Але необхідно прищеплювати в дітях повагу до вчителів і оточуючим.У тому, як уникнути конфлікту в школі, важливу роль грають і батьки. Слід постійно підтримувати зв'язок з педагогом. У напружених ситуаціях не відстоюйте сліпо позицію вашої дитини, вислухайте і протилежну сторону.



і

Профілактика суїцидального явища в учнівському середовищі/Files/photogallery/816/соц робота.jpeg

Однією з основних проблем ХХІ століття стала проблема зростання кількості суїцидальних випадків серед підлітків та молоді. Згідно з даними викладача кафедри педагогіки, кандидата педагогічних наук Н.В.Сабат 27,2 % дітей віком 10-17 років іноді втрачають бажання жити, 17,8 % – вважають, що нікому немає до них справ, 25,5 % – не завжди можуть розраховувати на допомогу близької людини.Україна входить до десятки країн, де рівень самогубств дуже високий, а в Європі займає одне з перших місць, 26-30 самогубств на 100 000 населення. За офіційними даними щорічно добровільно з життя йдуть 17 тисяч осіб, тобто кожен четвертий думає про суїцид. За даними А.Є.Личко, лише в 10% випадків у підлітків є щире бажання покінчити з собою (замах на самогубство), у 90% суїцидальна поведінка підлітка - це «крик про допомогу». Адже невипадково 80% спроб коїться дома, притому в денний або вечірній час, тобто крик цей адресований насамперед до близького оточення. Найбільш поширеною у вітчизняній суїцидології є концепція А.Г. Амбрумовой, згідно з якою «суїцидальна поведінка - це наслідок соціально-психологічної дезадаптації особистості в умовах пережитого мікроконфлікту». На думку автора, до особливостей суїцидальної поведінки у молодому віці відносяться: - недостатньо адекватна оцінка наслідків аутоагресивних дій. Поняття «смерть» у цьому віці зазвичай сприймається дуже абстрактно, як щось тимчасове, схоже на сон, не завжди пов'язане з власною особистістю. На відміну від дорослих у дітей та підлітків відсутні чіткі межі між істинною суїцидальною спробою і демонстративно-шантажним аутоагресивних вчинком. Це змушує в практичних цілях всі види аутоагресії у дітей та підлітків розглядати як різновиди суїцидальної поведінки; - несерйозність, скороминущість і незначність (з погляду дорослих) мотивів, якими діти пояснюють спроби самогубства. Цим обумовлені труднощі своєчасного розпізнавання суїцидальних тенденцій і істотна частота несподіваних для оточуючих випадків; - наявність взаємозв'язку спроб самогубств дітей і підлітків з поведінкою, що відхиляється: втечами з дому, прогулами школи, раннім курінням, дрібними правопорушеннями, конфліктами з батьками, алкоголізацією, наркотизацією, сексуальними ексцесами і т.д. При цьому в дитячому та підлітковому віці виникненню суїцидальної поведінки сприяють депресивні стани, які проявляються інакше, ніж у дорослих. Відділом кримінальної міліції у справах дітей Головного управління МВС України в Харківській області здійснено аналіз випадків учинення дітьми суїцидів та навмисних самоушкоджень у 2015 році.У ході опрацювання інформації, що надійшла з територіальних підрозділів КМСД було встановлено, що станом на 20.05.2015 в ОВС області зареєстровано 11 таких випадків, а саме: 7 самогубств та 4 спроби його вчинення. Із загальної кількості дітей: 5 хлопчиків та 6 дівчат.6 самогубств та їх спроб, учинено підлітками у віці 16-18 років, 4 – у віці 14-15 років, 1 – малолітнім хлопчиком у віці 11 років. Серед дітей, які зважились на вчинення самоушкоджень, більшість мешканців міста Харкова, є учнями загальноосвітніх навчальних закладів або професійно-технічних училищ, які виховувались у благополучних сім’ях, що викликало підвищене занепокоєння.У травні 2015 року, за результатами творчої групи фахівців психологічної служби Харківського району, було видано збірку матеріалів «Система роботи працівників психологічної служби з профілактики суїцидальних явищ в учнівському середовищі» для використання у роботі практичних психологів та соціальних педагогів.15 липня 2015 року з метою профілактики правопорушень та злочинності, своєчасного виявлення підлітків, які схильні до самогубств та вжиття відповідних заходів реагування дорослих осіб, спільно з представниками Харківського районного відділу кримінально-виконавчої інспекції Управління державної пенітенціарної служби України в Харківській області було проведено було проведено групове заняття на тему: «Психологічна підготовка до здорового способу життя» з неповнолітніми, які засуджені за скоєння злочину та звільнені від відбування покарання з випробувальним терміном. Зокрема, в рамках заняття методистом Навчально-методичного центру психологічної служби відділу освіти ХРДА, Лазуткіною Р.Г., проведено діагностування «Опросник суицидального риска (ОСР)» за модифікацією Т.Н.Разуваєвої, з подальшою обробкою та узагальненням результатів дослідження.

