• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Цивільний захист

Харківське районне управління ДСЦЗ-712-00-83

49-ДПРЧ( м.Мерефа пров. Яковівський,12 )

748-35-56 ,748-30-94 /Files/photogallery/816/ЦИВ.jpg


Державна служба України з цивільного захисту попереджає громадян про своєчасне інформування щодо виявлення вибухових пристроїв

/Files/photogallery/816/Ц2.jpg/Files/photogallery/816/Ц4.jpg

При виявленні вибухових пристроїв телефонуйте 101 або 102.

Харківське районне управління

Начальник
полковник служби цивільного захисту
Астахов Артем Анатолійович
тел. (057)712-01-53

ПЛАН ЗАХОДІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ НА 2018 РІК

ЗЕЛЕНОГАЙСЬКОЇ ЗОШ I-III СТУПЕНІВ

ХАРКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

№ з/п Найменування заходу Відповідальні за проведення, які залучаються для участі в заходах Термін проведення
І. Заходи щодо удосконалення єдиної системи цивільного захисту
1.1 Планування заходів підготовки цивільного захисту учасників навчально-виховного процесу і працівників освіти на 2018 рік штаб ЦЗ Жовтень
1.2 Підготовка інформації про стан виконання плану заходів цивільного захисту на 2018 рік штаб ЦЗ Грудень
1.3 Надання допомоги відповідальним в організації та плануванні роботи штаб ЦЗ Протягом року
ІІ. Заходи з попередження надзвичайних ситуацій та зменшення ризику їх виникнення
2.1 Надання методичної допомоги класним керівникам в організації та проведенні Дня цивільного захисту штаб ЦЗ Квітень
2.2 Контроль проведення Дня цивільного захисту в школі штаб ЦЗ 27 квітня 2018 р.
2.3 Підготуватись до перевірки протипожежного стану школи штаб ЦЗ Травень-червень
2.4 Підготуватись до перевірки школи щодо стану готовності до початку сезону відпочинку учнів штаб ЦЗ Березень-квітень
ІІІ. Заходи з підготовки органів управління, сил та засобів єдиної державної системи цивільного захисту
3.1 Підбиття підсумків роботи у сфері цивільного захисту у 2017 році та визначення основних завдань на 2018 рік на зборах керівного складу штаб ЦЗ , відповідальні Січень-лютий
3.2 Організація підготовки керівного складу у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Відповідальні Протягом року
ІV. Заходи щодо підготовки посадових осіб, фахівців та населення
4.1 Організація та проведення Дня ЦЗ Штаб ЦЗ 27 квітень 2018
V. Заходи начальника цивільного захисту школи
5.1 Участь працівників і учнів у заходах відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення працівники і учасники навчально-виховного процесу Протягом року
5.2 Всебічна перевірка стану протипожежного забезпечення в школі, приведення наявності та стану засобів пожежегасіння до вимог нормативних документів Відповідальний за протипожежну безпеку Олійник Г.О. Квітень 2018
5.3 Тренування педагогічного колективу та персоналу школи у діях на випадок пожежі (протипожежні тренування). Керівник громадського захисту Ящук Є.Г. Березень, Жовтень 2018
5.4 Розгляд стану ЦЗ на об’єкті Грудень 2018

02.06.2018 на базі Харківського університету ДСНС волонтери Харківщини продемонстрували свої вміння та навички у рятувальній справі

/Files/images/цивильний.jpg

02.06.2018 - на базі Харківського університету ДСНС волонтери Харківщини продемонстрували свої вміння та навички у рятувальній справі. Команда волонтерів нашої школи взяла участь у заході.

2 червня 2018 року на базі Національного університету цивільного захисту України відбувся ІV обласний зліт волонтерів Харківщини «Волонтер ХХІ». Учасниками заходу стали майже 200 волонтерів вищих та загальноосвітніх навчальних закладів Харкова та області. На урочистому відкритті зльоту були присутніми керівництво Харківської облдержадміністрації, Департаменту освіти і науки Харківської облдержадміністрації, активісти волонтерського руху, представники вишів та шкіл Харкова, громадськості.Змагання волонтерських загонів відбулися за пунктами квест-гри: «Навчальна пожежна-рятувальна частина», «Прес-центр», «Піротехніка», «Медичний центр», «Водна підготовка», «Висотна підготовка», «Пошук потерпілого», «Хімія надзвичайних ситуацій», «Майданчик екстремальної психології та історії надзвичайних ситуацій».Після проходження всіх пунктів було продемонстровано відеоролики команд волонтерів «Один день добрих справ».Учасники ІV обласного зльоту волонтерів Харківщини «Волонтер ХХІ» посмакували польовою кашею. Також під час заходу працювала виставка-презентація кращих волонтерських робіт.

1 березня відзначають Всесвітній день цивільної оборони.

Свято започаткували з метою пропаганди знань про цивільну оборону і підняття престижу національних рятувальних служб.
В 1931 році з ініціативи декількох держав французький генерал медичної служби Жорж Сен-Поль заснував у Парижі «Асоціацію Женевських зон – «зон безпеки» для створення шляхом двосторонніх і багатосторонніх угод локальних зон безпеки в усіх країнах, яка потім була перетворена на Міжнародну організацію цивільної оборони (МОЦО). В 1972 році МОЦО отримала статус міжурядової організації. Зараз в МОЦО входять 50 країн, ще вісім держав мають статус спостерігача. Участь України в МОЦО як спостерігача оформлена згідно з дорученням прем’єр-міністра України від 25.07.1998 . День 1 березня був обраний не випадково. Саме цього дня набрав чинності устав МОЦО, який схвалили 18 держав.
Серед напрямків діяльності МОЦО слід виділити такі: підготовка національних кадрів в галузі управління в період надзвичайних ситуацій; надання технічної допомоги державам у створенні і покращенні систем попередження НС і захисту населення; пропаганда досвіду і знань з ЦО і питанням управління в період НС. Підготовка спеціалістів проводиться в Навчальному центрі в Швейцарії.
Розповсюдження світового досвіду з ЦО здійснюється через центр документації МОЦО та журнал «Цивільна оборона», що видається чотирма мовами.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.11.2016 № 1400
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 р. за № 1623/29753

Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту

Відповідно до статті 9 Кодексу цивільного захисту України, пункту 7 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, та Типового положення про функціональну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 101, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, що додається.

