Накази МОН, що розміщені у розділі "Законодавство", а саме:
Лист МОН, що додається:
2022 рік
2021 рік
2020 рік
Як саме лягаємо: ниць, голова опущена, руки прикривають потилицю, дітей максимально прикрити собою. Не підіймаємо голову й не рухаємось без потреби.
Про повітряну тривогу в Україні наразі повідомляють міські державні адміністрації у своїх соцмережах.Важливо - після повітряної тривоги принаймні 10 хвилин не виходити з укриття або не продовжувати рух і залишатися у тому ж положенні, якщо ви на вулиці.
Обізнаність – ваша безпека!
Забезпечити працівників засобами колективного та індивідуального захисту | Порядок забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженийпостановоюКМУ від 19.08.2002 № 1200 |
Розмістити інформацію про заходи безпеки та дії у разі виникнення надзвичайної ситуації | ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» (ISO 6309:1987, IDT) |
Організовувати та здійснювати під час надзвичайних ситуацій евакуаційні заходи щодо працівників, учнів та майна закладу освіти | Порядок проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженийпостановою КМУ від 30.10.2013 № 841 |
Створити об’єктові формування ЦЗ відповідно до КЦЗ та інших законодавчих актів, необхідну для їх функціонування матеріально-технічну базу й забезпечити їх готовність до дій за призначенням | Порядок утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженийпостановою КМУ від 09.10.2013 № 787 |
Оцінювати ризики виникнення надзвичайних ситуацій, здійснювати заходи щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків | Концепція управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, схваленарозпорядженням КМУ від 22.01.2014 № 37-р |
Навчати працівників з питань ЦЗ, зокрема правилам техногенної та пожежної безпеки | Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженийпостановою КМУ від 26.06.2013 № 444 (далі — Порядок № 444) |
Проводити об’єктові тренування і навчання з питань ЦЗ | Порядок № 444 |
Забезпечувати аварійно-рятувальне обслуговування суб’єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 КЦЗ | Порядок здійснення постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування суб’єктів господарювання, галузей та окремих територій, затвердженийпостановою КМУ від 11.01.2017 № 5 |
Забезпечувати безперешкодний доступ посадових осіб органів держнагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб’єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об’єктах, сил ЦЗ — для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій | Наказ МВС «Про затвердження уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, та інших форм розпорядчих документів» від 17.01.2019 № 22 |
Забезпечити дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд ЦЗ Обліковувати захисні споруди ЦЗ, які перебувають на балансі (утриманні) | Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженийпостановою КМУ від 10.03.2017 № 138 |
Дотримуватися протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму | Закони України: «Основи законодавства України про охорону здоров’я»; «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»; «Про благоустрій населених пунктів»; «Про відходи» |
Створити й використовувати матеріальні резерви для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | Порядок створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженийпостановою КМУ від 30.09.2015 № 775 |
Розробити й затвердити інструкції та видати накази з питань пожежної безпеки. Контролювати їх виконання | Порядок № 444 |
Забезпечити виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює держнагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки | Правила пожежної безпеки в Україні, затвердженінаказом МВС від 30.12.2014 № 1417. Правила техногенної безпеки, затвердженінаказом МВС від 05.11.2018 № 879 |
Утримувати у справному стані засоби цивільного та протипожежного захисту, не використовувати їх не за призначенням Здійснювати заходи щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж | ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» |
Своєчасно інформувати відповідні органи та підрозділи ЦЗ про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території | Правила пожежної безпеки в Україні, затвердженінаказом МВС від 30.12.2014 № 1417 |
Здійснювати заходи ЦЗ, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій | |
Розробити заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, впроваджувати досягнення науки й техніки, позитивний досвід із зазначеного питання | |
Виконувати інші завдання й заходи у сфері ЦЗ, передбачені КЦЗ та іншими законодавчими актами |
1. Наказ МОН від 13.02.2018 № 139 «Про затвердження Табеля термінових та строкових донесень Міністерства освіти і науки України з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності». https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tabelya-terminovih-ta-strokovih-donesen-ministerstva-osvita-i-nauki-ukrayini-z-pitan-civilnogo-zahistu-ta-bezpeki-zhittyediyalnosti
2. Наказ МОН від 01.02.2019 № 113 «Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту Міністерства освіти і науки України на 2019 рік» https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-planu-osnovnih-zahodiv-civilnogo-zahistu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-na-2019-rik
3. Наказ МОН від 15.03.2018 № 246 «Про затвердження зведеного переліку закладів вищої освіти Міністерства освіти і науки України, що відносяться до категорій з цивільного захисту» https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-zvedenogo-pereliku-zakladiv-vishoyi-osviti-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-sho-vidnosyatsya-do-kategorij-z-civilnogo-zahistu
4. Наказ МОН від 31.01.2019 № 97 «Про затвердження примірного тематичного плану та примірної програми навчання з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності» https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-primirnogo-tematichnogo-planu-ta-primirnoyi-programi-navchannya-z-pitan-ohoroni-praci-ta-bezpeki-zhittyediyalnosti
5. Наказ МОН від 01.02.2019 № 114 «Про проведення навчання, підвищення кваліфікації та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності» https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-provedennya-navchannya-pidvishennya-kvalifikaciyi-ta-perevirki-znan-posadovih-osib-z-pitan-ohoroni-praci-ta-bezpeki-zhittyediyalnosti
