У 2011 році отримала повну вищу освіту, закінчивши Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", за спеціальністю "Психологія".
У КЗ "ЗЕЛЕНОГАЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ" працюю з листопада 2019 року.
Життєве кредо:
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - талант, вміння їх вирощувати - мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини! Бернард Шоу |
Професійне кредо:
"Любов до дітей, безмежна віра в їх можливості , безперервний пошук найбільш ефективних прийомів навчати" |
Дні тижня | Інтервали робочого часу | Консультації | |
з 08.00 год | по 16.30 год | по 14.00 год | |
Понеділок | 08:00 | 16:30 | С 11.00 до 14.00 |
Вівторок | 08:00 | 16:30 | С 11.00 до 14.00 |
Середа | Методичний день | ||
Четверг | 08:00 | 16:30 | С 11.00 до 14.00 |
П’ятниця | 08:00 | 16:30 | С 11.00 до 14.00 |
Назва організації | На які номери можна телефонувати | 3 яких питань |
Всеукраїнська безкоштовна дитяча лінія «телефон довіри» | 0-800-500-21-80 цілодобово | Екстрена психологічна допомога |
Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей | 0-800-500-33-50 цілодобово | Попередження насильства в сім'ї |
Спеціалізована служба психологічної допомоги «Телефон довіри» Харківського Обласного центра соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді | 705-04-69 Щодня, цілодобово | Екстрена психологічна допомога |
«Телефон довіри» Харківського міського центра соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді «Довіра» | 771-84-57 По буднях з 9-00 до 17-45 | Екстрена психологічна допомога |
Телефон довіри ХОО ВБО «Всеукраїнська мережа людей, що живуть із ВІЧ» | 751-20-03, 752-74-38 По буднях з 9-00 до 15-00 | Все, що стосується ВІЧ/СНІДу |
Національна лінія телефону довіри з питань ВІЧ/СНІДу | 800-500 45-10 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) | Де пройти діагностику, як захистити себе від інфікування, як допомогти собі та своїм близьким, якщо така проблема вже існує і т.д. |
Національна гаряча лінія з попередженню торгівлі людьми Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна | 500-22-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) | Попередження торгівлі людьми, у тому числі безпечного виїзду й працевлаштування за рубежем |
Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з питань запобігання насильству | 0-800-500-335 та 116-123 (безкоштовно з міських телефонів), 386 – для абонентів Київстар, Водафон 0-800-500-225 та 116-111 | Консультації юриста, психолога, соціального педагога |
День 1 | Назва заходу | З ким проводиться | Посилання і додатки |
3.04.2023 День щастя Цитата: «Щасливими не народжуються-щасливими стають» | Колір дня «ЧЕРВОНИЙ». Терапія кольором «Відчуй червоний колір». Одягни одяг червоного кольору або додай червоний аксесуар до одягу, розфарбуй малюнок червоним олівцем та відчуй, як ти наповнюєшся енергією, активністю та поділися своїми враженнями в класі. | Учні 1-9 класу | Додаток 7 |
Створюємо позитивний настрій, починаємо день з позитивного відео. | Усі учасники освітнього процесу | https://www.youtube.com/watch?v=CfAT4fzDZ7U | |
Що таке щастя? А що для тебе щастя? (опитування онлайн в вайбері, можна записати відео ( зробити відео колаж в InShot) (Очно – усі охочі записують на стікері і прикріплюють на дерево) | Учні 1-9 класів | https://www.youtube.com/watch?v=K0ozJRUXUjg Додаток 1 | |