2. Сектору мобілізаційної роботи цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (Цимбал А.А.) в установленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ковтунця В.В.

Міністр Л.М. Гриневич

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

освіти і науки України

21.11.2016 № 1400

Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

14 грудня 2016 р.

за № 1623/29752

ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту

1. Це Положення визначає мету, завдання, організацію управління, склад сил і засобів, порядок їх взаємодії і діяльності функціональної підсистеми навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту (далі - функціональна підсистема).

2. У цьому Положенні термін "функціональна підсистема" вживається у значенні складової частини єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

Інші терміни вживаються у значеннях, викладених в Кодексі цивільного захисту України, Законі України “Про освіту” та Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.

3. Метою створення функціональної підсистеми є:

1) захист населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення на підприємствах, у навчальних закладах, установах та організаціях, що належать до сфері управління МОН (далі - підприємства, установи та організації галузі);

2) організація та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації техногенного, природного, соціального, воєнного характеру та захисту від їх факторів ураження учасників навчально-виховного процесу;

3) організація та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із навчанням дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності).

4. Завданнями функціональної підсистеми є:

1) здійснення заходів цивільного захисту в підприємствах, установах та організаціях галузі;

2) забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання виникненню та реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або небезпечних подій в підприємствах, установах та організаціях галузі;

3) організація та проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків виникнення надзвичайних ситуацій у галузі;

4) своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в підприємствах, установах та організаціях галузі;

5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

6) забезпечення планування заходів цивільного захисту;

7) організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, що здійснюється згідно з планом основних заходів цивільного захисту МОН на відповідний рік;

8) розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій галузі в особливий період;

9) навчання працівників та учасників навчально-виховного процесу підприємств, установ та організацій галузі щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

10) здійснення заходів щодо укриття працівників та учасників навчально-виховного процесу підприємств, установ та організацій галузі в захисних спорудах цивільного захисту;

11) розроблення нормативно-правових актів, а також норм, правил та стандартів з питань запобігання надзвичайним ситуаціям в підприємствах, установах та організаціях галузі, виконання галузевих програм і планів з питань цивільного захисту;

12) створення, раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

13) завдання відповідно до функціонального спрямування:

створення структурного підрозділу з питань цивільного захисту в складі апарату МОН;

надання пропозицій щодо навчання дітей дошкільного віку, вихованців, учнів та студентів з питань цивільного захисту в навчальних закладах;

організація навчання дітей дошкільного віку, вихованців та учнів згідно із затвердженими МОН і погодженими з ДСНС програмами розвитку та навчальними програмами, що передбачають:

- здобуття вихованцями і учнями загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, користування засобами захисту від її наслідків, вивчення правил пожежної безпеки та основ цивільного захисту;

- формування у дітей старшого дошкільного віку достатнього та необхідного рівня знань і умінь для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам, що виникають через необережне поводження з вогнем;

- організаційно-методичне керівництво з проведення у навчальних закладах всіх рівнів об'єктових тренувань, Днів цивільного захисту, Тижнів безпеки дитини;

- координація науково-методичної діяльності, узагальнення і поширення ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту через визначені:

МОН - базові за галуззю знань кафедри з безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах;

місцевими органами управління освіти - територіальні базові (опорні) загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади;

- здійснення контролю якості підготовки у навчальних закладах дітей дошкільного віку, вихованців, учнів та студентів з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях;

14) інші завдання, визначені законодавством України.

5. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснюється Міністром освіти і науки України.

6. До складу функціональної підсистеми МОН входять місцеві органи управління освітою, підпорядковані їм сили цивільного захисту, підприємства, установи та організації галузі, їх сили і засоби.

7. Постійно діючими органами управління функціональної підсистеми є:

на державному рівні - апарат МОН, відділ (управління, сектор) з питань цивільного захисту в складі апарату МОН;

на регіональному рівні - Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, посадові особи з питань цивільного захисту;

на місцевому рівні - підрозділи освіти у складі районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (у разі їх утворення), посадові особи з питань цивільного захисту.

На об’єктовому рівні організація заходів цивільного захисту у рамках функціональної підсистеми здійснюється керівником підприємства, установи та організації галузі, а також спеціально створеними (призначеними) ними підрозділами (посадовими особами) з питань цивільного захисту з урахуванням вимог, зазначених у частині другій статті 20 Кодексу цивільного захисту України.

Для координації діяльності, пов’язаної із захистом персоналу від надзвичайних ситуацій, запобігання таким ситуаціям, а також координації робіт з ліквідації їх наслідків на об’єктовому рівні підприємствами, установами та організаціями галузі утворюються комісії з питань надзвичайних ситуацій.

8. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту функціональної підсистеми, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:

на державному рівні - оперативно-чергова (чергова, диспетчерська) служба МОН (у разі їх утворення);

на регіональному рівні - оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби місцевих органів управління освіти, місцевого самоврядування (у разі їх утворення);

на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій галузі (у разі їх утворення).

Під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій управління силами цивільного захисту здійснюється з пунктів управління. Рухомі пункти управління утримуються в готовності до виконання завдань за призначенням.

Для забезпечення сталого управління у сфері освіти і науки та реалізації функцій, передбачених на особливий період, МОН використовується державна система пунктів управління.

9. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, а також державна система урядового зв'язку.

10. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми входять:

об’єктові аварійно-рятувальні служби (у разі утворення);

об’єктові формування цивільного захисту підприємств, установ та організацій галузі (у разі їх утворення);

об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту (у разі утворення);

добровільні формування цивільного захисту.

11. Залежно від масштабів і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, впроваджується один з таких режимів діяльності функціональної підсистеми:

повсякденного функціонування;

підвищеної готовності;

надзвичайної ситуації;

надзвичайного стану.

12. Режими діяльності функціональної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.

