Дитина повинна сама зрозуміти, що дистанційне навчання — це та саме школа, тільки в інших умовах.
Перед початком онлайн-занять батькам варто проговорити з дитиною усі ці моменти.
А що зі шкільного реманенту варто купити цьогоріч для дитини? У нашому матеріалі можеш знайти повний список необхідних до школи речей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684 був затверджений Порядок ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, який визначає, що у разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях протягом 10 робочих днів підряд з невідомих, або без поважних причин навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.
Поважною причиною відсутності учня на навчальних заняттях підтверджується відповідною медичною довідкою закладу охорони здоров'я, або письмовим поясненням батьків (одного з батьків) учня чи інших законних представників (для учнів, які не досягли повноліття), або учня (для повнолітніх учнів).
Якщо здобувач освіти систематично пропускає заняття без поважної причини, а навчальний заклад не має інформації про те, де він знаходиться, то за законом батьків можна притягнути до адміністративної відповідальності (частини 1-4 статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення).Такі справи розглядають на засіданнях суду.
Штрафи за цією статтею є досить високими: на перший раз попередження або штраф 850 – 1700 грн., якщо протягом року повториться те саме, то штраф буде від 1700 до 5100 грн., без урахування судового збору.
Крім пропуску дітьми занять, батьки також несуть відповідальність за куріння ними сигарет, вживання алкоголю, скоєння дрібних крадіжок, хуліганства та ін. Аналогічне покарання передбачене і для тих батьків, чиї діти скоюють діяння, що містять ознаки злочинів або інші адміністративні правопорушення у віці від 14 до 16 років.
Отже, навіть якщо заняття проводиться дистанційно, обов'язок присутності дитини на уроках є обов’язковою, контроль за цим покладається на батьків дитини, адже, відповідно до статті 55 Закону України «Про освіту», батьки зобов’язані сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання.
Відповідно до ст. 53 Конституції України повна загальна середня освіта є обов’язковою.
Згідно зі ст. 150 Сімейного кодексу України батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, зобов’язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя. При цьому забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
Згідно з підпунктом 2 частини 1 статті 164 Сімейного кодексу України мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона, він ухиляються від виконання своїх обов’язків щодо виховання дитини та/або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти.
Заклади освіти в деяких містах уже розпочали приймати документи на зарахування до першого класу. Для багатьох дітей воно пройде за звичною процедурою. Водночас через воєнний стан цьогорічне зарахування до першого класу має свої особливості. Адже частина дітей дошкільного віку, які з1вересня мають стати учнями, через небезпеку разом із батьками вимушено перемістилися в межах України, частина зовсім втратили дім, тому вони розпочинатимуть навчання вшколі за новим місцем перебування. Частина дітей перебуває разом із батьками за кордоном, іперед батьками постає нелегкий вибір— залишатися закордоном та зарахувати дитину до місцевої школи країни перебування чи повертатися в Україну.
Зарахування відбувається відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 16.04.2018 №367 (далі— Порядок).
Органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема упідпорядкуванні яких перебувають заклади загальної середньої освіти, та органи управління у сфері освіти повинні забезпечити та організувати зарахування здобувачів загальної середньої освіти, які вимушено змінили місце проживання (перебування) і проживають (перебувають) вУкраїні чи за її межами, до закладів освіти (наказ МОН «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану вУкраїні»від 28.03.2022 №274).
Зʼясуємо, коли таякі документи приймати від батьків чи інших законних представників дітей-переселенців для зарахування в перший клас, як зарахувати дитину з ООП, де оприлюднювати інформацію про зарахування учнів.
1.Коли приймати документи
Терміни початку подачі документів на зарахування до першого класу встановлює місцева влада. Вона повинна зробити це не пізніше ніж за місяць додати початку прийому заяв та документів та обов’язково повідомити про це насайтах органу управління освітою.
Заклад освіти не пізніше ніж замісяць до початку прийому заяв також має повідомити про це. Тому оприлюдніть графік прийому документів насайті закладу та/або на інформаційних стендах. Обов’язково оприлюдніть інформацію про закріплену за закладом територію обслуговування, спроможність закладу освіти, тобто максимальну кількість дітей, яких можете зарахувати, кількість учнів у кожному класі (п.6, 7Порядку).
Не пізніше ніж за шість місяців до початку прийому заяв органи місцевого самоврядування мають оприлюднити на своєму сайті рішення про закріплення території обслуговування за закладами освіти, тобто за яким закладом освіти закріплені певні вулиці та будинки (п.9розд.1Порядку).