Казка про щастя (аудіо) | Учні 1-9 класів | https://www.youtube.com/watch?v=pDbz27NFDTE | |
Притча. Найцінніше, що можемо залишити після себе дітям – навчити мистецтву бути щасливими! | Батьки, педагоги | Додаток 2 | |
Гра на увагу «Знайди парну емоцію» | Учні 2-6 класів | https://learningapps.org/1724186 | |
Цікаві факти з психології | Батьки, педагоги | Додаток 5 | |
4.04.2023 День розвитку Цитата: "Там де є життя і свобода є місце для творчості» | 1. Колір дня «ЖОВТИЙ» Терапія кольором «Відчуй жовтогарячий та жовтий кольори». Одягни одяг жовтогарячого або жовтого кольорів, розфарбуй малюнок відповідним кольором та відчуй, як ти наповнюєшся позитивом та щастям, поділися своїми враженнями в класі. | Учні 1-9 класів | Додаток 8 |
2. Арт-терапія: практичні поради | Батькам | Додаток 13 | |
3. Вправа з солоним тістом «Мій настрій» 4. | Учні 5-7 | https://www.youtube.com/watch?v=PvgQhZQjh18 | |
5. Вправа «Моє життя як…» | Учні 8-9 класів | https://www.youtube.com/watch?v=F6-iu1qLaNI | |
6. Вправа « Мій страх…» | Батькам | https://www.youtube.com/watch?v=A2Wjw2NkQWk | |
7. Презентація «Арт терапія» 8. | Педагогам | Додаток 14 | |
9. Психологічна вікторина для дітей | Учні 6-7 класів | Додаток 6 | |
Цікава вікторина для дітей: тренуємо мозок та пам'ять | Учні 4-5 класів | Додаток 32 | |
5.04.2023. День емоцій Цитата: «Емоції роблять людину людиною. Не доводьте почуття до байдужості, звідти вони вже не повертаються. » | Терапія кольором «Відчуй зелений колір». Одягни одяг зеленого кольору або додай відповідний аксесуар до одягу, подумай з чим у тебе асоціюється цей колір, відчуй, як ти наповнюєшся спокоєм та поділися своїми враженнями в класі. | Додаток 9 | |
Заняття «Емоції» | Учні 3-4 класу | https://www.youtube.com/watch?v=Usrn-PDmlUo | |
Заняття «Тренуємо емоції» | Учні 1-2 класу | https://www.youtube.com/watch?v=kRkeTS0yi9E | |
Скласти пазл онлайн «Пали на вибір» | Учні 6-7 класу | https://puzzlegarage.com/?lang=uk | |
Презентація «Емоції і їх значення в житті людини» | Учні 5 класу | Додаток 16 | |
Заняття з елементами тренінгу «Гармонізація емоційного стану підлітків» | Учні 8-9 класу | Додаток 15 | |
Інформаційний виступ для батьків «Як розпізнати тривожність у дитини» | Батькам | Додаток 18 | |
Інформаційний виступ для педагогів «Як розпізнати тривожних учнів» | Педагогам | Додаток 19 | |
Акція «Подаруй посмішку» (хто зробить найбільше фото людей які посміхаються і скине в чат отримає сюрприз) | Усі учасники освітнього процесу | Додаток 41 | |
Психологічна гра-квест «Дивосвіт психології» | Учні 6-7 класів | Додаток 48 | |
6.04.2023 День розвитку ресурсів Цитата: «Улюблені речі не можна купити» | Колір дня «СИНІЙ» Терапія кольором «Відчуй синій колір». Одягни одяг синього кольору або додай відповідний аксесуар до одягу, подумай з чим у тебе асоціюється цей колір, відчуй, як ти наповнюєшся добротою та поділися своїми враженнями в гугл-класі. | Додаток 10 | |
Тренінг стресостійкості для педагогів «Розвиваємо стресостійкість» | Педагогам | Додаток 21 Додаток 22 | |
1. Тренінг з профілактики емоційного вигорання «Профілактика емоційного і професійного вигорання» Як боротися з вигоранням .Поради. | Педагогам | Додаток 23 Додаток 24 Додаток 29 | |
| Батьки | Додаток 25 Додаток 26 | |
| Учні 5-7 класів | Додаток 27 Додаток 28 | |
2. Креативність та як її розвивати в собі.