ІІ. Накази МОН та інших ЦОВВ (зареєстровані Міністерством юстиції):
1. Наказ МОН від 21.11.2016 № 1400 «Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.12.2016 за № 1623/29753. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1623-16
2. Наказ МОН від 26.12.2017 № 1669 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.01.2018 за № 100/31552. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0100-18
3. Наказ МОН від 15.08.2016 № 974 «Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1229-16
4. Наказ МОН від 22.11.2017 № 1514 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 18 квітня 2006 року № 304», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.12.2017 за № 1512/31380. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-18-kvitnya-2006-roku-304
ПЛАН
основних заходів цивільного захисту
КЗ «Зеленогайський ліцей Височанської селищної ради Харківського району Харківської області» на 2023рік (воєнний стан)
№ п/п | Заходи | Час та місце проведення | проводить | Відмітка про виконання | |
ПІДГОТОВЧИЙ ПЕРІОД | |||||
1. | Розгляд на нараді при директорові питання «Про стан ЦЗ в закладі та завдання педагогічного колективу на 2023 рік» | січень 2023 | Директор, НЦЗ – Ящук Є. | ||
2 | Вивчення нормативних документів Міністерства освіти України, області, району, селища з питань підготовки учнів згідно з програмою ОБЖ та ЦЗ. | січень 2023 | НШ ЦЗ – Коваленко М. | ||
3. | Відпрацювання порядку і послідовності проведення „Дня ЦЗ” з його організаторами, членами комісії та підкомісії. | березень 2023 | Директор, НЦЗ – Ящук Є.., НШ ЦЗ –., Коваленко М. відповідальний за проведення „Дня ЦЗ” | ||
4 | Інструктивно-методичне заняття з членами комісії з питань вивчення своїх обов’язків, а також нормативних документів | березень 2023 | Директор, НЦЗ – Ящук Є.Г., НШ ЦЗ –Коваленко М.., . | ||
5 | Організація та здійснення контролю за якістю занять і тренувань з програми ЦЗ в початковій, основній та старшій школі в період підготовки Дня ЦЗ | протягом року | Директор, НЦЗ – Ящук Є , НШ ЦЗ – Коваленко М., | ||
6 | Визначення складу учасників (гостей), які залучаються та запрошуються для підготовки та проведення (участі) «Дня ЦЗ». Призначення відповідальних за їх зустріч та супроводження.-онлайн | квітень 2023 | Директор, класні керівники | ||
7 | Залучення до проведення «Дня ЦЗ» громадських організацій, фахівців штабів та курсів ЦЗ, організацій з екології та захисту навколишнього середовища. онлайн | квітень 2023 | НШ ЦЗ – Коваленко М., | ||
8. | Інструкторсько-методичне заняття членів комісії з вивчення суддівської документації, корегування плану проведення «Дня ЦЗ» . | березень 2023 | Директор, НШ ЦЗ – Ящук Є.Г., учитель – фізкультури Скринник О. | ||
9 | Зустріч з представниками МНС онлайн | квітень 2023 | Представники МНС України в Харківській обл | ||
10 | Перевірка і підготовка майна ЦЗ, яке буде використовуватись під час проведення Дня ЦЗ | лютий 2023 | НШ ЦЗ – Коваленко М. | ||
11 | Виготовлення найпростіших засобів захисту органів дихання, підготовка матеріалів для проведення практичних заходів | квітень 2023 | Класні керівники | ||
12 | Розробка суддівських документів та особистих планів (пам’яток) для членів журі, класних керівників з проведення змагань, естафет та конкурсів. | квітень 2023 | НШ ЦЗ, голови комісій, класні керівники | ||
13 | Удосконалення учбово-матеріальної бази: - підготовка до змагань учбових місць, спортивних майданчиків; - підготувати до використання табельне майно; - організувати виготовлення макетів, а також засобів органів дихання учнями та вчителями | Березе-нь-квітень 2023 | Класні керівники, завгосп школи | ||
14 | Організація та здійснення контролю за якістю занять згідно з програмою «Основи здоров’я» та «Захист України». | квітень 2023 | Директор, Н ЦЗ - Ящук Є., НШ ЦЗ – Коваленко М.., адміністрація | ||
15 | Засідання вчителів та технічного персоналу з основних тем ЦЗ підготовки працівників об’єкту онлайн | квітень 2023 | Директор, Н ЦЗ – Ящук Є.., НШ ЦЗ – Коваленко М.., | ||
16 | Організація та перевірка засобів протипожежного захисту та способів оповіщення про пожежу, надзвичайну ситуацію. | квітень 2023 | Завгосп Куліш С. | ||
17 | Підготовка матеріалів для надання першої медичної допомоги для зупинення кровотечі та при переломах та вивихах. | квітень 2023 | Класні керівники, Вчителі предмету «Основи здоров,я» | ||
18 | Проведення районного етапу Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежних-онлайн | Березень 2023 | Педагог-організатор | ||
19 | Місячник пожежної безпеки. | Березень 2023 | Директор школи Є.Ящук, завгосп Куліш С. | ||
20 | Проведення заходів до 37-ї річниці трагедії на Чорнобильській АЕС-онлайн | квітень 2023 | ЗВР .класні керівники | ||
21 | Проведення заходів з пропаганди ЦЗ та питань забезпечення життєдіяльності людини: 1.Виступ на загальношкільних лінійках педагогів, фахівців ЦЗ за тематикою: - „Радіаційна безпека”; - „Надзвичайні ситуації”; - „Пожежна безпека”, - Епідемії захворювань 2.Висвітлення заходів ЦЗ у стінній пресі, сайті школи та ін. 3.Підготовка місця для огляду засобів ЦЗ та пожежної безпеки: захисту органів дихання та шкіри, приладів радіаційної та хімічної розвідки, макетів вибухово-небезпечних предметів, засобів пожежогасіння та іншого приладдя. 4.Організація у шкільній бібліотеці виставок книжок, брошур з тематики: - “Цивільний захист населення”; - “Надзвичайні ситуації та дії населення під час них”; - “Людина в екстремальних ситуаціях”; - «Людина та навколишнє середовище”; - “Запобігти, врятувати, допомогти”; - “Знай та умій”; - “Пожежна безпека у вашому житті”. - 5.Оновлення загальношкільного куточка ЦЗ: ”Запобігти, врятувати, допомогти”, “Знай та умій”. - 6.Підготовка наочної агітації, плакатів, схем та пам’яток щодо дій під час надзвичайних ситуацій, які необхідні для проведення заходів “Дня ЦЗ”- онлайн. | квітень 2023 | НЦЗ – Ящук Є.Г., НШ ЦЗ – Коваленко М. Класнікерівники, бібліотекар, завгосп Куліш С.., педагог-організатор | ||
22 | Удосконалення навчально-матеріальної бази школи - - Підготовка місць для змагань з ЦЗ - Оновлення кабінету предмету Захист України | березень – квітень 2023 | Завгосп школи Куліш С.., помічник НШ ЦЗ, НШ ЦЗ . Коваленко М., класні керівники | ||