2.Які документи мають надати батьки
Зараховують дітей до закладу освіти, як правило, до початку навчального року та відповідно до території обслуговування (п.6розд.1Порядку).
Такими, що проживають на території обслуговування закладу освіти, є мешканці, що мають постійну реєстрацію, та зареєстровані внутрішньо переміщені особи.
Якщо документи назарахування допершого класу подають внутрішньо переміщені особи, але незареєстровані націй території, заклад освіти має сприяти їхреєстрації таневідмовляти уприйнятті документів (лист МОН «Щодо зарахування до1-го класу закладів загальної середньої освіти»від 16.04.2022 №1/4202-22).
Щоб зарахувати переміщену дитину допершого класу, один ізбатьків, опікунів або інших законних представників увизначені місцевою владою терміни має подати дозакладу освіти, який обслуговує територію проживання дитини,заяву.
Заяву назарахування допершого класу можна подавати особисто, електронною поштою, факсом або іншим зручним способом для заявника (наказ МОН від 28.03.2022 №274).
Дозаяви батькимають додати:
· копію таоригінал свідоцтва про народження дитини або документ, щопосвідчує їїособу;
· оригінал або копію медичної довідки заформою №086-1/о.
Вумовах воєнного стану батьки також мають надати дозакладу освітиодин іздокументів:
· довідку про взяття наоблік внутрішньо переміщеної особи;
· довідку про звернення зазахистом вУкраїні;
· посвідчення біженця;
· посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист.
Якщо удитини-переселенця відсутнє свідоцтво про народження або інший документ, щопідтверджує особу дитини, зараховуйте дозакладу освіти без свідоцтва чиіншого документу, щопідтверджує особу дитини.
Про відсутність свідоцтва про народження поінформуйте орган опіки іпіклування замісцем проживання дитини чимісцеперебуванням закладу освіти, щоб сприяти оформленню свідоцтва.
Відсутність оригіналу або копії медичної довідки заформою №086-1/о— непідстава для відмови зарахувати дитину до1-го класу.
Оскільки частина переселенців немає змогу вчасно оформити медичні довідки дітей, узгодьте збатьками дітей термін, вякий вони зобовʼязуються надати медичну довідку. Довідку вони обов’язково мають надати допочатку навчального року.
3.Хто має право напершочергове зарахування
Першочергово зараховуйте дітей, які зареєстровані натериторії обслуговування закладу освіти яквнутрішньо переміщені особи, тобто якщо дитина або батьки мають довідку ВПО.
Також право напершочергове зарахування, окрім зареєстрованих натериторії обслуговування, мають діти:
· рідні або усиновлені брати, сестри дітей, які здобувають освіту вцьому закладі;
· діти працівників цього закладу освіти;
· випускники дошкільного підрозділу цього закладу освіти (п.1, 2;пп.1п.3, гл.1розд.2Порядку).
4.Якзараховувати переміщену дитину зООП
Якщо дитина має особливі освітні потреби тапотребує навчання вінклюзивному класі, батьки або законні представники дитини дозаяви про зарахування можуть додавати оригінал або копію висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (пп.3п.4розд.1Порядку).
Інклюзивний клас утворюйте наперіод дії довідки про взяття наоблік внутрішньо переміщеної особи або домоменту виїзду особи зООП доіншого місця проживання. Тому попросіть батьків звернутися доІРЦ замісцем перебування таоформити довідку.
Поінформуйте батьків або законних представників дитини зООП, якщо втратили висновок, щонадав ІРЦ довведення воєнного стану, вони можуть отримати копію висновку напорталі АС«ІРЦ» або увідповідному мобільному додатку. Якщо самостійно отримати копію висновку неможуть, батьки чизаконні представники можуть звернутися доІРЦ замісцем тимчасового проживання, отримати копію висновку задопомогою фахівців ІРЦ або провести первинну (повторну) комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи. Цевизначає МОН улисті від 28.03.2022 №1/3710-22.
5.Чипроводити жеребкування навільні місця
Порядок передбачає жеребкування навільні місця. Тобто якщо взакладі освіти після першочергового зарахування залишилися вільні місця, для тих дітей, чиї батьки, законні представники увстановлені терміни подали заяви навільні місця, має відбутися жеребкування для зарахування націмісця.