| Додаток 39 | ||
| Батькам | Додаток 40 | |
Відео для дітей «Відгадай мультфільм за 10 секунд» | Учні 1-4 | https://www.youtube.com/watch?v=EA4PkKr9KNk | |
Гра "Хто зверху" | Учні 10-11 класів | Додаток 35, 37, 38 | |
Психологічна акція «Думки мудрих» ( на аркушах написати відомі цитати і прикріпити на ватман, який клас напише більше отримає грамоту) | https://vsviti.com.ua/interesting/society/81550 | ||
7.04.2023 День добрих побажань Цитата: «Ваш погляд стане ясним лише тоді, коли ви зможете зазирнути в свою власну душу.» | Колір дня «БІЛИЙ» Терапія кольором «Відчуй білий колір». Додай до свого одягу білий аксесуар, подумай з чим у тебе асоціюється цей колір, відчуй, як ти наповнюєшся творчістю та поділися своїми враженнями в гугл-класі. | Додаток 11 | |
День психолога 2023. Історія виникнення свята, традиції. | Усі учасники освітнього процесу | Додаток 12 | |
Ігрова година цікавої психології для учнів початкових класів | 1-4 класи | Додаток 17 | |
Відкрите заняття «У світі психології» для учнів 7-8 класів» Презентація | Учні 7-8 класів | Додаток 30 Додаток 31 | |
Вікторина “Як ти знаєш своїх однокласників?” для учнів молодших класів. | 1-2 класи | Додаток 33 | |
Психологічна акція «Стіна побажань» (підготувати одне велике серце на ватмані і багато маленьких сердечок на яких кожен охочий напише побажання і прикріпить у велике серце) | Усі учасники освітнього процесу | Додаток 42, 43, 44 | |
Психологічна гра-квест «Цікава психологія» | Учні 5-6 класів | Додаток 49 | |
Буклет «Даруй добро» | Учні школи | Додаток 45 | |
Буклет «Ваш психолог» | Додаток 46, 47 |
Сьогодні робили цікаву психологічну техніку " Колаж бажань" напередодні Різдва!!
Всі бажання наших діток - Мирне життя для нашої України!!!
Дуже сильна духом та усвідомлена мета нашіх дітей !!
Центром практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя 14 грудня 2022 року проведено вебконференцію (у форматі ZOOM-конференції) відповідно до програми методичного колоквіуму «Організація діяльності психологічних служб на сучасному етапі реформування системи освіти в Україні в умовах воєнного стану» за темою «Кращі наробки моделей організації психологічної служби в умовах воєнного стану: підсумки року» (з досвіду роботи) (в межах ХАБу «Безпечна школа» регіонального проєкту «Освітній технопарк Харківщини – 2030»).
Зміст заходу було спрямовано на підвищення професійної, особистої, навчальної, здоров’язбережувальної, правової компетентностей керівників та координаторів психологічних служб у територіальних громадах Харківської області в контексті створення безпечного та дружнього для дитини освітнього середовища Нової української школи з урахуванням навчання в умовах воєнного стану.заході взяли участь 36 осіб. Надали відео та фотозвіти з досвіду роботи 17 громад та закладів освіти, які брали участь у проєкті «Безпечна та дружня до дитини школа». Цей захід завершив програму методичного колоквіуму «Організація діяльності психологічних служб на сучасному етапі реформування системи освіти в Україні в умовах воєнного стану».
Під час війни значна кількість родин залишилися без фінансових збережень, часом така ситуація може наштовхнути дітей на пошук можливостей заробити «легкі гроші» в мережі: створювати інтимний контент чи допомагати ворогу у наведенні авіаударів. У групі ризику щодо запитів на створення інтимного контенту перебувають дівчата у віці 11-13 років (за статистикоюInternet Watch Foundation), а нанесення міток для коригування вогню окупантів є злочином і карається позбавленням волі до 15 років.
Зазначимо, що під час війни більшість соціальних контактів серед дітей і дорослих втрачається, що свідчить про активне онлайн-спілкування та пошуки друзів у мережі. Наразі дітям не завжди безпечно знаходитися на вулиці, а навчання переважно відбувається в дистанційному форматі. Батьки втомлені та не завжди можуть приділити час дітям, що призводить до збільшення проведеного часу в інтернеті та відсутності контролю контенту.
Надмірне використання мережі може впливати на психоемоційний стан, здоров’я та розвиток дитини. Інтернет і соцмережі наразі містять багато насильницького контенту, який не лише впливає на поведінку дітей, а й може травмувати на все життя. Батькам і вчителям необхідно контролювати використання мережі дітьми та обмежувати доступ до шкідливого контенту.
Більшість українців наразі стикаються з багатьма викликами: розірвані соціальні контакти, психологічне навантаження та тиск щодо невизначеності, хвилювання за життя близьких і країну, зміни в більшості сфер життя. Ці виклики легше долати разом. Саме тому 6 українок запустили навчання для освітян і батьків «Час поговорити» про створення осередків сили та проведення зустрічей підтримки.