23 | Проведення в закладі загальної середньої освіти спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту у 2023 році | 22.04.2023 07.10.2022 | НЦЗ – Ящук Є.Г., НШ ЦЗ – Коваленко М. Класні керівники, бібліотекар, завгосп Куліш С.., педагог-організатор | ||
24 | Проведення заходів до дня Збройних Сил України | грудень2022 | Заступник директора з ВР |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ | |
НАКАЗ | |
21.11.2016 № 1400 | |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 р. за № 1623/29753 |
Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту
Відповідно до статті 9 Кодексу цивільного захисту України, пункту 7 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, та Типового положення про функціональну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 101, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, що додається.
2. Сектору мобілізаційної роботи цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (Цимбал А.А.) в установленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ковтунця В.В.
Міністр | Л.М. Гриневич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
21.11.2016 № 1400
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 грудня 2016 р.
за № 1623/29752
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту
1. Це Положення визначає мету, завдання, організацію управління, склад сил і засобів, порядок їх взаємодії і діяльності функціональної підсистеми навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту (далі - функціональна підсистема).
2. У цьому Положенні термін "функціональна підсистема" вживається у значенні складової частини єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни вживаються у значеннях, викладених в Кодексі цивільного захисту України, Законі України “Про освіту” та Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.
3. Метою створення функціональної підсистеми є:
1) захист населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення на підприємствах, у навчальних закладах, установах та організаціях, що належать до сфері управління МОН (далі - підприємства, установи та організації галузі);
2) організація та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації техногенного, природного, соціального, воєнного характеру та захисту від їх факторів ураження учасників навчально-виховного процесу;
3) організація та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із навчанням дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності).
4. Завданнями функціональної підсистеми є:
1) здійснення заходів цивільного захисту в підприємствах, установах та організаціях галузі;
2) забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання виникненню та реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або небезпечних подій в підприємствах, установах та організаціях галузі;
3) організація та проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків виникнення надзвичайних ситуацій у галузі;
4) своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в підприємствах, установах та організаціях галузі;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
6) забезпечення планування заходів цивільного захисту;
7) організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, що здійснюється згідно з планом основних заходів цивільного захисту МОН на відповідний рік;
8) розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій галузі в особливий період;
9) навчання працівників та учасників навчально-виховного процесу підприємств, установ та організацій галузі щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) здійснення заходів щодо укриття працівників та учасників навчально-виховного процесу підприємств, установ та організацій галузі в захисних спорудах цивільного захисту;
11) розроблення нормативно-правових актів, а також норм, правил та стандартів з питань запобігання надзвичайним ситуаціям в підприємствах, установах та організаціях галузі, виконання галузевих програм і планів з питань цивільного захисту;
12) створення, раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) завдання відповідно до функціонального спрямування:
створення структурного підрозділу з питань цивільного захисту в складі апарату МОН;
надання пропозицій щодо навчання дітей дошкільного віку, вихованців, учнів та студентів з питань цивільного захисту в навчальних закладах;
організація навчання дітей дошкільного віку, вихованців та учнів згідно із затвердженими МОН і погодженими з ДСНС програмами розвитку та навчальними програмами, що передбачають:
- здобуття вихованцями і учнями загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, користування засобами захисту від її наслідків, вивчення правил пожежної безпеки та основ цивільного захисту;
- формування у дітей старшого дошкільного віку достатнього та необхідного рівня знань і умінь для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам, що виникають через необережне поводження з вогнем;
- організаційно-методичне керівництво з проведення у навчальних закладах всіх рівнів об'єктових тренувань, Днів цивільного захисту, Тижнів безпеки дитини;
- координація науково-методичної діяльності, узагальнення і поширення ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту через визначені:
МОН - базові за галуззю знань кафедри з безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах;
місцевими органами управління освіти - територіальні базові (опорні) загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади;
- здійснення контролю якості підготовки у навчальних закладах дітей дошкільного віку, вихованців, учнів та студентів з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях;
14) інші завдання, визначені законодавством України.
5. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснюється Міністром освіти і науки України.
6. До складу функціональної підсистеми МОН входять місцеві органи управління освітою, підпорядковані їм сили цивільного захисту, підприємства, установи та організації галузі, їх сили і засоби.
7. Постійно діючими органами управління функціональної підсистеми є:
на державному рівні - апарат МОН, відділ (управління, сектор) з питань цивільного захисту в складі апарату МОН;
на регіональному рівні - Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, посадові особи з питань цивільного захисту;
на місцевому рівні - підрозділи освіти у складі районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (у разі їх утворення), посадові особи з питань цивільного захисту.