13. Основними заходами щодо впровадження діяльності функціональної підсистеми є:

1) у режимі повсякденного функціонування:

організація та проведення підприємствами, установами та організаціями галузі заходів, спрямованих на виконання завдань із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення:

забезпечення здійснення планування підприємствами, установами та організаціями галузі заходів цивільного захисту;

організація і проведення науково-дослідних, дослідно-конструкторських, випробних і проектних робіт з питань забезпечення сталого функціонування в особливий період підприємств, установ та організацій галузі;

розроблення і організація виконання галузевих програм і планів заходів, спрямованих на захист учасників навчально-виховного процесу, працівників підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню і зменшення можливих втрат;

розроблення і здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів цивільного захисту у сфері суспільного життя, в якій реалізує державну політику МОН;

забезпечення спостереження, здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій, на підприємствах, в установах та організаціях галузі та прилеглих до них територіях;

здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі, забезпечення безпеки та захисту учасників навчально-виховного процесу, працівників та підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми;

забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми до дій за призначенням;

організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;

створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;

підтримання у готовності систем оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі;

започаткування теле- і радіопередач на теми цивільного захисту: «Безпека життєдіяльності - вимога сьогодення», «Особиста безпека в екстремальних ситуаціях», «Ставлення людини до власної безпеки - найважливіше завдання сьогодення», «Запобігти, врятувати, допомогти - в життя!»;

забезпечення нормативного, організаційного та науково-методичного супроводу впровадження у навчальний процес для дошкільних, загальних середніх, професійно-технічних навчальних закладів навчальних дисциплін, програм, для вищих навчальних закладів - лекцій, тренінгів та об’єктових тренувань з вивчення заходів безпеки, способів захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями;

забезпечення необхідних умов для ефективної роботи науково-методичної підкомісії з цивільної безпеки сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН;

забезпечення надання учням знань щодо особистої безпеки, способів та засобів індивідуального і колективного захисту населення від надзвичайних ситуацій, алгоритму власних дій у разі їх виникнення та практичне закріплення теоретичного матеріалу під час проведення наприкінці навчального року в навчальних закладах Дня цивільного захисту;

забезпечення мінімально достатнього рівня компетенції дитини дошкільного віку для безпечного перебування в навколишньому середовищі, установлення в них елементарних, доступних віку норм поведінки у надзвичайних ситуаціях та практичне закріплення теоретичного матеріалу під час проведення в дошкільних навчальних закладах Тижня безпеки дитини;

інформаційно-методичний супровід педагогічних кадрів з питань цивільного захисту через мережу територіальних опорних загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів;

організація системного методичного супроводу педагогічних кадрів з питань цивільного захисту;

2) у режимі підвищеної готовності:

здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі, про загрозу виникнення надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі й прилеглих до них територіях та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;

формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;

уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;

уточнення та здійснення заходів щодо захисту учасників навчально-виховного процесу, працівників підприємств, установ та організацій галузі й прилеглих до них територій від можливих надзвичайних ситуацій на них;

приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;

проведення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій (виконують комісії техногенно-екологічної безпеки та цивільного захисту населення);

3) у режимі надзвичайної ситуації:

здійснення оповіщення органів управління, сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі про виникнення надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі та інформування їх про дії в умовах такої ситуації;

призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

визначення зони надзвичайної ситуації;

здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів функціональної підсистеми;

організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;

організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту учасників навчально-виховного процесу та працівників галузі від наслідків надзвичайної ситуації;

здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних підприємствах, в установах та організаціях галузі і прилеглих до них територіях;

інформування органів управління цивільного захисту та учасників навчально-виховного процесу і працівників галузі про розвиток надзвичайної ситуації на підприємствах, в установах та організаціях галузі та заходи, що здійснюються;

здійснення постійного контролю за станом довкілля на території, що зазнала впливу наслідків надзвичайної ситуації;

інформування вищих органів управління щодо рівня надзвичайної ситуації та вжитих заходів, пов’язаних з реагуванням на ситуацію, оповіщенням і інформуванням учасників навчально-виховного процесу і працівників галузі, надання їм необхідних рекомендацій щодо поведінки в умовах, що склалися;

4) у період дії надзвичайного стану в разі його введення функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами.

14. В особливий період функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України “Про правовий режим воєнного стану” та “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також іншими нормативно-правовими актами.

Переведення функціональної підсистеми у режимі функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, плану цивільного захисту МОН на особливий період.

15. Функціональна підсистема проводить свою діяльність відповідно до планів основних заходів цивільного захисту МОН на відповідний рік. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планом реагування на надзвичайні ситуації МОН.

16. На об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління МОН, розробляється план локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.

17. Органи управління функціональної підсистеми здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та надають учасникам навчально-виховного процесу і працівникам галузі через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС.

18. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації об’єктового рівня на підприємствах, в установах та організаціях галузі та управління силами цивільного захисту функціональної підсистеми, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.

19. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації об’єктового рівня на підприємствах, в установах та організаціях галузі утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

20. Роботи, пов’язані з реагуванням на надзвичайну ситуацію об’єктового рівня або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємств, установ та організацій галузі, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту функціональної підсистеми, адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа або організація галузі.

До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту функціональної підсистеми. У разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого, регіонального та державного рівня до виконання цих робіт залучаються сили цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи, її ланки.

Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.

Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.

21. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації відповідного рівня (на об’єктах підвищеної небезпеки згідно з планом локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах).

22. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на підприємствах, в установах та організаціях галузі, ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки.

23. Заходи цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту МОН на особливий період та планів цивільного захисту організацій галузі освіти і науки на особливий період.

24. Заходи щодо цільової мобілізації передбачаються у відповідних мобілізаційних планах МОН.

25. Сили цивільного захисту функціональної підсистеми, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт в автономному режимі протягом не менше трьох діб.

26. У функціональній підсистемі з метою своєчасного запобігання і реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:

визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;

погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;

всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

27. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується:

на загальнодержавному рівні - безпосередньо між органами управління та силами функціональних i територіальних підсистем;

на регіональному, місцевому та об’єктовому рівні - між місцевими органами управління освітою і підприємствами, установами та організаціями галузі.

28. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами місцевих органів управління освітою та черговими (диспетчерськими) службами підприємств, установ та організацій галузі організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.

29. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників МОН та місцевих органів управління освітою, які залучаються до здійснення таких заходів.

30. Для організації та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій у рамках функціональної підсистеми, додатково:

1) створюються окремі формування цивільного захисту в кожній адміністративній будівлі МОН згідно з додатками 1, 2 до цього Положення (проспект Перемоги, 10; бульвар Тараса Шевченка, 16);

2) для своєчасного планування і організованого проведення заходів передислокації апарату МОН в позаміську зону відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 “Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій” створюється евакуаційна комісія, склад якої затверджується наказом МОН. Голова евакуаційної комісії погоджує план евакуації МОН з планом евакуації у м. Києві і готує особовий склад до дій за призначенням.