Водночаслист МОН від 16.04.2022 №1/4202-22рекомендує цьогоріч закладам освіти провести зарахування допершого класу без жеребкування.
Отже, цього року проводити чинепроводити жеребкування— вирішують заклади освіти.
6.Деоприлюднити інформацію про зарахування
Якщо увашому закладі освіти вистачило місць зарахувати всіх учнів: ітих, які мали право напершочергове зарахування, ітих, які претендували навільні місця, список зарахованих учнів іззазначенням їхніх прізвищ (першу літеру імені можна додати допрізвища, якщо серед тих, хто подавав заяви, єоднофамільці) оприлюдніть винятково взакладі освіти.
Якщож дозакладу зарахували тільки тих учнів, які мали право напершочергове зарахування, йщемаєте провести жеребкування навільні місця, впродовж двох робочих днів здня зарахування дітей наінформаційному стенді закладу освіти, атакож наофіційному сайті закладу освіти (якщо сайту немає— насайті органу, усфері управління якого перебуває заклад освіти) оприлюдніть:
· список зарахованих учнів іззазначенням їхніх прізвищ;
· оголошення про дату, час, місце іспосіб жеребкування;
· інформацію про кількість вільних місць іпрізвища дітей, які претендують навільні місця;
· наказ керівника закладу освіти про утворення конкурсної комісії ускладі 3осіб для проведення жеребкування (абз.2п.2,п.4гл.1, розд.2Порядку).
7.Щоробити, якщо немає місця для всіх, хто подав заяви напершочергове зарахування
Щоб усіх дітей, які мають право напершочергове зарахування, зарахували:
· відкрийте заузгодженням іззасновником додатковий клас чикласи, зокрема інклюзивні чиспеціальні;
· внесіть необхідні зміни доорганізації освітнього процесу;
· вивільніть приміщення, щовикористовуєте незапризначенням, зокрема припиніть орендні відносини.
Або ініціюйте цізміни перед органом, усфері управління якого перебуває заклад освіти.
+
Якщо кількість дітей, які мають право напершочергове зарахування, все одно перевищує спроможність вашого закладу освіти, орган, усфері управління якого перебуває заклад освіти, невідкладно має запропонувати батькам дітей перелік закладів освіти, максимально доступних інаближених домісця проживання дитини, атакож сприяти зарахуванню дітей дотих закладів, які обрали батьки (п.5, гл.1розд.2Порядку).
ЯК ДІТИ РІЗНОГО ВІКУ РЕАГУЮТЬ НА СТРЕС ТА СПРИЙМАЮТЬ КРИЗОВУ СИТУАЦІЮ
Діти 0-3 років:у цьому віці діти відчувають дратівливість, плачуть, можуть проявляти надокучливу або агресивну поведінку та бояться незрозумілих звуків, криків, різких рухів і потребують фізичної близькості батьків. Тому їм насамперед потрібно забезпечити присутність батьків та їхній тактильний контакт.
Діти 4-6 років:часто відчувають безпорадність та безсилля, страх розлуки, у своїх іграх можуть відбивати аспекти ситуації, відмовлятися визнавати ситуацію та заглиблюватися в себе й не бажати спілкуватися з однолітками та дорослими. Вони потребують насамперед безпеки, тому батькам слід заспокоїти дитину, що і вона, і самі батьки в безпеці.
Діти 7-10 років:можуть відчуватипровину, неспроможність, злість, фантазії, в яких дитина бачить себе “рятувальником”, “зацикленість” на подробицях події. Дитина боїться втратити звичне та боїться смерті, досить добре розуміє загрозу, може переживати страх і думає про майбутнє. Тому батькам потрібно обговорювати з дитиною події та переживання і забезпечити їй безпеку та звичний спосіб життя (ігри, спілкування з друзями тощо).
Діти 11-13 років:відчувають дратівливість, страх, депресію, можуть поводитися агресивно та не приймати правила. Вони бояться втратити життя, близьких, будинок, звичний спосіб життя. У цьому віці діти розуміють, що відбувається, прогнозують майбутнє, але мінімальний власний досвід викликає тривожність. Батькам можна відкрито говорити про свої переживання, страхи та допомагати дітям відтворювати соціальні зв’язки.