На об’єктовому рівні організація заходів цивільного захисту у рамках функціональної підсистеми здійснюється керівником підприємства, установи та організації галузі, а також спеціально створеними (призначеними) ними підрозділами (посадовими особами) з питань цивільного захисту з урахуванням вимог, зазначених у частині другій статті 20 Кодексу цивільного захисту України.
Для координації діяльності, пов’язаної із захистом персоналу від надзвичайних ситуацій, запобігання таким ситуаціям, а також координації робіт з ліквідації їх наслідків на об’єктовому рівні підприємствами, установами та організаціями галузі утворюються комісії з питань надзвичайних ситуацій.
8. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту функціональної підсистеми, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
на державному рівні - оперативно-чергова (чергова, диспетчерська) служба МОН (у разі їх утворення);
на регіональному рівні - оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби місцевих органів управління освіти, місцевого самоврядування (у разі їх утворення);
на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій галузі (у разі їх утворення).
Під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій управління силами цивільного захисту здійснюється з пунктів управління. Рухомі пункти управління утримуються в готовності до виконання завдань за призначенням.
Для забезпечення сталого управління у сфері освіти і науки та реалізації функцій, передбачених на особливий період, МОН використовується державна система пунктів управління.
9. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, а також державна система урядового зв'язку.
10. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми входять:
об’єктові аварійно-рятувальні служби (у разі утворення);
об’єктові формування цивільного захисту підприємств, установ та організацій галузі (у разі їх утворення);
об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту (у разі утворення);
добровільні формування цивільного захисту.
11. Залежно від масштабів і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, впроваджується один з таких режимів діяльності функціональної підсистеми:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
12. Режими діяльності функціональної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.
13. Основними заходами щодо впровадження діяльності функціональної підсистеми є:
1) у режимі повсякденного функціонування:
організація та проведення підприємствами, установами та організаціями галузі заходів, спрямованих на виконання завдань із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення:
забезпечення здійснення планування підприємствами, установами та організаціями галузі заходів цивільного захисту;
організація і проведення науково-дослідних, дослідно-конструкторських, випробних і проектних робіт з питань забезпечення сталого функціонування в особливий період підприємств, установ та організацій галузі;
розроблення і організація виконання галузевих програм і планів заходів, спрямованих на захист учасників навчально-виховного процесу, працівників підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню і зменшення можливих втрат;
розроблення і здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів цивільного захисту у сфері суспільного життя, в якій реалізує державну політику МОН;
забезпечення спостереження, здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій, на підприємствах, в установах та організаціях галузі та прилеглих до них територіях;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі, забезпечення безпеки та захисту учасників навчально-виховного процесу, працівників та підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;
створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;
підтримання у готовності систем оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;
започаткування теле- і радіопередач на теми цивільного захисту: «Безпека життєдіяльності - вимога сьогодення», «Особиста безпека в екстремальних ситуаціях», «Ставлення людини до власної безпеки - найважливіше завдання сьогодення», «Запобігти, врятувати, допомогти - в життя!»;
забезпечення нормативного, організаційного та науково-методичного супроводу впровадження у навчальний процес для дошкільних, загальних середніх, професійно-технічних навчальних закладів навчальних дисциплін, програм, для вищих навчальних закладів - лекцій, тренінгів та об’єктових тренувань з вивчення заходів безпеки, способів захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями;
забезпечення необхідних умов для ефективної роботи науково-методичної підкомісії з цивільної безпеки сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН;
забезпечення надання учням знань щодо особистої безпеки, способів та засобів індивідуального і колективного захисту населення від надзвичайних ситуацій, алгоритму власних дій у разі їх виникнення та практичне закріплення теоретичного матеріалу під час проведення наприкінці навчального року в навчальних закладах Дня цивільного захисту;
забезпечення мінімально достатнього рівня компетенції дитини дошкільного віку для безпечного перебування в навколишньому середовищі, установлення в них елементарних, доступних віку норм поведінки у надзвичайних ситуаціях та практичне закріплення теоретичного матеріалу під час проведення в дошкільних навчальних закладах Тижня безпеки дитини;
інформаційно-методичний супровід педагогічних кадрів з питань цивільного захисту через мережу територіальних опорних загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів;
організація системного методичного супроводу педагогічних кадрів з питань цивільного захисту;
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі, про загрозу виникнення надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі й прилеглих до них територіях та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту учасників навчально-виховного процесу, працівників підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від можливих надзвичайних ситуацій на них;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
проведення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій (виконують комісії техногенно-екологічної безпеки та цивільного захисту населення);
3) у режимі надзвичайної ситуації:
здійснення оповіщення органів управління, сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі про виникнення надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі та інформування їх про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів функціональної підсистеми;
організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних підприємствах, в установах та організаціях галузі і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та учасників навчально-виховного процесу і працівників галузі про розвиток надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі та заходи, що здійснюються;
здійснення постійного контролю за станом довкілля на території, що зазнала впливу наслідків надзвичайної ситуації;
інформування вищих органів управління щодо рівня надзвичайної ситуації та вжитих заходів, пов’язаних з реагуванням на ситуацію, оповіщенням і інформуванням учасників навчально-виховного процесу і працівників галузі, надання їм необхідних рекомендацій щодо поведінки в умовах, що склалися;
4) у період дії надзвичайного стану в разі його введення функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами.
14. В особливий період функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України “Про правовий режим воєнного стану” та “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також іншими нормативно-правовими актами.
Переведення функціональної підсистеми у режимі функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, плану цивільного захисту МОН на особливий період.
15. Функціональна підсистема проводить свою діяльність відповідно до планів основних заходів цивільного захисту МОН на відповідний рік. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планом реагування на надзвичайні ситуації МОН.