Насильство в сім,ї.


Насильство в сім`ї є надзвичайно тяжким порушенням прав людини. Серед цих прав є право на житя і фізичну недоторканість; право не бути об`єктом знущань чи жорстокого, нелюдського або принизливого поводження; право на свободу від дискримінації за ознакою статі; право на здоровий чи безпечний розвиток тощо. За для цього Україна ратифікувала цілу низку міжнародних угод, взявши тим самим на себе зобов`язання щодо захисту жінок чи дітей від насильства, в тому числі сімейного. Базовим є Конвенція про права дитини та Факультативний протокол до Конвенції з ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок і дітей.

Під час проведення профілактичних заходів щодо попередження насильства в сім`ях стосовно учнів, які навчаються в Зеленогайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, педагогічні працівники та працівники психологічної служби навчального закладу завжди керуються вимогами Закону України «Про освіту», Законом України «Про попереждення насильства в сім`» та Положенням про психологічну службу системи освіти України.


Допомога класним керівникам в роботі з дітьми ВПО

В Зеленогайській ЗОШ запроваджено практикум підвищення психологічної компетентності для класних керівників та педагогів-предметників на базі тренінгу «Навички кризового консультування та розвитку психосоціальної стійкості до стресу у школярів» (технологія Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, та Національного Університету «Києво-Могилянська Академія») та програми «Пост стресове консультування і розвиток навичок психологічного відновлення». Практикум проводять працівники психологічної служби навчального закладу.

Чим подібна технологія може допомогти класному керівнику, вчителю-предметнику? Наша країна перебуває в стані війни. Практично кожен педагог знаходиться в епіцентрі тих проблем, які притаманні психології військового стану. І практично кожен педагог зобов`язаний бути здатним допомогти дітям, самому собі, швидко оволодіти навичками кризової саморегуляції та розвитку психосоціальної стійкості до стресу.

Як уже було зазначено, програма складається з дванадцяти модулів, основною метою яких є навчання інших (дітей, педагогів, близьких) здатності до психічного відновлення через:

- визначення ознак стресу у дітей і дорослих;

- оволодіння первинною психїологічною допомогою та кризовим консультуванням;

- оволодіння методиками скринінгу дистресу та негативних наслідків травми (в основному, для психологів);

- знанням азів вторинної профілактики стресу або програми розвитку навичок психологічного відновлення;

- вмінню покласти початок роботи та побудови підтримуючих відносин;

- алгоритму збору інформації про потреби дитини та визначення приорітетів;

- вмінням розвинути в собі розвиток навичок керування психологічними реакціями;

- вмінням посилювати ролі позитивних активностей;

- розвинути в собі навички вирішення проблемних ситуацій;

- пропагувати позитивне мислення;

- відновлювати підтримуючи соціальні з`вязки;

- вміння робити оцінку ефективності проведеної роботи, а саме - програми вторинної профілактики стресу.

Працівниками психологічної служби з питань роботи по впровадженню тренінгової програми «Навички кризового консультування та розвитку психосоціальної стійкості до стресу у школярів» постійно здійснюються планові супервізії на базі ХАНО.



/Files/photogallery/816/міліц.png /Files/photogallery/816/апрол.jpeg


/Files/photogallery/816/P1010469.jpg/Files/photogallery/816/соц робота.jpeg


ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ


1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.

7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.



ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.

2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.

4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.

5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.

6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.

8. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.

10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.



Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?


Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.


/Files/photogallery/816/настроене.jpeg Особливості

підліткового суїциду.

За даними західноєвропейської статистики, за період з 1990 по 2000р. кількість самогубств серед 10-15-річних підлітків виросла майже вдвічі. При цьому хлопчики здійснюють самогубство в 4 рази частіше, ніж дівчатка. До 14 років різко зростає кількість завершених суїцидів, оскільки в такому віці підлітки вже здатні ретельно планувати свої дії і використовують досить «жорсткі» методи: повішання, стрибок з великої висоти чи й комбінацію способів. При цьому хлопчики використовують частіше саме «жорсткі» методи, тоді як дівчатка використовують різні лікарські препарати. Частота повторних спроб вкрай висока: до 50% підлітків, одного разу здійснивши суїцидальну спробу, повторюють її; 4-10% цих спроб закінчуються смертю.

Особливості підліткового суїциду.