Діти 14-18 років:проявляють небезпечну поведінку, можливі суїцидальні думки та прояви аутоагресії, реакції, що нагадують реакції дорослих. Бояться втратити себе, своє місце, життя, близьких. Можуть радикально сприймати ситуацію, адже підліток тільки стає на ноги, а звичний світ зруйнувався. У цьому віці дорослим важливо не вимагати від підлітка брати на себе роль дорослого. З підлітком слід ділитися досвідом, розмовляти, допомагати знизити емоційне напруження.
Поясніть підлітку, що всі почуття та реакції зараз природні, а все, що зараз відбувається – це тимчасово, не на все життя. Щоб допомогти підлітку зменшити емоційне напруження – спрямовуйте його активність та емоції на конкретні дії.
Психологи звертають увагу, що практично у всіх дітей, особливо молодших, зараз спостерігається певний регрес – діти капризують, не виконують домовленості, втрачають деякі навички.
Це абсолютно нормально, й у цій ситуації батькам не треба лякатися такої поведінки дітей. Перш за все дорослим потрібно забезпечити “завдання виживання” – заспокоїти дитину тощо. При нормалізації умов можна буде працювати над відновленням.
Для того, щоб стан дитини якнайшвидше стабілізувався, психологиня Світлана Ройз радить дорослим постійно відповідати на запитання дітей, адже діти потребують пояснень. Ці запитання повторюватимуться кілька разів, але відповідати на них потрібно весь час, коротко та без подробиць. Дитина не має бути присутня при перегляді новин та розмовах про смерть і вибухи. Їй важливо чути слова: «Зараз ми в безпеці» (коли дійсно у відносній безпеці). Наскільки це можливо – потрібно відновити розклад дня й те, що було звичними діями в сім”ї.
Також дітям потрібно грати та комунікувати з іншими дітьми, адже гра – це природний механізм стабілізації. Абсолютно нормально, коли дитина грає в одну гру з зацикленим сюжетом, якщо повертається до тих ігор та мультфільмів, у які грала та котрі дивилася кілька років тому – так вона намагається повернутися до того стану й часу, коли була в безпеці.
ПсихологиняКатерина Гольцбергна своїй сторінці в мережі Facebookрадить обов’язково поговорити з дитиною про ситуацію, що відбувається. Говорити з дитиною варто дорослому, який найбільше зберігає спокій.Перед тим, як говорити з дитиною, дорослому самому слід заспокоїтися, щоб не завдати шкоди дитині.
Як дорослим заспокоїти себе – читайте далі в підрозділі про дії під час панічної атаки.
Якщо спілкуєтеся з підлітком – також дуже важливо навчати його, де шукати перевірену інформацію, та ділитися джерелами для її пошуку. Адже, як пояснює психологиня, під впливом стресу підліткам, які зазвичай гарно знаходять інформацію в Інтернеті, зараз складно відшукати перевірену інформацію про все, що відбувається та зрозуміти ситуацію, оскільки емоції пригнічують неокортекс (ту частину мозку, яка “відповідає” за логіку).
2. ДЕМОНСТРУЙТЕ НАДІЙНІСТЬ
Дорослому потрібнопродемонструвати надійність: варто сказати дитині, що ви зробите все, щоб захистити себе і її від небезпеки, й що наша армія на варті та дасть відсіч. Для дитини до підліткового віку свої слова про захист і безпеку можна підкріпити обіймами. Підлітки ж, навпаки, можуть сприймати обійми, як слабкість.
3. ОБГОВОРЮЙТЕ З ДИТИНОЮ ПРАВИЛА “ЦИВІЛЬНОЇ ОБОРОНИ”
Слід пояснити дитині, що зараз дуже важливо слухатися старших – вчителя, батька, маму, не сперечатися з дорослими та слідувати за тим, хто відповідальний за безпеку.
Також домовтеся та навчіть дитину, де вона може зустрітися з вами або іншими родичами, де переховуватися, якщо буде втрачено мобільний зв’язок.
4. ГРАЙТЕ ІГРИ, ВИКОНУЙТЕ З ДИТИНОЮ ЗАСПОКІЙЛИВІ ВПРАВИ
Дитяча психологиня Світлана Ройз звертає увагу,що під час стресу ігри дітей можуть бути трохи “регресивними”, тобто старші діти можуть знову грати в ігри для малечі. Можна ліпити з пластиліну, окреслити навколо себе коло безпеки з нитки, рвати на дрібні шматки папір, «Видихнути хмаринку» (уявити, що вдихнули хмаринку і видихнути її зі звуком, можна з грозою і блискавкою, тупотіти при цьому ногами) тощо. Також можна грати настільні ігри, малювати, грати у слова, ігри в телефоні, в яких залучене просторове сприйняття (наприклад, Тетрис).