Джерело
https://mon.gov.ua/ua/news/aktualni-materiali-shodo-psihologichnoyi-pidtrimki-ta-zahistu-ditej-vid-seksualnogo-nasilstva-v-interneti
Мета - висвітлення особливостей явища булінгу (цькування) в закладі освіти, його форм, можливих проявів та наслідків; ознайомити учнів з причинами виникнення булінгу, впливом цього явища на окрему особистість і учнівський колектив в цілому.
Якщо підліток висловлює бажання померти, до ситуації треба ставитися уважно, сприймаючи загрозу всерйоз. Насамперед, необхідно обміркувати ситуацію або обставини, у яких проявляється бажання дитини позбавити себе життя. Підліток може виказувати бажання померти, коли щось складається всупереч його бажанням (якщо батьки не купують йому те, що він просить, або не відпускають на дискотеку чи концерт). Те ж бажання він може проявити, коли батьки карають або коли неповнолітній намагається викликати у батьків почуття провини, створюючи відповідну реакцію, і скористатися цим у своїх цілях. Батькам необхідно проаналізувати, коли підліток повторить подібне висловлювання, або ж він говорить про бажання померти в несподіваній ситуації: коли дивиться телевізор, розповідає про школу та своїх друзів. Як часто висловлюється бажання померти і за яких обставин.
Іноді думки про самогубство, по суті, являють собою спробу маніпуляції. На них треба реагувати так, як і на інші висловлювання типу: “Я тебе ненавиджу”, “Ви злі”, “Я втечу з дому”, “Я хочу жити у бабусі”. Це особливо характерно для дітей, узагалі схильних до маніпуляції. Підлітку необхідно дати можливість виразити свої почуття та обговорити їх. Слід зберігати самовладання, не дозволяти дитині маніпулювати батьками.
Незалежно від того, чи є висловлювання про бажання померти передбаченими, чи виступають як спроба маніпуляції, батькам слід спробувати виявити ознаки небезпеки. Якщо батьки помічають одразу декілька ознак – певні почуття, висловлювання, зміни в поведінці або характерні ситуації, то ставитися до цього слід дуже серйозно. Потрібно поговорити з дитиною про її почуття та про самогубство. Не пропонувати різні відповіді на серйозні питання, не говорити, чому вона не повинна почувати того, що почуває. Саме це може лише посилити у підлітка почуття провини, безвихідності свого становища та власної непотрібності. Необхідно прагнути того, щоб підліток сам пропонував альтернативні рішення своїх проблем. Якщо ж виникають сумніви або невирішені питання, то можна звернутися до практичного психолога, психотерапевта, дитячого психіатра тощо та попросити професійної допомоги. Стратегічними напрямками батьківської допомоги дітям із суїцидальним ризиком спеціалісти вважають поліпшення стосунків у сім’ї, підвищення самооцінки, самоповаги дитини, а також покращення спілкування в родині. Усі ці заходи мають на меті підвищення самоцінності особистості дитини, коли суїцидальні наміри втрачатимуть сенс.
Для підвищення самооцінки доцільно застосовувати такі заходи:
– завжди підкреслюйте все добре й успішне, властиве вашій дитині – це підвищує впевненість у собі, зміцнює віру в майбутнє, покращує її стан;
– не чиніть тиск на підлітка, не висувайте надмірних вимог у навчанні, досягненні певних життєвих цілей тощо;
– демонструйте дитині справжню любов до неї, а не тільки слова, щоб вона відчула, що її дійсно люблять;
– сприймайте, любіть своїх дітей такими, якими вони є – не за гарну поведінку та успіхи, а тому, що вони ваші діти, майже ви самі;
– підтримуйте самостійні прагнення своєї дитини, не захоплюйтесь її оцінюванням, не судіть її, знайте, що шлях до підвищення самооцінки лежить через самостійність і власну успішну діяльність дитини;
– слід тактовно і розумно підтримувати всі ініціативи своєї дитини, спрямовані на підвищення самооцінки, особистісне зростання, фізичний розвиток, які посилюють успішність самостійної діяльності; майте на увазі, що підліток рано чи пізно має стати незалежним від своєї сім’ї й однолітків, налагодити стосунки із протилежною статтю, підготувати себе до самостійного життя і праці, виробити власну життєву позицію.