16. На об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління МОН, розробляється план локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
17. Органи управління функціональної підсистеми здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та надають учасникам навчально-виховного процесу і працівникам галузі через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.
Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.
Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС.
18. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації об’єктового рівня на підприємствах, в установах та організаціях галузі та управління силами цивільного захисту функціональної підсистеми, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.
19. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації об’єктового рівня на підприємствах, в установах та організаціях галузі утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
20. Роботи, пов’язані з реагуванням на надзвичайну ситуацію об’єктового рівня або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємств, установ та організацій галузі, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту функціональної підсистеми, адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа або організація галузі.
До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту функціональної підсистеми. У разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого, регіонального та державного рівня до виконання цих робіт залучаються сили цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи, її ланки.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.
У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
21. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації відповідного рівня (на об’єктах підвищеної небезпеки згідно з планом локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах).
22. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі, ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки.
23. Заходи цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту МОН на особливий період та планів цивільного захисту організацій галузі освіти і науки на особливий період.
24. Заходи щодо цільової мобілізації передбачаються у відповідних мобілізаційних планах МОН.
25. Сили цивільного захисту функціональної підсистеми, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт в автономному режимі протягом не менше трьох діб.
26. У функціональній підсистемі з метою своєчасного запобігання і реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:
визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;
погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
27. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується:
на загальнодержавному рівні - безпосередньо між органами управління та силами функціональних i територіальних підсистем;
на регіональному, місцевому та об’єктовому рівні - між місцевими органами управління освітою і підприємствами, установами та організаціями галузі.
28. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами місцевих органів управління освітою та черговими (диспетчерськими) службами підприємств, установ та організацій галузі організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
29. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників МОН та місцевих органів управління освітою, які залучаються до здійснення таких заходів.
30. Для організації та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій у рамках функціональної підсистеми, додатково:
1) створюються окремі формування цивільного захисту в кожній адміністративній будівлі МОН згідно з додатками 1, 2 до цього Положення (проспект Перемоги, 10; бульвар Тараса Шевченка, 16);
2) для своєчасного планування і організованого проведення заходів передислокації апарату МОН в позаміську зону відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 “Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій” створюється евакуаційна комісія, склад якої затверджується наказом МОН. Голова евакуаційної комісії погоджує план евакуації МОН з планом евакуації у м. Києві і готує особовий склад до дій за призначенням.
31. Забезпечення фінансування функціональної підсистеми здійснюється за рахунок бюджетних коштів в межах бюджетних призначень, затверджених на ці цілі на відповідний період.
Завідувач сектору мобілізаційної роботи, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності | А.А. Цимбал |
Додаток 1 до Положення про функціональну підсистемунавчаннядітей дошкільноговіку, учнів та студентів діям у надзвичайнихситуаціях (з питаньбезпекижиттєдіяльності) єдиноїдержавноїсистеми цивільногозахисту (підпункт 1 пункту 30) |
№ з\п | Найменування | Одиницявимірювання | Ланка РХС (4 ос.) | Рятувальна ланка (8 ос.) | Ланка зв'язку (7 ос.) | Ланка гасінняпожеж (8 ос.) | Група ОГП (10 ос.) | Санітарний пост (4 ос.) | Ланка обслуги сховищ (10 ос.) | Пункт 3І3 (10 ос.) | Ланка МТЗ (4 ос.) | Разом | Рештапрацівників (ос.) | Усього потреба (шт.) | Примітки |
1 | Протигази УЗС ВК | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | 169 | 234 | + 10 % |
2 | Респіратори У2-К | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | 169 | 234 | |
3 | Костюм Л-1 | компл. | 4 | 8 | - | - | - | - | 2 | 10 | 4 | 28 | - | 19 | |
4 | ІПП-8 | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
5 | ДКГ-21 | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
6 | Захисніокуляри | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
7 | Лопата | шт. | - | 8 | - | 4 | - | - | - | - | - | 12 | - | 12 | |
8 | Лопата совкова | шт. | - | 8 | - | 4 | - | - | 4 | - | - | 16 | - | 16 | |
9 | Лом | шт. | - | 2 | - | 2 | - | - | 2 | - | - | 6 | - | 6 | |
10 | Кирка | шт. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | ||
11 | Сокира | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
12 | Ножівка | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | 5 | |
13 | Полотно дляножівки | шт. | - | 30 | - | - | - | - | 10 | - | - | 40 | - | 40 | |
14 | Пилка (ручна) | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | 5 | |
15 | Поліспаст | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
16 | Канат (22 мм) | м | - | 50 | - | - | - | - | 50 | - | - | 100 | - | 100 | |
17 | Пояс рятувальний | ПГГ | - | 8 | - | - | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
18 | Ліхтарелектрика | шт. | - | 8 | 2 | 2 | 2 | 4 | 10 | - | 2 | 28 | - | 28 | |
19 | Ліхтаракумуляторний | шт. | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | 2 | |
20 | Ножиці по металу | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | 4 | |
21 | Аптечка індивідуальна | компл. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
22 | Ношісанітарні | шт. | - | 2 | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 6 | - | 6 | |
23 | Сумка санітарна | компл. | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
24 | Нарукавнапов'язка | шт. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 20 | - | 20 | |
25 | Рукавицібрезентові | пар | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
26 | Чоботикирзові | пар | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