Докладний перелік ігор в укритті, які рекомендує психологиня, можна прочитатитут.
5. ВИКОНУЙТЕ ВПРАВИ ПРИ ПАНІЧНІЙ АТАЦІ
Міжнародний фонд ЮНІСЕФ на своїй Фейсбук-сторінці опублікував порадиСвітлани Ройз,як діяти при панічній атаці.
Ви та ваша дитина можете робити такі вправи на вибір:
6. “ЗАЙМІТЬ” ЧИМОСЬ АУДІАЛЬНИЙ КАНАЛ ДИТИНИ
Світлана Ройз пояснює, що під час звуку сирен у дитини в особливому навантаженні перебуває аудіальний канал сприймання, тому його потрібно чимось “зайняти”. Для цього можна співати хором, горланити кричалки проти утіпутіна і російської армії, слухати в навушниках аудіоказки та музику, взяти з собою гітару та влаштувати для всіх концерт.
7. ЩЕ КІЛЬКА РЕЧЕЙ, ЯК МОЖНА ВІДВЕРНУТИ УВАГУ ДИТИНИ
8. ПОЯСНЮЙТЕ ДИТИНІ ПРО ВАЖЛИВІСТЬ БУТИ ЗІБРАНИМИ ТА ДОПОМАГАТИ ОДНЕ ОДНОМУ
ПсихологиняСвітлана Ройзпише, що
необхідно пояснити дитині складність ситуації, пояснити, що сталося те, чого ми боялися, тому важливо бути зібраними та допомагати одне одному.
9. ДОВІРТЕ ДИТИНІ ПОСИЛЬНЕ ДЛЯ НЕЇ ВІДПОВІДАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ
Світлана Ройз радитьпокласти на дитину відповідальність, яка їй до снаги – наприклад, доручити дитині завдання слідкувати за іграшкою.
Наші психологи також рекомендують доручити дитині певну функцію чи роль. Наприклад, можна попросити дитину створити казку про якогось персонажа, уявити себе журналістом та провести репортаж із події тощо.
Прийом відповідального завдання, ролі чи функції можна застосовувати й для саморегуляції дорослих.
10. ДОЗВОЛЯЙТЕ ДИТИНІ ВИВІЛЬНЯТИ НЕНАВИСТЬ ТА ЗЛІСТЬ
Психологиня Вікторія Горбунова пояснює, що зараз і для дорослих, і для дітей виявляти злість (ненавидіти, лаятися, кричати) – це здорова реакція. Тому дорослим потрібно дозволяти собі й близьким, зокрема й дітям, це робити. Це варто робити в ігровій формі. Можна застосовувати гру “Злий бобер” (придумати злу тваринку і поводитися так, як, на нашу думку, може себе вести ця тваринка. Потім перетворитися на добру тваринку. Потім – на людину) або кричати в “мішечок для криків” або стаканчик. Але після вивільнення ненависті та злості слід перемкнутися на щось добре і позитивне: на обійми, теплий чай, добрі слова одне одному.
Сльози та плач – теж нормально в цій ситуації, тому
дайте дитині виплакатися. Після емоційного вивільнення дитині буде легше заснути
Національна психологічна асоціаціяз початком військових дій силами небайдужих людей зібрала психологічний консультативний центр для тих, хто переживає паніку, тривогу та постійний стрес. Щоб звернутися за допомогою до центру – требазаповнити анкету.
Бот першої психологічної допомогиіз порадами психологічної підтримки для себе та щоб підтримати інших.
Також Міністерство освіти і науки України з сертифікованими психологами Асоціації інноваційної та цифрової освіти запускає щоденні онлайн зустрічі о 13.00 та 20.00тут.
Цілодобова безплатна платформадля психологічних консультацій “Розкажи мені”, створена Інститутом когнітивного моделювання, МОЗ. Щоб отримати допомогу – необхідно заповнити анкету на сайті, коротко описавши свій стан.
Бережіть себе та людей поруч. Зараз важливе кожне добре та тепле слово підтримки.
Телеграм-канал“Підтримай дитину”, який запустили педагоги та дитячі психологи за підтримки Міністерства освіти і науки. На цьому каналі – рекомендації, ігри та розвиваючі вправи, завдання для артикуляційної гімнастики, аудіоказки, які можна виконувати у сховищі, вдома чи під час евакуації.