31. Забезпечення фінансування функціональної підсистеми здійснюється за рахунок бюджетних коштів в межах бюджетних призначень, затверджених на ці цілі на відповідний період.

Завідувач сектору мобілізаційної роботи, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності А.А. Цимбал
Додаток 1 до Положення про функціональну підсистемунавчаннядітей дошкільноговіку, учнів та студентів діям у надзвичайнихситуаціях (з питаньбезпекижиттєдіяльності) єдиноїдержавноїсистеми цивільногозахисту (підпункт 1 пункту 30)
МАЙНО
для оснащення формувань цивільного захисту (ФЦЗ) в адміністративних будівлях Міністерства освіти і науки України (пр. Перемоги, 10)
№ з\п Найменування Одиницявимірювання Ланка РХС (4 ос.) Рятувальна ланка (8 ос.) Ланка зв'язку (7 ос.) Ланка гасінняпожеж (8 ос.) Група ОГП (10 ос.) Санітарний пост (4 ос.) Ланка обслуги сховищ (10 ос.) Пункт 3І3 (10 ос.) Ланка МТЗ (4 ос.) Разом Рештапрацівників (ос.) Усього потреба (шт.) Примітки
1 Протигази УЗС ВК шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 169 234 + 10 %
2 Респіратори У2-К шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 169 234
3 Костюм Л-1 компл. 4 8 - - - - 2 10 4 28 - 19
4 ІПП-8 шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
5 ДКГ-21 шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
6 Захисніокуляри шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
7 Лопата шт. - 8 - 4 - - - - - 12 - 12
8 Лопата совкова шт. - 8 - 4 - - 4 - - 16 - 16
9 Лом шт. - 2 - 2 - - 2 - - 6 - 6
10 Кирка шт. - 2 - - - - - - 2 - 2
11 Сокира шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
12 Ножівка шт. - 3 - - - - 2 - - 5 - 5
13 Полотно дляножівки шт. - 30 - - - - 10 - - 40 - 40
14 Пилка (ручна) шт. - 3 - - - - 2 - - 5 - 5
15 Поліспаст шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
16 Канат (22 мм) м - 50 - - - - 50 - - 100 - 100
17 Пояс рятувальний ПГГ - 8 - - - - - - - 8 - 8
18 Ліхтарелектрика шт. - 8 2 2 2 4 10 - 2 28 - 28
19 Ліхтаракумуляторний шт. - - - - - - 2 - - 2 - 2
20 Ножиці по металу шт. - 3 - - - - 1 - - 4 - 4
21 Аптечка індивідуальна компл. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
22 Ношісанітарні шт. - 2 - - - 2 2 - - 6 - 6
23 Сумка санітарна компл. - - - - - 2 2 - - 4 - 4
24 Нарукавнапов'язка шт. 2 2 2 2 2 4 2 2 2 20 - 20
25 Рукавицібрезентові пар 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
26 Чоботикирзові пар 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
27 Куртки шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
28 Шоломпластмасовий шт. - 8 - 8 - - - - - 16 - 16
29 Радіоприймач шт. - - 2 - - - - - - 2 - 2
30 Сирена ручна шт. - - 1 - - - - - - 1 - 1
31 Костюм брезентовий шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
32 Шоломстальний шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
33 Пояс пожежника шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
34 Костюм пожежника компл. - - - 8 - - - - - 8 - 8
35 Сокирапожежника шт. - - - 4 - - - - - 4 - 4
36 Підшоломниквовняний шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
37 Рукавицітеплі пар 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
38 Лямки для нош шт. - 4 - - - 4 4 - - 12 - 12
39 Перев'язувальний пакет шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
40 Коробка КД шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65 + 10 %
41 Сумка протигаза шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65 + 10 %
42 Сумка електромонтажника компл. - - - - - - 1 - - 1 - 1
43 Сумка сантехніка компл. - - - - - - 1 - - 1 - 1
44 Домкрат гідравлічний 25 т шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
45 Халат шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
46 Головнийубір шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
47 Мегафон шт. - - 2 - - - - - - 2 - 2
48 МКС-0,5 «Терра» шт. 1 - - - - - 1 - - 1 - 1
49 Ватно-марлевапов'язка шт. 4 8 7 8 10 4 10 10 4 65 - 65
Додаток 2 до Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту (підпункт 1 пункту 30)

МАЙНО
для оснащенняформуваньцивільногозахисту (ФЦЗ) в адміністративних будівлях Міністерства освіти і науки України (бульвар Т. Шевченка, 16)