27 | Куртки | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
28 | Шоломпластмасовий | шт. | - | 8 | - | 8 | - | - | - | - | - | 16 | - | 16 | |
29 | Радіоприймач | шт. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | |
30 | Сирена ручна | шт. | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | |
31 | Костюм брезентовий | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
32 | Шоломстальний | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
33 | Пояс пожежника | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
34 | Костюм пожежника | компл. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
35 | Сокирапожежника | шт. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | 4 | |
36 | Підшоломниквовняний | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
37 | Рукавицітеплі | пар | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
38 | Лямки для нош | шт. | - | 4 | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 12 | - | 12 | |
39 | Перев'язувальний пакет | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
40 | Коробка КД | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | + 10 % |
41 | Сумка протигаза | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | + 10 % |
42 | Сумка електромонтажника | компл. | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
43 | Сумка сантехніка | компл. | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
44 | Домкрат гідравлічний 25 т | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
45 | Халат | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
46 | Головнийубір | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 | |
47 | Мегафон | шт. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | |
48 | МКС-0,5 «Терра» | шт. | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
49 | Ватно-марлевапов'язка | шт. | 4 | 8 | 7 | 8 | 10 | 4 | 10 | 10 | 4 | 65 | - | 65 |
Додаток 2 до Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту (підпункт 1 пункту 30) |
МАЙНО
для оснащенняформуваньцивільногозахисту (ФЦЗ) в адміністративних будівлях Міністерства освіти і науки України (бульвар Т. Шевченка, 16)
№ з\п | Найменування | Одиницявимірювання | Ланка РХС (4 ос.) | Рятувальна ланка (8 ос.) | Ланка зв'язку (4 ос.) | Ланка гасінняпожеж (8 ос.) | Група ОГП (4 ос.) | Санітарний пост (4 ос.) | Ланка обслуги сховищ (4 ос.) | Пункт 3І3 (4 ос.) | Ланка МТЗ (4 ос.) | Разом | Рештапрацівників (ос.) | Усього потреба (шт.) | Примітки |
1 | Протигази УЗС ВК | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
2 | Респіратори У2-К | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
3 | Костюм Л-1 | компл. | 4 | 8 | - | - | - | - | 2 | 5 | - | 19 | - | 19 | |
4 | ІПП-8 | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
5 | ДКГ-21 | шт. | 4 | 8 | 4 | 4 | 8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
6 | Захисніокуляри | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 8 | 4 | 2 | 5 | 4 | 43 | - | 43 | |
7 | Лопата | шт. | - | 8 | - | 4 | - | - | 4 | - | - | 16 | - | 16 | |
8 | Лопата совкова | шт. | - | 8 | - | 4 | - | - | 4 | - | - | 16 | - | 16 | |
9 | Лом | шт. | - | 2 | - | 2 | - | - | 2 | - | - | 6 | - | 6 | |
10 | Кирка | шт. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | ||
11 | Сокира | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
12 | Ножівка | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | 5 | |
13 | Полотно дляножівки | шт. | - | 30 | - | - | - | - | 4 | - | - | 34 | - | 34 | |
14 | Пилка (ручна) | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | 5 | |
15 | Поліспаст | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
16 | Канат (22 мм) | м | - | 50 | - | - | - | - | 50 | - | - | 100 | - | 100 | |
17 | Пояс рятувальний | ПГГ | - | 8 | - | - | - | 4 | - | - | - | 12 | - | 12 | |
18 | Ліхтарелектрика | шт. | - | 8 | 2 | 2 | - | - | 4 | - | - | 16 | - | 16 | |
19 | Ліхтаракумуляторний | шт. | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | 2 | |
20 | Ножиці по металу | шт. | - | 3 | - | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | 4 | |
21 | Аптечка індивідуальна | компл. | 4 | 8 | 4 | 8 | 8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
22 | Ношісанітарні | шт. | - | 2 | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 6 | - | 6 | |
23 | Сумка санітарна | компл. | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
24 | Нарукавнапов'язка | шт. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 20 | - | 20 | |
25 | Рукавицібрезентові | пар | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
26 | Чоботикирзові | пар | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
27 | Куртки | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
28 | Шоломпластмасовий | шт. | - | 8 | - | 8 | - | - | - | - | - | 16 | - | 16 | |
29 | Радіоприймач | шт. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | |
30 | Сирена ручна | шт. | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | |
31 | Костюм брезентовий | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
32 | Шоломстальний | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
33 | Пояс пожежника | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
34 | Костюм пожежника | компл. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
35 | Сокирапожежника | шт. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | 4 | |
36 | Підшоломниквовняний | шт. | - | - | - | 8 | - | - | - | - | - | 8 | - | 8 | |
37 | Рукавицітеплі | пар | 4 | 16 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 53 | - | 53 | |
38 | Лямки для нош | шт. | - | 4 | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 12 | - | 12 | |
39 | Перев'язувальний пакет | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
40 | Коробка КД | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
41 | Сумка протигаза | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
42 | Сумка електромонтажника | компл. | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
43 | Сумка сантехніка | компл. | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
44 | Домкрат гідравлічний 25 т | шт. | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 4 | - | 4 | |
45 | Халат | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
46 | Головнийубір | шт. | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 45 | - | 45 | |
47 | Мегафон | шт. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | |
48 | МКС-0,5 «Терра» | шт. | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | |
49 | Ватно-марлевапов'язка | шт. | 4 | 16 | 4 | 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 53 | - | 53 |
-зі зруйнованого приміщення слід виходити обережно, не торкаючись пошкоджених конструкцій та дротів;
При першій можливості покиньте разом із сім’єю небезпечну зону. У разі неможливості виїхати особисто, відправити дітей і родичів похилого віку до родичів, знайомих. Необхідно взяти із собою всі документи, коштовні речі і цінні папери.
Підготовку до можливого перебування у зоні надзвичайної ситуації доцільно починати завчасно. Необхідно підготувати "екстрену валізку" з речами, які можуть знадобитись при знаходженні у зоні НС або при евакуації у безпечні райони.