Національна гаряча лінія для дітей та молодізібрала контакти психологівта психотерапевтів, котрі готові надавати безоплатні консультації.
Також корисні джерела:
• поради швидкої допомоги з кризового реагування від Світлани Ройз у ситуації розгубленості, під час панічних атак, під час стресу та паніки, якщо шок у людини поруч (миготові (1).jpg);
• психологічна турбота від Світлани Ройз – добірка відеороликівна сайті МОН;
• рекомендації з психологічної допомогивід МОЗ;
• від національної гарячої лінії для дітей та молоді Громадської організації «Ла Страда-Україна»рекомендаціїщодо того, як допомогти дитині впоратися зі стресом, розроблені завдяки підтримці Child Helpline International та NATAL Israel;
•поради для дорослихпро те, як зберігати свій ресурс, створені в межах «Проєкту «Національна гаряча лінія для дітей та молоді» ГО «Ла Страда-Україна» за фінансової підтримки UNICEF Ukraine та уряду Німеччини;
• посібник першої психологічної допомоги (посібник з допомоги (1))для працівників на місцях щодо того, як надавати підтримку людям одразу після надзвичайно стресових подій. Він призначений для тих, хто має можливість надавати допомогу людям, які пережили надзвичайно стресову ситуацію. Посібник створений Всесвітньою організацією охорони здоров’я із наданим правом перекладу та публікаціївидання українською мовою Міжнародному медичному корпусу.
Бережіть себе та людей поруч. Зараз важливе кожне добре та тепле слово підтримки.
Щиро дякуємо професіоналам-психологам, які допомагають батькам та дітям зберігати впевненість і спокій у ці складні часи та за матеріалами і порадами яких створена і розповсюджена ця публікація, зокрема Світлані Ройз, Любові Найдьоновій, Катерині Гольцберг, Вікторії Горбуновій.
Цей матеріал підготовлений в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ).
Правила поведінки громадських місцях під час канікул;
- Протипожежна безпека, користування газом та електроприборами;
- Обережно - вибухонебезпечні предмети!;
- Тонкий лід – небезпечний лід;
- Обережно біля ялинки;
- Обережно: петарди – загроза життя;
- Будьте обережні на залізниці!
- Увага: обірваний провід!;
- Обережно: дикі тварини!;
- Правила дорожнього руху;
- Профілактика правопорушень, бродяжництва, жебратства;
- Профілактика негативних явищ серед учнів (наркоманія, токсикоманія, алкоголізм, тютюнокуріння).
1. Не вважайте дитину своєю власністю – вона Божа.
2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо не надто талановита, не в усьому досягає успіху.
3. Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, - допоможіть їй стати собою.
4. Запам’ятайте: найголовніший ваш обов’язок – розуміти й втішати. Ви – не суддя, не приклад для наслідування, а людина, на грудях якої можна виплакатись і у п’ять, і в п’ятдесят років.
5. Не переймайтесь, якщо не можете чогось зробити для сина чи дочки. Найгірше, якщо можете, але не робите.
6. Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.
7. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя, своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.
1. Постійно дотримуйся правил дорожнього руху. Ніколи не порушуй їх, це небезпечно для життя. Переходь вулицю тільки у відведених місцях. Будь обережним при переході трамвайних та залізничних колій. Не влаштовуй ігри на проїжджій частині вулиці. Правильно користуйся міським транспортом.
2. Не грайся сірниками та іншими легкозаймистими предметами. Будь обережний з газом. Не вмикай його без дозволу батьків та без потреби.
3. Не чіпай невідомі тобі предмети. При виявленні вибухонебезпечних предметів, повідом дорослих.
4. Будь обережний з електроприладами. Не вмикай їх без дорослих. Не торкайся оголених проводів. Виходячи з дому, перевіряй, щоб усі електропобутові прилади були відключені.
5. Будь обережним біля водоймищ, не ходи по тонкому льоду. Не влаштовуй ігри поблизу водоймищ
6. Виконуй правила протипожежної безпеки. Не грай з вогнем. Не розпалюй багаття.
7. Не чіпай бездомних кішок та собак. Спілкування з ними призводить до нещасних випадків.
8. Не заходь у ліфт з незнайомими людьми.
Любий учень, дбай про своє здоров’я та життя!
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
1. Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.
2. Випускаючи дитину на прогулянку, нагадуйте їй про правила дорожнього руху, про правила поведінки в громадських місцях.
3. Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.