№ з\п Найменування Одиницявимірювання Ланка РХС (4 ос.) Рятувальна ланка (8 ос.) Ланка зв'язку (4 ос.) Ланка гасінняпожеж (8 ос.) Група ОГП (4 ос.) Санітарний пост (4 ос.) Ланка обслуги сховищ (4 ос.) Пункт 3І3 (4 ос.) Ланка МТЗ (4 ос.) Разом Рештапрацівників (ос.) Усього потреба (шт.) Примітки
1 Протигази УЗС ВК шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
2 Респіратори У2-К шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
3 Костюм Л-1 компл. 4 8 - - - - 2 5 - 19 - 19
4 ІПП-8 шт. 4 8 4 8 8 4 4 5 4 45 - 45
5 ДКГ-21 шт. 4 8 4 4 8 4 4 5 4 45 - 45
6 Захисніокуляри шт. 4 8 4 8 8 4 2 5 4 43 - 43
7 Лопата шт. - 8 - 4 - - 4 - - 16 - 16
8 Лопата совкова шт. - 8 - 4 - - 4 - - 16 - 16
9 Лом шт. - 2 - 2 - - 2 - - 6 - 6
10 Кирка шт. - 2 - - - - - - 2 - 2
11 Сокира шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
12 Ножівка шт. - 3 - - - - 2 - - 5 - 5
13 Полотно дляножівки шт. - 30 - - - - 4 - - 34 - 34
14 Пилка (ручна) шт. - 3 - - - - 2 - - 5 - 5
15 Поліспаст шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
16 Канат (22 мм) м - 50 - - - - 50 - - 100 - 100
17 Пояс рятувальний ПГГ - 8 - - - 4 - - - 12 - 12
18 Ліхтарелектрика шт. - 8 2 2 - - 4 - - 16 - 16
19 Ліхтаракумуляторний шт. - - - - - - 2 - - 2 - 2
20 Ножиці по металу шт. - 3 - - - - 1 - - 4 - 4
21 Аптечка індивідуальна компл. 4 8 4 8 8 4 4 5 4 45 - 45
22 Ношісанітарні шт. - 2 - - - 2 2 - - 6 - 6
23 Сумка санітарна компл. - - - - - 2 2 - - 4 - 4
24 Нарукавнапов'язка шт. 2 2 2 2 2 4 2 2 2 20 - 20
25 Рукавицібрезентові пар 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
26 Чоботикирзові пар 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
27 Куртки шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
28 Шоломпластмасовий шт. - 8 - 8 - - - - - 16 - 16
29 Радіоприймач шт. - - 2 - - - - - - 2 - 2
30 Сирена ручна шт. - - 1 - - - - - - 1 - 1
31 Костюм брезентовий шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
32 Шоломстальний шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
33 Пояс пожежника шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
34 Костюм пожежника компл. - - - 8 - - - - - 8 - 8
35 Сокирапожежника шт. - - - 4 - - - - - 4 - 4
36 Підшоломниквовняний шт. - - - 8 - - - - - 8 - 8
37 Рукавицітеплі пар 4 16 4 8 4 4 4 5 4 53 - 53
38 Лямки для нош шт. - 4 - - - 4 4 - - 12 - 12
39 Перев'язувальний пакет шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
40 Коробка КД шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
41 Сумка протигаза шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
42 Сумка електромонтажника компл. - - - - - - 1 - - 1 - 1
43 Сумка сантехніка компл. - - - - - - 1 - - 1 - 1
44 Домкрат гідравлічний 25 т шт. - 2 - - - - 2 - - 4 - 4
45 Халат шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
46 Головнийубір шт. 4 8 4 8 4 4 4 5 4 45 - 45
47 Мегафон шт. - - 2 - - - - - - 2 - 2
48 МКС-0,5 «Терра» шт. 1 - - - - - 1 - - 1 - 1
49 Ватно-марлевапов'язка шт. 4 16 4 8 4 4 4 5 4 53 - 53
7

Презентація "Стихійні лиха"(внизу сторінки)

Презентація "Цивільний захист" (внизу сторінки)


Мета цивільного захисту

Цивільний захист здійснюється з метою:— реалізації державної політики, спрямованої на гарантування безпеки та захисту населення та територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період;— подолання наслідків надзвичайних ситуацій , у тому числі наслідків надзвичайних ситуацій на територіях іноземних держав відповідно до міжнародних договорів України.

Принципи цивільного захисту

Цивільний захист здійснюється на принципах:— добровільності при залученні людей до вжиття заходів у сфері цивільного захисту, пов'язаних з ризиком для життя і здоров'я;— комплексного підходу до вирішення завдань цивільного захисту;— створення системи раціональної превентивної безпеки з метою максимально можливого, економічно обґрунтованого зменшення ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій і мінімізації їх наслідків;— територіальності та функціонування єдиної системи цивільного захисту;— мінімізації заподіяння шкоди довкіллю;— гласності, вільного доступу населення до інформації у сфері цивільного захисту відповідно до законодавства.

Завдання цивільного захисту

Основними завданнями цивільного захисту є: — збір та аналітичне опрацювання інформації про надзвичайні ситуації;— прогнозування та оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій;— здійснення нагляду і контролю у сфері цивільного захисту;— розробка і виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів, дотримання норм і стандартів у сфері цивільного захисту;— розробка і здійснення запобіжних заходів у сфері цивільного захисту;— створення, збереження і раціональне використання матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання надзвичайним ситуаціям;— розроблення і виконання науково-технічних програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям; — оперативне повідомлення населення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації, своєчасне та достовірне інформування про обставини, що склалися, та заходи, що вживаються для запобігання надзвичайним ситуаціям та подолання їх наслідків;— організація захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, надання невідкладної психологічної, медичної та іншої допомоги потерпілим; — проведення невідкладних робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та організація життєзабезпечення постраждалого населення;— забезпечення постійної готовності сил і засобів цивільного захисту до запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків;— надання з використанням сил цивільного захисту оперативної допомоги населенню в разі виникнення несприятливих побутових або нестандартних ситуацій;— навчання населення способам захисту в разі виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій та організація тренувань;— міжнародна співпраця у сфері цивільного захисту.Основні заходи у сфері цивільного захистуЗ метою ефективної реалізації завдань цивільного захисту, зменшення матеріальних втрат та недопущення шкоди об'єктам, матеріальним і культурним цінностям та довкіллю в разі виникнення надзвичайних ситуацій центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підпорядковані їм сили і засоби, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, добровільні рятувальні формування здійснюють:— сповіщення та інформування;— спостереження і лабораторний контроль;— укриття у захисних спорудах;— евакуацію;— інженерний, медичний, психологічний, біологічний, екологічний, радіаційний та хімічний захист.Закон України "Про захист людини від впливу іонізуючих випромінювань" спрямований на захист життя, здоров'я та майна людей від негативного впливу іонізуючих випромінювань, спричиненого практичною діяльністю, а також у випадках радіаційних аварій, шляхом виконання запобіжних та рятувальних заходів і відшкодування шкоди.

У статті 3 проголошено права людини на забезпечення захисту від впливу іонізуючих випромінювань:

"Кожна людина, яка проживає або тимчасово перебуває на території України, має право на захист від впливу іонізуючих випромінювань. Це право забезпечується здійсненням комплексу заходів щодо запобігання впливу іонізуючих випромінювань на організм людини вище встановлених дозових меж опромінення, компенсацією за перевищення встановлених дозових меж опромінення та відшкодуванням збитків, заподіяних внаслідок впливу іонізуючих випромінювань".Відповідно до чинного законодавства громадяни України мають право знати про ризик, якого вони можуть зазнати в конкретних місцях їх перебування на території країни, та про заходи необхідної безпеки. Виникнення екстремальних ситуацій зумовлено наявністю в районі проживання підприємств хімічної промисловості, пожежо - і вибухонебезпечних об'єктів, газопроводів та інших промислових об'єктів, аварії на яких можуть становити небезпеку для життя.Закон України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру" визначає організаційні та правові основи захисту громадян України, захисту об'єктів виробничого і соціального призначення, довкілля від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. У Законі визначено основні принципи у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій:— пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя та збереження здоров'я і довкілля;— безумовного надання переваги радіаційній та превентивній безпеці;— вільного доступу населення до інформації щодо захисту їх життя і здоров'я;— особистої відповідальності і піклування громадян про власну безпеку;— обов'язковості завчасного вжиття заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та мінімізацію їх негативних психо-соціальних наслідків;— максимально можливого, ефективного і комплексного використання наявних сил і засобів, призначених для запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування на них.Усі громадяни України мають загальні права й обов'язки щодо захисту від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру. Навчання працюючого населення за місцем роботиНормативно-правовими актами, що регламентують організацію та проведення навчання посадових осіб, які організовують здійснення заходів щодо реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, осіб, які здійснюють заходи щодо запобігання НС та ліквідації їх наслідків, фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, працівників підприємств, установ та організацій, які навчаються за програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, є: Кодекс цивільного захисту України; Постанови Кабінету Міністрів України:від 26.06.13 № 444 “Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях”;від 23.10.13 № 819 “Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту”;від 26.06.13 № 443 “Про затвердження Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту”;від 09.10.13 № 787 “Про затвердження Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту”;від 09.01.14 № 11 “Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту”. Накази:МВС України від 29.05.14 № 523 “Про затвердження Типового положення про територіальні курси, навчально-методичні центри цивільного захисту та безпеки життєдіяльності”;МВС України від 11.09.14 № 934 “Про затвердження Порядку організації та проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту”;МВС України від 11.09.14 № 935 “Про Порядок затвердження програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки, організації та контролю їх виконання”;МВС України від 21.10.14 № 1112 “Про затвердження Положення про організацію навчального процесу з функціонального навчання”;МВС України від 21.10.14 № 1113 “Про затвердження Вимог до структури та змісту програм функціонального навчання”.ДСНС України від 06.06.14 № 310 “Про затвердження Програми загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій до дій у надзвичайних ситуаціях”;ДСНС України від 17.11.14 № 642 “Про впорядкування питань погодження у ДСНС України програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки”ДСТУ 5058:2008. Навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях. Основні положення.

Громадяни України мають право на:—

захист життя, здоров'я й особистого майна у випадку виникнення надзвичайних ситуацій;— використання засобів колективного та індивідуального захисту та іншого майна органів виконавчої влади України, органів місцевого самоврядування й організацій, призначених для захисту населення від надзвичайних ситуацій відповідно до плану ліквідації надзвичайних ситуацій;— знання про ризик, якому вони можуть підлягати в певних місцях їхнього перебування на території України і про заходи необхідної безпеки;— відшкодування збитків, завданих їх здоров'ю і майнові внаслідок надзвичайних ситуацій;— низку компенсацій та пільг.Громадяни України зобов'язані:— дотримуватись законів та інших нормативно-правових актів України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;— дотримуватись правил безпеки в побуті і повсякденній трудовій діяльності, не допускати порушень виробничої і технологічної дисципліни, які можуть спричинити виникнення надзвичайних ситуацій, дотримуватись правил екологічної безпеки;— вивчити основні способи захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, способи надання першої медичної допомоги потерпілим, правила користування колективними та індивідуальними засобами захисту, постійно вдосконалювати свої знання і практичні навички у сфері безпеки життєдіяльності;— дотримуватись встановлених правил поведінки під час загрози і при виникненні надзвичайних ситуацій;— якщо необхідно, сприяти проведенню аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.Отже, практична реалізація державної політики щодо забезпечення життєдіяльності населення в умовах різного роду небезпек, пріоритетом якої є запобігання їх виникненню, базується на правових нормах, утому числі й на прийнятих міжнародною спільнотою. Всесвітній день цивільної оборони відзначається 1 березня з метою пропаганди знань про цивільну оборону і підняття престижу національних рятувальних служб. День 1 березня був обраний не випадково. Саме в цей день набрав чинності устав Міжнародної організації цивільної оборони (МОЦО), який схвалили 18 держав.

Серед напрямків діяльності МОЦО слід виділити такі:

підготовка національних кадрів в галузі управління в період надзвичайних ситуацій; надання технічної допомоги державам у створенні і покращенні систем попередження непердбачених ситуацій і захисту населення; пропаганда досвіду і знань з ЦЗ і питанням управління в період непердбачених ситуацій. Надзвичайні ситуації в Україні Щороку в Україні реєструється близько 400 надзвичайних ситуацій (далі - НС). В Україні функціонують понад 18 тис. потенційно небезпечних підприємств та інших об‘єктів. Більшість з них представляють не тільки економічну, оборонну та соціальну значимість для країни, але й потенційну небезпеку для здоров‘я і життя населення, а також навколишнього природного середовища і є джерелами надзвичайних ситуацій та подій техногенного характеру. Комунальна інфраструктура зношена більш ніж на 60%, внаслідок чого кількість аварій за останні 10 років зросла майже в п‘ять разів. Значної шкоди населенню, об‘єктам господарської діяльності та навколишньому середовищу завдають пожежі. Протягом 11 місяців 2014 року в державі зареєстровано 46505 пожеж, що на 5,8% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Непоправні щорічні втрати внаслідок надзвичайних ситуацій та подій досягають близько 4,5 тисячі осіб. За період 2007- 2014 років в Україні зареєстровано понад 4,5 тис. надзвичайних ситуацій, у тому числі понад 2,4 тис. техногенного та 1,6 тис. природного характеру. Надзвичайних ситуацій державного рівня - 1,8% (85 НС), регіонального - 7,2% (328 НС), місцевого та об'єктового відповідно 33,5% та 57,5%). Також значної шкоди навколишньому середовищу завдають аварії суден та забруднення акваторії водних об'єктів. У період з 2008 по 2014 роки на водних та водогосподарських об’єктах України загинуло понад 16 тисяч людей, з них більше 2200 дітей. Матеріальні збитки, завдані НС техногенного та природного характеру за останні 10 років, оцінюються близько 7 млрд. гривень.