Дуже важливим у профілактиці суїцидальної поведінки є активнне слухання батьками своєї дитини.
Рекомендації батькам,
коли підлітки проявляють суїцидальні тенденції або відчай:
– залишайтеся самими собою, щоб дитина сприймала вас як щиру, чесну людину, якій можна довіряти;
– дитина має почуватися з вами на рівних, як із другом. Це дозволить встановити довірливі, чесні стосунки. Тоді вона зможе розповісти вам про свої проблеми та труднощі;
– важливо не те, що ви говорите, а як ви це говорите, чи є у вашому голосі щире занепокоєння, турбота про дитину;
– говоріть з дитиною на рівних, не варто діяти як вчитель або експерт, розв’язувати кризу прямолінійно, це може відштовхнути дитину;
– зосередьте увагу на почуттях дитини, на тому, що вона замовчує, дозвольте їй розповісти про свої проблеми;
– не думайте, що вам слід говорити відразу, коли виникає пауза в розмові, використовуйте час мовчання для того, щоб краще подумати і вам, і дитині;
– виявляйте щире співчуття й інтерес до дитини, не перетворюйте розмови з нею на допит, ставте прості, щирі запитання (“Що трапилося?”, “Що відбулося?”), які будуть для дитини менш загрозливими, ніж складні;
– спрямовуйте розмову в бік душевного болю, а не від нього, адже ваш син або донька саме вам, а не чужим людям, може повідомити про інтимні, особистісні проблеми;
– намагайтеся побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, займайте її сторону, а не сторону інших людей, які можуть завдати їй болю;
– дайте можливість вашій дитині знайти свої власні відповіді, навіть тоді, коли вважаєте, що знаєте вихід із кризової ситуації;
– ваша роль полягає в тому, щоб надати дружню підтримку, вислухати, бути зі своєю дитиною, коли та страждає, навіть якщо вирішення проблеми начебто не існує. Дитина у стані горя, в ситуації безвиході може примусити вас почуватися безпорадним, але необхідно пам’ятати, що ваша дитина має знайти власний вихід з проблемної ситуації;
– обійміть дитину. Для гарного самопочуття необхідні вісім обіймів на день;
– сприймайте дитину як самостійну дорослу особистість з її індивідуальним світоглядом, цінностями, переконаннями, бажаннями та вимогами;
– покажіть, що дитина вам небайдужа, дайте відчути, що вона бажана;
– якщо ви не знаєте, що говорити, не кажіть нічого, просто будьте поруч.
Національна дитяча “гаряча лінія”:
8 800 500 225 (зі стаціонарних телефонів) та або 116 111 (з мобільних телефонів).
Ваш практичний психолог Лисак Дарина
1. Протиріччя та неузгодженість вимог різних педагогів. До школяра вперше ставлять багато вимог. І він повинен навчитися враховувати ці вимоги, співвідносити їх одне з одним, долаючи пов’язані із цим труднощі, тому що ці вміння необхідні у дорослому житті.
2. На п’ятикласника обрушується потік інформації, насичений термінами, незрозумілими словами. Вихід простий; поясніть дитині, що неповне, неточне розуміння слів нерідко лежить в основі нерозуміння шкільного матеріалу і в зв’язку з цим необхідно звертатися до довідників, словників.
3. У п’ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм увагу в тій же мірі. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. Дорослим у цій ситуації важливо зрозуміти, що все це – природні переживання, які необхідні для розвитку школяра, бо вони допомагають йому стати дорослим. Якщо відчуваєте, що адаптація затягується, зверніться до шкільного психолога.
Ми маємо стати більш уважними, доброзичливими, таким чином допомагаючи школяру освоїти цю позицію.
У цьому періоді батькам можна скористатися рекомендаціями фахівців Філадельфійського дитячого центру по забезпеченню «гармонії між домашнім та шкільним життям дитини» :
1. Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи. Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, та уважно розмовляємо з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, події та деталі, які дитина сповіщає вам, використовуйте їх у подальшому для того, щоб розпочати подібні бесіди про школу. Обов’язково запитуйте вашу дитину про його однокласників, справи у класі, шкільні предмети, педагогів.