Шановні батьки, дбайте про здоров’я та життя Вашої дитини!
Новий коронавірус (CoV) – це новий штам коронавірусу.
Захворювання, спричинене новим коронавірусом, вперше було виявлене у Вухані, Китай, та отримало назву коронавірусного захворювання 2019 (COVID-19). «CO» означаєcorona(корона), «VI» –virus(вірус) та «D» –disease(захворювання). Раніше це захворювання називали «новим коронавірусом 2019 року» або 2019-nCoV.
COVID-19 – це новий вірус, пов’язаний із тим же сімейством вірусів, що і гостра респіраторна вірусна інфекція (ГРВІ) та деякі типи звичайної застуди.
Вірус передається повітряно-крапельним шляхом, зокрема, через кашель і чхання, а також торкання поверхонь, забруднених вірусом. COVID-19 може жити на поверхнях протягом декількох годин, але прості дезінфікуючі засоби можуть його вбити.
Симптоми можуть включати підвищення температури, кашель і задишку. У більш важких випадках інфекція може викликати пневмонію або утруднення дихання. У деяких випадках захворювання може бути смертельним.
Ці симптоми схожі на грип або звичайну застуду, які зустрічаються набагато частіше, ніж COVID-19. Ось чому для підтвердження інфікування людини COVID-19 необхідно провести тестування. Важливо пам’ятати, що ключові заходи профілактики однакові: часте миття рук та кашлевий етикет (прикривайте рот та ніс при кашлі чи чханні зігнутим ліктем або серветкою, а потім викидайте серветку у смітник, що закривається кришкою). Також існує вакцина проти грипу – тому дотримуйтесь графікувакцинаціїдля себе та дитини.
Ось чотири запобіжні заходи, яких ви та ваша сім’я можете вжити, щоб уникнути зараження:
Використовувати медичну маску рекомендується, якщо у вас є такі симптоми, як кашель або чхання, для захисту інших. Якщо у вас немає таких симптомів, не потрібно носити маску.
Якщо ви використовуєте маски, їх необхідно носити та утилізувати належним чином, щоб забезпечити їх ефективність та уникнути підвищеного ризику передачі вірусу.
Самого лише використання масок недостатньо для того, щоб зупинити інфекцію. Окрім носіння маски, слід часто мити руки, прикривати рот під час чхання та кашлю та уникати тісного контакту з будь-ким, хто має симптоми застуди чи грипу (кашель, чхання, лихоманка).
Це новий вірус, і ми поки що недостатньо знаємо про те, як він діє на дітей чи вагітних жінок. Ми знаємо, що вірусом можуть заразитися люди будь-якого віку, але поки що зафіксовано небагато випадків інфікування COVID-19 серед дітей. Вірус є летальним у рідкісних випадках, поки що в основному серед людей похилого віку, які раніше мали проблеми зі здоров’ям.
Зверніться до лікаря, але пам’ятайте, що в Північній півкулі нині сезон грипу, і симптоми COVID-19 (такі, як кашель або лихоманка), можуть бути схожими на симптоми грипу або звичайної застуди – захворювань, які трапляються набагато частіше.
Продовжуйте дотримуватися гігієни рук, як-от регулярно мийте руки, кашлевого етикету, дотримуйтесь графікувакцинаціїдля вашої дитини, щоб ваша дитина була захищена від вірусів та бактерій, які викликають інші захворювання.
Як і у випадку з іншими респіраторними інфекціями, такими як грип, якщо у вас або вашої дитини є симптоми, негайно звертайтеся до лікаря і намагайтеся уникати відвідування громадських місць (робоче місце, школа, громадський транспорт), щоб вірус не поширювався на інших.
Якщо у вас або у вашої дитини спостерігається підвищення температури, кашель або утруднене дихання, вам слід негайно звернутися за медичною допомогою. Якщо ви їздили в регіони, де виявлено випадки інфікування COVID-19, або якщо ви були в тісному контакті з тими, хто приїхав з одного з цих регіонів і має респіраторні симптоми, подумайте про те, щоб повідомити свого лікаря про це заздалегідь.
Якщо у дитини спостерігаються симптоми, зверніться до свого лікаря та дотримуйтесь його рекомендацій. Як і при інших респіраторних інфекціях, таких як грип, якщо у дитини є симптоми, давайте їй добре відпочити вдома та не водіть її у громадські місця, щоб запобігти поширенню вірусу серед інших людей.