ДСНС України нагадує громадянам правила дій при виявленні підозрілих

та вибухових пристроїв/Files/photogallery/816/Ц3.jpg

Шановні громадяни! Державна служба України з надзвичайних ситуацій звертається до вас з проханням бути пильними та завжди пам’ятати основні правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв.
Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:
- предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
- наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятора тощо);
- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
- предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.
Найчастіше вибухові пристрої можна виявити у місцях масового перебування людей. Тому, якщо ви побачили підозрілий предмет на вулиці:
-негайно зателефонуйте до Служби порятунку за номером 101 або у відділення міліції за номером 102;
-попередьте перехожих про можливу небезпеку;
-очікуючи на прибуття рятувальників, огородіть чимось небезпечне місце та відійдіть від знахідки на безпечну відстань (100 м). Для огородження скористайся будь-якими підручними матеріалами: гілками, мотузками, шматками тканини, камінням тощо.
Якщо ви перебуваєте у громадському транспорті та інших місцях скупчення людей вам необхідно бути особливо уважними та дотримуватись таких правил:
-звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки чи інші предмети, у яких можуть бути заховані саморобні вибухові пристрої;
-у разі виявлення підозрілого предмета негайно кнопкою виклику водія, переговорним пристроєм чи іншим способом повідомте про знахідку водія чи правоохоронців;
-не відкривайте знайдені пакети чи сумки, не чіпайте їх та повідомте людей довкола про можливу небезпеку.
Категорично забороняється:
- торкатися предмету і пересувати його;
- користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
- заливати його рідинами, засипати грунтом або чимось його накривати;
- торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.
Якщо лиха не вдалося оминути і стався вибух, дуже важливо не втратити контроль та не піддаватися паніці:
-спробуйте заспокоїтися та уточнити ситуацію;
-ні в якому разі не користуйтеся відкритим вогнем;

-зі зруйнованого приміщення слід виходити обережно, не торкаючись пошкоджених конструкцій та дротів;

-при задимленні обов’язково захистить органи дихання змоченою хусткою, шматком тканини чи рушником;
-по можливості та наявності необхідних знань і навичок надайте першу домедичну допомогу постраждалим;
-дочекайтеся прибуття представників аварійно-рятувальних служб та у подальшому дійте за їх вказівками;
-якщо вибух стався у громадському транспорті, вам необхідно, насамперед, виконувати всі команди водія чи команди, які оголошуються дистанційно.

Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеру

При першій можливості покиньте разом із сім’єю небезпечну зону. У разі неможливості виїхати особисто, відправити дітей і родичів похилого віку до родичів, знайомих. Необхідно взяти із собою всі документи, коштовні речі і цінні папери.

Підготовку до можливого перебування у зоні надзвичайної ситуації доцільно починати завчасно. Необхідно підготувати "екстрену валізку" з речами, які можуть знадобитись при знаходженні у зоні НС або при евакуації у безпечні райони.

Підготовка оселі:

нанести захисні смуги зі скочу (паперу, тканини) на віконне скло для підвищення його стійкості до вибухової хвилі та зменшення кількості уламків і уникнення травмування у разі його пошкодження;

по можливості обладнайте укриття у підвалі, захистіть його мішками з піском, передбачте наявність аварійного виходу;

при наявності земельної ділянки обладнайте укриття на такій відстані від будинку, яка більше його висоти;

зробити вдома запаси питної та технічної води;

зробити запас продуктів тривалого зберігання;

додатково укомплектувати домашню аптечку засобами надання першої медичної допомоги;

підготувати (закупити) засоби первинного пожежогасіння;

підготувати ліхтарики (комплекти запасних елементів живлення), гасові лампи та свічки на випадок відключення енергопостачання;

підготувати (закупити) прилади (примус) для приготування їжі у разі відсутності газу і електропостачання;

підготувати необхідні речі та документи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд цивільної захисту або інших сховищ (підвалів, погребів тощо);

особистий транспорт завжди мати у справному стані і запасом палива для виїзду у небезпечний район;

при наближенні зимового періоду необхідно продумати питання щодо обігріву оселі у випадку відключення централізованого опалення.

Правила поведінки в умовах надзвичайних ситуації воєнного характеру

Необхідно:

зберігати особистий спокій, не реагувати на провокації;

не сповіщати про свої майбутні дії (плани) малознайомих людей, а також знайомих з ненадійною репутацією;

завжди мати при собі документ (паспорт) що засвідчує особу, відомості про групу крові своєї та близьких родичів, можливі проблеми зі здоров’ям (алергію на медичні препарати тощо);

знати місце розташування захисних споруд цивільної захисту поблизу місця проживання, роботи, місцях частого відвідування (магазини, базар, дорога до роботи, медичні заклади тощо). Без необхідності старатися як найменше знаходитись поза місцем проживання, роботи та малознайомих місцях;

при виході із приміщень, пересуванні сходинами багатоповерхівок або до споруди цивільної оборони (сховища) дотримуватись правила правої руки (як при русі автомобільного транспорту) з метою уникнення тисняви. Пропускати вперед та надавати допомогу жінкам, дітям, перестарілим людям та інвалідам, що значно скоротить терміни зайняття укриття;

уникати місць скупчення людей;

не вступати у суперечки з незнайомими людьми, уникати можливих провокацій;

у разі отримання будь-якої інформації від органів державної влади про можливу небезпеку або заходи щодо підвищення безпеки передати її іншим людям (за місцем проживання, роботи тощо);

при появі озброєних людей, військової техніки, заворушень негайно покидати цей район;

посилювати увагу і за можливості, також залишити цей район, у разі появи засобів масової інформації сторони-агресора;

у разі появи підозрілих людей (не орієнтуються на місцевості, розмовляють з акцентом, не характерна зовнішність, протиправні і провокативні дії, проведення незрозумілих робіт тощо) негайно інформувати органи правопорядку, місцевої влади, військових;

у разі потрапляння у район обстрілу сховатись у найближчу захисну споруду цивільної оборони, сховище (укриття). У разі відсутності пристосованих сховищ, для укриття використовувати нерівності рельєфу, (канави, окопи, заглиблення від вибухів тощо). У разі раптового обстрілу та відсутності поблизу споруд цивільного захисту, сховища і укриття − лягти на землю головою в сторону, протилежну вибухам. Голову прикрити руками (за наявності, для прикриття голови використовувати валізу або інші речі). Не виходьте з укриття до кінця обстрілу;

надавати першу допомогу іншим людям у разі їх поранення. Визвати швидку допомогу, представників ДСНС України, органів правопорядку за необхідності військових;

у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо) постаратися з’ясувати та зберегти як найбільше інформації про них та обставини події для надання допомоги, пошуку, встановлення особи тощо. Необхідно пам’ятати, що Ви самі або близькі Вам люди, також можуть опинитись у скрутному становищі і будуть потребувати допомоги.