2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці. Під час бесіди виразіть своє прагнення покращити шкільне життя дитини. Якщо між вами та вчителем виникають серйозні розбіжності, докладіть усіх зусиль, щоб мирно розв’язати їх, навіть якщо доведеться спілкуватися для цього з директором школи. Інакше ви можете випадково поставитидитину у незручне положення вибору між відданістю вам і повагою до свого вчителя.
3. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.
Знайте програму та особливості школи, де навчається ваша дитина. Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, та бути впевненим, що вона отримує гарну освіту. Відвідуйте всі заходи та зустрічі, які організують для батьків, використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатись, як ваша дитина навчається та як її навчають.
4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань та впевніться, що в дитини є все необхідне, щоб виконати їх найкращим чином. Але якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.
5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між її інтересами та предметами, які вивчають у школі. Наприклад: любить фільми – купіть книгу, по якій поставлений фільм, так виникне любов дочитання; любить гратися – купуйте довідники, так виникне прагнення дізнаватись про що-небудь нове. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, у домашній діяльності.
6. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни.
1. Допомагайте школяру у навчанні, домагайтеся, щоб він досконально зрозумів навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Хай навіть дитина виконає одне-два
подібних завдання і детально пояснить, що та як вона робить.
2. Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди, шаради. Робіть усе це якомога частіше.
3. Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність, але не перестарайтеся, інакше може виникнути так зване «емоційне стомлення»: дитина може стати капризною, роздратованою, плаксивою. Використовуйте гумор, але не сарказм
та насмішки! Терпіть дитячі жарти, якими б безглуздими вони не були, використовуйте гумор з метою розрядки та привернення дитини на свій бік.
4. Дуже важливо у навчальних та у всіх інших заняттях допомогти школяреві виробити об’єктивні критерії власної успішності та неуспішності; з допомогою дорослих слід розвинути у нього прагнення вдосконалювати свої здібності. Почніть з вироблення звички добре виконувати домашні завдання.
§У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.
§Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
§Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.
§Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів. Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.
§Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
§Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
§Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.
§Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.
§Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - об’єднаннятрьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружнішими, цілеспрямованішими будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина.
§Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
§Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
§Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
§Умійте ставити себе на місце дитини.
§Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог.
1. Пам`ятайте, що навчання – один з найважчих видів праці, а розумові здібності й можливості дітей неоднакові.
2.Не слід вимагати від учня неможливого. Важко визначити, до чого він здатний та як розвинути його розумові здібності.
3. Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо воно вимагає від неї механічного заучування і не потребує напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення і дій.
4. Будьте милосердні до своїх дітей. Найпростіший метод «виховання», що не потребує ні часу, ні розуму – побити дитину і цим її образити, озлобити або й зламати. Усуньте опіку, крик, насилля і наказовий тон. Вони спричиняють опір у дітей, психічні травми, пригнічують бажання й інтерес до навчання, змушують шукати порятунку у брехні.
5. Розвивайте інтерес, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини у навчанні та в усіх її справах.
6. Запам`ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні 2-го класу повинні працювати не більше 1,5 год., 3-5-х класів – до 2 годин, 6–7- х класів – до 2,5 год, 8 – х – до 3год., а учні 9-11-х класів – до 4 годин. Навчіть дітей користуватися годинником і не дозволяйте їм сидіти над виконанням домашніх завдань більше встановленого часу, адже це позначиться на їхньому здоров`ї та розумовому розвитку.
7. Не примушуйте учня писати спочатку в чернетці й кількаразово переписувати виконане домашнє завдання – це призводить до перевтоми і відвертає дітей від навчання.
8. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, якої б ви хотіли. По-перше, оцінка відіграє виховну роль, а, по-друге, це не остання робота і не остання оцінка.
9. Дайте дитині можливість пережити радість успіху у навчанні, визначити індивідуальну стежку в розумовій праці.
10.Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання. Проте оцінюйте їх словами: «я задоволений», «я незадоволений». Додайте слово «дуже», і будьте певні – завтра ваша дитина дуже старатиметься, щоб ви були задоволені нею.
11. Здоров`я дитини – тендітна споруда, й тримають її три «атланти»: спадковість, спосіб життя й середовище. Тому організуйте для своєї дитини правильний режим – зарядка, раціональне харчування, навчання й відпочинок. Подбайте про позитивний вплив середовища, в якому перебуває дитина.