Якщо ваша дитина не має симптомів, таких як лихоманка або кашель, і якщо органи влади у сфері охорони здоров’я або інші відповідні офіційні служби не видали наказів чи роз’яснень щодо закриття школи вашої дитини, дитині краще продовжувати ходити до школи.
Замість того, щоб не пускати дітей до школи, привчайте їх до миття рук та кашлевого етикету в школі та інших громадських місцях. Наприклад: часто мити руки (див. нижче), прикривати рот і ніс під час кашлю чи чханні згином ліктя або серветкою, а потім викидати серветку в смітник, що закривається кришкою, а також не торкатися очей, рота чи носа, якщо діти не мили руки.
Крок 1: Намочіть руки проточною водою
Крок 2: Нанесіть достатньо мила на мокрі руки
Крок 3: Протріть всі поверхні рук, включаючи тильну сторону рук, між пальцями та під нігтями – принаймні 20 секунд.
Крок 4: Ретельно промийте руки проточною водою
Крок 5: Висушіть руки чистою тканиною або рушником одноразового використання.
Мийте руки часто, особливо перед їжею; після прочищення носа, кашлю або чхання; та після туалету.
Якщо мило та вода недоступні, використовуйте дезінфікуючий засіб, що містить щонайменше 60% спирту. Якщо руки помітно забруднені, обов’язково мийте їх з милом.
Плануючи поїздку за кордон, ознайомитися з пам'яткою для виїжджаючих за кордон для своєї країни призначення щодо будь-яких обмежень на в'їзд, карантинних вимог при в'їзді або інших актуальних рекомендацій для тих, хто подорожує.
Щоб не потрапити в карантин і не отримати відмову в повторному в'їзді у вашу рідну країну, також рекомендується ознайомитися з інформацією про COVID-19 на веб-сайтіМіжнародної асоціації повітряного транспорту, яка включає в себе перелік країн і обмежувальних заходів, і постійно оновлює інформацію.
Під час поїздки всі мають часто мити руки або використовувати спиртовмісні антисептичні засоби із вмістом спирту не менше 60%, прикривати рот і ніс згином ліктя або паперовою серветкою при кашлі або чханні і негайно викидати використану серветку, уникати тісного контакту з будь-ким, хто кашляє або чхає. Крім того, батькам рекомендується завжди мати при собі антисептичний засіб для рук, упаковку одноразових паперових хустинок і дезінфікуючі серветки.
Додаткові рекомендації включають в себе наступне: одноразово очистіть своє сидіння, підлокітники, сенсорний екран і т.д. за допомогою дезінфекційної серветки в літаку або іншому транспорті. Скористайтеся також дезінфікуючими серветками для очищення основних поверхонь, дверних ручок, пультів дистанційного керування і т.д. в готелі або іншому приміщенні, в якому проживаєте ви з дітьми. Не забудьте помити після цього руки.
На сьогодні недостатньо інформації, щоб визначити, чи передається вірус від матері дитині під час вагітності, або який вплив інфікування матері може мати на дитину. Наразі це питання вивчається. Вагітним жінкам слід продовжувати дотримуватися відповідних запобіжних заходів, щоб захистити себе від захворювання, і негайно звертатися за медичною допомогою, якщо у них виникають такі симптоми, як лихоманка, кашель або утруднене дихання.
Усі матері, що знаходяться в уражених регіонах і регіонах підвищеного ризику та мають симптоми лихоманки, кашлю або утрудненого дихання, мають негайно звернутися за медичною допомогою та дотримуватися вказівок лікаря.
Зважаючи на переваги грудного вигодовування та незначну роль годування грудьми в передачі інших респіраторних вірусів, матері можуть продовжувати годувати грудьми, дотримуючись усіх необхідних запобіжних заходів.
Для того, щоб матері, яка має симптоми лихоманки, кашлю або утрудненого дихання, було безпечно годувати грудьми, їй необхідно надягати маску, коли вона перебуває поблизу дитини (зокрема, під час годування дитини), мити руки до і після контакту з дитиною, та чистити та/або дезінфікувати забруднені поверхні. Це все треба робити в усіх випадках, коли хтось, хто має підтверджений діагноз або підозру на інфікування COVID-19, контактує з іншими людьми, у тому числі з дітьми.
Якщо захворювання у матері протікає важко, її слід заохочувати зціджувати молоко і давати його дитині у чистій чашці та/або ложці, при цьому дотримуючись тих самих методів профілактики передачі інфекції.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.