Педагогічним працівникам навчального закладу слід звернути особливу увагу на наявність наступних факторів ризику, що можуть стати причиною дитячого і підліткового суїциду:

1. Психічні розлади.

2. Проблеми в спілкуванні з близькими родичами чи друзями.

3. Відчуття зростаючої безодні між багатими і бідними, розмови про це.

4. Шкільні проблеми (низька успішність, велике навантаження, тиск вимог навчального процесу, конфлікти з учителями).

5. Проблеми, пов'язані з уживанням алкоголю та нар­котиків.

6. Невдачі в інтимних стосунках.

7. Занижена самооцінка.

8. Ізольованість підлітка і пов'язане з цим почуття самотності.

9. Депресія (агресія – типова маска депресії у підлітків).

10. Афекти (афекти руйнівні для підлітка; суїцидальні погрози, висловлені в афекті, як правило, здійснюються і мають важкі наслідки).

11. Сімейні проблеми (нерозуміння з боку батьків, байдужість, часті покарання, надмірні очікування з боку батьків, фізичне чи сексуальне насилля в сім'ї, зростаюча кількість неповних сімей, виїзди батьків на роботу за кордон). Вони частіше переважають (приблизно в 70% випадків ці проблеми безпосередньо пов'язані із суїцидом), а роль «останньої краплі» виконує конфлікт у школі. Суїцидальна поведінка – це відповідь на глибинні переживання, а вони пов'язані з тим, що насправді актуально. Чим молодша дитина, тим більшою мірою вона включена в життя сім'ї, тим більше своїм суїцидом вона «дебатує» саме з сім'єю.


Дитяча агресія. Рецепти її уникнення


Дитяча агресія є частою проблемою практично в кожній родині. Багато батьків вбачають у дітях зачатки агресії, але не надають цьому великого значення і, пускаючи все на самоплив, лише задавнюють ситуацію. І тільки деякі батьки вирішують звернутися до фахівця. Решта повинна розуміти, що з проблемою агресії цілком можна впоратися самим.
Однією з причин агресії найчастіше є зверхність, що може стати тією самою сніжкою, яка перетворюється на величезну снігову лавину.

Якщо дитині бракує батьківської уваги, вона може виявляти агресію, щоб на неї звернули увагу. Якщо ж батьки у відповідь на спалах карають дитину або ж просто не звертають уваги на неї, то в дитини можуть надалі сформуватися агресивні риси. Дитина лише просто наче попереджає батьків про те, що може щось трапитися. Також агресія може свідчити про неблагополучну обстановку в сім’ї, де дитина відчуває страх і тривогу.

Агресії може сприяти стиль виховання: авторитарний (коли дитину занадто контролюють) або ж, навпаки, потурання (коли немає належного контролю).

Досить-таки часто в агресивних дітей виявляється підвищення больового порогу. Такі діти не плачуть, вони спокійні під час медичних процедур, вони можуть не помічати забитих місць або подряпин. Діти часто вибирають галасливі, грубі ігри із застосуванням фізичного насильства. Також часто у дітей знижений інстинкт самозбереження, вони можуть кинутися в бійку з сильним противником. Але буває навпаки, коли інстинкт самозбереження добре розвинений, і діти намагаються завдати шкоди слабкішим.

Щоб упоратися з агресивними спалахами, батькам треба навчити дитину 3 простих речей:

1) навчити дитину тримати себе в руках у ситуаціях, що провокують гнів, але якщо їй це дається насилу, то треба навчити її висловлювати агресію побічно, наприклад, на неживих предметах;

2) навчити дитину прямо говорити про свої почуття;

3) формувати в дитини здатності до емпатії, навчити її довірі та співпереживанню.

Якщо ж все зайшло надто далеко, і ви не можете самостійно впоратися з цією проблемою, слід обов’язково звернутися до фахівця. Досвідчений психолог проведе необхідні тести, поспілкується з дитиною та підкаже, якої лінії виховання вам дотримуватися надалі.

І на закінчення хотілося б сказати, що саме від батьків і від методу їхнього виховання залежить подальше життя дитини. Слід оточити дитину максимальною увагою і турботою. Дитина повинна розуміти, що її люблять. І якщо дитина кидається з кулаками та криками, то в цій ситуації просто треба міцно обійняти і притиснути до себе. Що означатиме, що мати здатна зрозуміти та витримати її агресію.

Материнська любов і ласка здатні заспокоїти дитину, і таким чином вирішити частину її проблем. Адже всі проблеми, що виникають і не вирішуються в дитинстві, негативно впливають на формування особистості дитини і ставлення до навколишніх.





/Files/photogallery/816/кур.jpg

/Files/photogallery/816/шарики.jpeg


Кiлькiсть переглядiв: 555

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.