Підготовка оселі:
нанести захисні смуги зі скочу (паперу, тканини) на віконне скло для підвищення його стійкості до вибухової хвилі та зменшення кількості уламків і уникнення травмування у разі його пошкодження;
по можливості обладнайте укриття у підвалі, захистіть його мішками з піском, передбачте наявність аварійного виходу;
при наявності земельної ділянки обладнайте укриття на такій відстані від будинку, яка більше його висоти;
зробити вдома запаси питної та технічної води;
зробити запас продуктів тривалого зберігання;
додатково укомплектувати домашню аптечку засобами надання першої медичної допомоги;
підготувати (закупити) засоби первинного пожежогасіння;
підготувати ліхтарики (комплекти запасних елементів живлення), гасові лампи та свічки на випадок відключення енергопостачання;
підготувати (закупити) прилади (примус) для приготування їжі у разі відсутності газу і електропостачання;
підготувати необхідні речі та документи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд цивільної захисту або інших сховищ (підвалів, погребів тощо);
особистий транспорт завжди мати у справному стані і запасом палива для виїзду у небезпечний район;
при наближенні зимового періоду необхідно продумати питання щодо обігріву оселі у випадку відключення централізованого опалення.
Правила поведінки в умовах надзвичайних ситуації воєнного характеру
Необхідно:
зберігати особистий спокій, не реагувати на провокації;
не сповіщати про свої майбутні дії (плани) малознайомих людей, а також знайомих з ненадійною репутацією;
завжди мати при собі документ (паспорт) що засвідчує особу, відомості про групу крові своєї та близьких родичів, можливі проблеми зі здоров’ям (алергію на медичні препарати тощо);
знати місце розташування захисних споруд цивільної захисту поблизу місця проживання, роботи, місцях частого відвідування (магазини, базар, дорога до роботи, медичні заклади тощо). Без необхідності старатися як найменше знаходитись поза місцем проживання, роботи та малознайомих місцях;
при виході із приміщень, пересуванні сходинами багатоповерхівок або до споруди цивільної оборони (сховища) дотримуватись правила правої руки (як при русі автомобільного транспорту) з метою уникнення тисняви. Пропускати вперед та надавати допомогу жінкам, дітям, перестарілим людям та інвалідам, що значно скоротить терміни зайняття укриття;
уникати місць скупчення людей;
не вступати у суперечки з незнайомими людьми, уникати можливих провокацій;
у разі отримання будь-якої інформації від органів державної влади про можливу небезпеку або заходи щодо підвищення безпеки передати її іншим людям (за місцем проживання, роботи тощо);
при появі озброєних людей, військової техніки, заворушень негайно покидати цей район;
посилювати увагу і за можливості, також залишити цей район, у разі появи засобів масової інформації сторони-агресора;
у разі появи підозрілих людей (не орієнтуються на місцевості, розмовляють з акцентом, не характерна зовнішність, протиправні і провокативні дії, проведення незрозумілих робіт тощо) негайно інформувати органи правопорядку, місцевої влади, військових;
у разі потрапляння у район обстрілу сховатись у найближчу захисну споруду цивільної оборони, сховище (укриття). У разі відсутності пристосованих сховищ, для укриття використовувати нерівності рельєфу, (канави, окопи, заглиблення від вибухів тощо). У разі раптового обстрілу та відсутності поблизу споруд цивільного захисту, сховища і укриття − лягти на землю головою в сторону, протилежну вибухам. Голову прикрити руками (за наявності, для прикриття голови використовувати валізу або інші речі). Не виходьте з укриття до кінця обстрілу;
надавати першу допомогу іншим людям у разі їх поранення. Визвати швидку допомогу, представників ДСНС України, органів правопорядку за необхідності військових;
у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо) постаратися з’ясувати та зберегти як найбільше інформації про них та обставини події для надання допомоги, пошуку, встановлення особи тощо. Необхідно пам’ятати, що Ви самі або близькі Вам люди, також можуть опинитись у скрутному становищі і будуть потребувати допомоги.
у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо) постаратися з
Не рекомендується:
підходити до вікон, якщо почуєте постріли;
спостерігати за ходом бойових дій;
стояти чи перебігати під обстрілом;
конфліктувати з озброєними людьми;
носити армійську форму або камуфльований одяг;
демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;
підбирати покинуті зброю та боєприпаси.
При виявленні вибухонебезпечних предметів забороняється:
перекладати, перекочувати з одного місця на інше;
збирати і зберігати, нагрівати і ударяти;
намагатися розряджати і розбирати;
виготовляти різні предмети;
використовувати заряди для розведення вогню і освітлення;
приносити в приміщення, закопувати в землю, кидати в колодязь чи річку.
Виявивши вибухонебезпечні предмети, вживайте заходів з означення, огородження і охороні їх на місці виявлення. Негайно повідомте про це територіальні органи ДСНС та МВС.
не торкайте у вагоні поїзда, під'їзді або на вулиці нічийні пакети (сумки), не підпускайте до них інших. Повідомите про знахідку співробітника міліції;
у присутності терористів не виказуйте своє невдоволення, утримаєтеся від різких рухів, лементу й стогонів;
при погрозі застосування терористами зброї лягайте на живіт, захищаючи голову руками, подалі від вікон, засклених дверей, проходів, сходів;
використайте будь-яку можливість для порятунку;
якщо відбувся вибух – вживайте заходів щодо недопущення пожежі та паніки, надайте домедичну допомогу постраждалим;
намагайтеся запам'ятати прикмети підозрілих людей і повідомте їх прибулим співробітникам спецслужб.