12. Організовуючи різноманітні ігри й види відпочинку дітей, приділяйте увагу їх фізичному розвитку, особливо дрібних рухових м`язів (пальців, кистей рук). Від цього залежить почерк дитини, якість малювання, креслення, гри на музичних інструментах та ін.
13. Обов`язково помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.
14. Батько й мати – найкращі вихователі, які, за словами А.С.Макаренка, повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома.Пам`ятайте:дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім`ї, працьовитість, духовне багатство і моральна чистота матері й батька.
П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.
1. Слабка навчальна підготовка у початкових класах.
2. Несформованість вміння аналізувати та синтезувати (нерозвинені розумові дії та операції), поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять.
3. Нерозвинута воля - небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.
№ | Назва заходу | Дата | Клас | Відповідальний |
1 | Проводити виховну роботу в напрямку формування в учнів відповідальності, моральних якостей, спрямованих на попередження випадків різних видів насильства | Протягом семестру | 1-11 | Коваленко М.А Малькова Л.І |
2 | Проводити педагогічну просвіту батьків з використанням сучасних форм і методів, активно залучати їх до участі у виховних заходах | Протягом семестру | 1-11 | Класні керівники |
3 | Проводити попереджувальну роботу з батьками щодо недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в сім’ях, а також з боку інших учнів | Протягом семестру | 1-11 | Класні керівники |
4 | Організовувати соціально-психологічний супровід дітей, які потрапили у складні життєві обставини | Протягом семестру | 1-11 | Лисак Д |
5 | Продовжити співпрацю з правоохоронними органами щодо профілактики конфліктів та інших негативних проявів серед учнів | Протягом семестру | 1-11 | Коваленко М.А Малькова Л.І |
6 | Продовжити співпрацю з державними установами, громадськими та благодійними організаціями, які працюють в інтересах дітей, сприяти участі навчального закладу в інноваційних просвітницько-профілактичних програмах та проектах | Протягом семестру | 1-11 | Коваленко М.А Малькова Л.І |
7 | Застосовувати систему психолого-педагогічного діагностування з метою виявлення учнів «групи соціального ризику» | Протягом семестру | 1-11 | Лисак Д |
8 | Взяти участь в міській акції «16 днів проти насильства» | Листопад | 1-11 | Лисак Д класні керівники |
9 | Провести тренінгові заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | Щовівторка щопонеділка | 5-8 2-4 | Лисак Д |
10 | Розробити правила-поради «Як допомогти дітям впоратись з булінгом» | До 01.10 | Лисак Д | |
11 | Розпочати роботу психологічних консультацій для батьків та учнів школи | З 02.09 | Лисак Д | |
12 | Провести бесіду-тренінг для батьків «Що таке булінг. Чому про нього потрібно все знати батькам» | Протягом семестру | ||
13 | Провести години спілкування на тему «Кібербулінг» | Протягом семестру | 8-11 | Класні керівники |
14 | Переглянути відео презентації та відеоролики «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті:способи розпізнання і захист дитини» та інші | Протягом семестру | 3-7 | Лисак Д |
15 | Розробити поради батькам, щодо зменшення ризику булінгу та кібербулінгу для власної дитини | До 01.10 | Лисак Д Малькова Л. | |
16 | Провести міні-тренінг «Булінгу - ні!» | Протягом семестру | 3-7 | Лисак Д Малькова Л |
17 | Провести засідання «круглого столу» для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | 19.10 | Лисак Д | |
18 | Оформити виставку малюнків «Ми – шкільна родина» | До 16.09 | 3-7 | Гордієнко О |
19 | Провести день інформування - «Поважаймо один одного» - «Стоп булінг» | Протягом семестру | 3-4 5-7 | Лисак Д |
20 | Провести бібліотечний урок «Спілкування між однолітками» | 17.10 | 7-мі | Горбенко О |
Мета уроку - проінформувати учнів та визначити їхнє ставлення щодо проблеми СНІДу; поглибити знання дітей щодо СНІДу, основні шляхи зараження цією хворобою та заходи щодо її профілактики; формувати адекватне розуміння проблеми існування хвороби СНІД, толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей..
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.