Дії під час перестрілки:
якщо стрілянина застала вас на вулиці, відразу ж лягте й озирніться, виберіть найближче укриття й проберіться до нього, не піднімаючись у повний зріст. Укриттям можуть служити виступи будинків, пам'ятники, бетонні стовпи або бордюри, канави. Пам’ятайте, що автомобіль – не найкращий захист, тому що його метал тонкий, а пальне – вибухонебезпечне. За першої нагоди сховайтеся у під'їзді будинку, підземному переході, дочекайтеся закінчення перестрілки;
вжийте заходи для порятунку дітей, за необхідності прикрийте їх своїм тілом. За можливості повідомте про інцидент співробітників міліції;
якщо в ході перестрілки ви перебуваєте у будинку – укрийтеся у ванній кімнаті й ляжте на підлогу, тому що перебувати у кімнаті небезпечно через можливість рикошету. Перебуваючи в укритті, стежте за можливим початком пожежі. Якщо пожежа почалася, а стрілянина не припинилася, залиште квартиру й сховайтеся в під'їзді, далі від вікон.
Дії у випадку захоплення літака (автобуса):
якщо Ви виявилися в захопленому літаку (автобусі), не привертайте до себе уваги терористів. Огляньте салон, визначте місця можливого укриття на випадок стрілянини;
заспокойтеся, спробуйте відволіктися від того, що відбувається, читайте, розгадуйте кросворди;
зніміть ювелірні прикраси;
не дивіться в очі терористам, не пересувайтеся по салону та не відкривайте сумки без їхнього дозволу;
не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку;
жінкам у міні-спідницях бажано прикрити ноги;
якщо представники влади почнуть спробу штурму – лягайте на підлогу між кріслами й залишайтеся там до закінчення штурму;
після звільнення – негайно залиште літак (автобус), тому що не виключена можливість його замінування терористами й вибуху парів бензину.
Якщо ви стали жертвою телефонного терориста:
покладіть слухавку поряд з телефоном;
подзвоніть з іншого телефону (мобільного, від сусідів) на вузол зв`язку і скажіть причину дзвінка, своє прізвище, адресу та номер свого телефону. Диспетчер
встановить номер того, хто дзвонив та скаже вам, звідки дзвонили – з квартири чи з автомату;
напишіть заяву начальнику відділення міліції, на території якого ви проживаєте, для прийняття необхідних заходів;
постарайтесь затягнути розмову та записати її на диктофон чи дайте послухати свідкам (сусідам);
подзвоніть на вузол зв`язку з іншого телефону (аналогічно п. 1), а потім напишіть заяву в відділення міліції;
міліція, за запитом на вузол зв`язку, отримає номер телефону, адресу, прізвище того, хто дзвонив і прийме необхідні міри;
одночасно, з розмовою і записом на диктофон, друга людина дзвонить з іншого телефону на вузол зв`язку, а потім в міліцію за телефоном 102 для термінового затримання того, хто телефонував.
Для укриття населення від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру створено фонд захисних споруд цивільного захисту, який включає сховища цивільного захисту, підземний простір метрополітену, підвальні приміщення житлових будинків, підземні паркінги та інші споруди підземного простору, які можуть бути використані для укриття населення. Організації та власники зазначених споруд, у разі необхідності, забезпечать вільний доступ для укриття.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, у сховищах укриттю підлягають:
Для захисту людей від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.
Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.
Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.
Головний спосіб оповіщення населення про дії при виникненні надзвичайних ситуацій – це передача повідомлення мережею провідного мовлення (через квартирні і зовнішні гучномовці), а також через місцеві радіомовні станції і телебачення, пересувні автомобілі, оснащені гучномовцями. Для привернення уваги населення в екстремальних випадках перед передачею інформації включаються сирени та інші сигнальні засоби.
Запам’ятайте! Сирени і переривисті гудки інших сигнальних засобів означають сигнал цивільної оборони «УВАГА ВСІМ!».
Почувши такий сигнал, негайно увімкніть гучномовець, радіоприймач або телевізор і слухайте повідомлення управління з питань надзвичайних ситуацій.
На кожний випадок надзвичайних ситуацій підготовлено варіанти повідомлень на можливі надзвичайні ситуації.
Після подачі звукових сигналів (сирени, гудки і т. д.) передається мовна інформація про надзвичайну ситуацію.
Вислухавши повідомлення кожний громадянин повинен діяти без паніки і метушні у відповідності з отриманими вказівками.
Повідомлення включає: інформацію про надзвичайну ситуацію, місце і час виникнення надзвичайної ситуації; територія (райони, масиви, вулиці, будинки і т. д.), яка потрапляє в осередки (зони) ураження; порядок дій при надзвичайних ситуаціях; інша інформація.
ПОВІДОМЛЕННЯ будуть залежати від екстремальних умов, розмірів, тривалості та масштабності можливих наслідків надзвичайних ситуацій, ступеню небезпеки факторів ураження для населення міста та стану рятувальних і невідкладних аварійних відновлювальних робіт.
Кожний громадянин, який знаходиться на роботі, повинен виконувати всі розпорядження керівника цивільного захисту суб’єкта господарської діяльності, діяти у відповідності з планом цивільного захисту, а також брати участь у проведенні аварійно-рятувальних робіт у складі формувань або за вказівками органів управління ЦЗ.
Якщо громадянин знаходиться вдома при виникненні надзвичайних ситуацій, він повинен:
Якщо сигнал застав вас в транспорті, громадському місці (магазині, театрі, на ринку тощо) необхідно уважно і спокійно вислухати повідомлення, визначитись, де поблизу знаходиться станція метрополітену, укриття і як найшвидше добратися і укритися в них, якщо є час то якнайшвидше добратися додому і діяти у відповідності з отриманими вказівками.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.