у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо) постаратися з

Не рекомендується:

підходити до вікон, якщо почуєте постріли;

спостерігати за ходом бойових дій;

стояти чи перебігати під обстрілом;

конфліктувати з озброєними людьми;

носити армійську форму або камуфльований одяг;

демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;

підбирати покинуті зброю та боєприпаси.

При виявленні вибухонебезпечних предметів забороняється:

перекладати, перекочувати з одного місця на інше;

збирати і зберігати, нагрівати і ударяти;

намагатися розряджати і розбирати;

виготовляти різні предмети;

використовувати заряди для розведення вогню і освітлення;

приносити в приміщення, закопувати в землю, кидати в колодязь чи річку.

Виявивши вибухонебезпечні предмети, вживайте заходів з означення, огородження і охороні їх на місці виявлення. Негайно повідомте про це територіальні органи ДСНС та МВС.

Основні заходи щодо запобігання можливого терористичного акту

не торкайте у вагоні поїзда, під'їзді або на вулиці нічийні пакети (сумки), не підпускайте до них інших. Повідомите про знахідку співробітника міліції;

у присутності терористів не виказуйте своє невдоволення, утримаєтеся від різких рухів, лементу й стогонів;

при погрозі застосування терористами зброї лягайте на живіт, захищаючи голову руками, подалі від вікон, засклених дверей, проходів, сходів;

використайте будь-яку можливість для порятунку;

якщо відбувся вибух – вживайте заходів щодо недопущення пожежі та паніки, надайте домедичну допомогу постраждалим;

намагайтеся запам'ятати прикмети підозрілих людей і повідомте їх прибулим співробітникам спецслужб.

Дії під час перестрілки:

якщо стрілянина застала вас на вулиці, відразу ж лягте й озирніться, виберіть найближче укриття й проберіться до нього, не піднімаючись у повний зріст. Укриттям можуть служити виступи будинків, пам'ятники, бетонні стовпи або бордюри, канави. Пам’ятайте, що автомобіль – не найкращий захист, тому що його метал тонкий, а пальне – вибухонебезпечне. За першої нагоди сховайтеся у під'їзді будинку, підземному переході, дочекайтеся закінчення перестрілки;

вжийте заходи для порятунку дітей, за необхідності прикрийте їх своїм тілом. За можливості повідомте про інцидент співробітників міліції;

якщо в ході перестрілки ви перебуваєте у будинку – укрийтеся у ванній кімнаті й ляжте на підлогу, тому що перебувати у кімнаті небезпечно через можливість рикошету. Перебуваючи в укритті, стежте за можливим початком пожежі. Якщо пожежа почалася, а стрілянина не припинилася, залиште квартиру й сховайтеся в під'їзді, далі від вікон.

Дії у випадку захоплення літака (автобуса):

якщо Ви виявилися в захопленому літаку (автобусі), не привертайте до себе уваги терористів. Огляньте салон, визначте місця можливого укриття на випадок стрілянини;

заспокойтеся, спробуйте відволіктися від того, що відбувається, читайте, розгадуйте кросворди;

зніміть ювелірні прикраси;

не дивіться в очі терористам, не пересувайтеся по салону та не відкривайте сумки без їхнього дозволу;

не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку;

жінкам у міні-спідницях бажано прикрити ноги;

якщо представники влади почнуть спробу штурму – лягайте на підлогу між кріслами й залишайтеся там до закінчення штурму;

після звільнення – негайно залиште літак (автобус), тому що не виключена можливість його замінування терористами й вибуху парів бензину.

Якщо ви стали жертвою телефонного терориста:

покладіть слухавку поряд з телефоном;

подзвоніть з іншого телефону (мобільного, від сусідів) на вузол зв`язку і скажіть причину дзвінка, своє прізвище, адресу та номер свого телефону. Диспетчер

встановить номер того, хто дзвонив та скаже вам, звідки дзвонили – з квартири чи з автомату;

напишіть заяву начальнику відділення міліції, на території якого ви проживаєте, для прийняття необхідних заходів;

постарайтесь затягнути розмову та записати її на диктофон чи дайте послухати свідкам (сусідам);

подзвоніть на вузол зв`язку з іншого телефону (аналогічно п. 1), а потім напишіть заяву в відділення міліції;

міліція, за запитом на вузол зв`язку, отримає номер телефону, адресу, прізвище того, хто дзвонив і прийме необхідні міри;

одночасно, з розмовою і записом на диктофон, друга людина дзвонить з іншого телефону на вузол зв`язку, а потім в міліцію за телефоном 102 для термінового затримання того, хто телефонував.

Для укриття населення від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру створено фонд захисних споруд цивільного захисту, який включає сховища цивільного захисту, підземний простір метрополітену, підвальні приміщення житлових будинків, підземні паркінги та інші споруди підземного простору, які можуть бути використані для укриття населення. Організації та власники зазначених споруд, у разі необхідності, забезпечать вільний доступ для укриття.

Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, у сховищах укриттю підлягають:

  • працівники найбільшої працюючої зміни суб’єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту та розташованих у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів, які продовжують свою діяльність в особливий період;
  • персонал атомних електростанцій, інших ядерних установок і працівники суб’єктів господарювання, які забезпечують функціонування таких станцій (установок);
  • працівники найбільшої працюючої зміни суб’єктів господарювання, віднесених до категорії особливої важливості цивільного захисту та розташованих за межами зон можливих значних руйнувань населених пунктів, а також працівники чергового персоналу суб’єктів господарювання, які забезпечують життєдіяльність міст, віднесених до відповідних груп цивільного захисту;
  • хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров’я, які не підлягають евакуації або не можуть бути евакуйовані у безпечне місце.

Для захисту людей від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.

Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.


Оповіщення

Головний спосіб оповіщення населення про дії при виникненні надзвичайних ситуацій – це передача повідомлення мережею провідного мовлення (через квартирні і зовнішні гучномовці), а також через місцеві радіомовні станції і телебачення, пересувні автомобілі, оснащені гучномовцями. Для привернення уваги населення в екстремальних випадках перед передачею інформації включаються сирени та інші сигнальні засоби.

Запам’ятайте! Сирени і переривисті гудки інших сигнальних засобів означають сигнал цивільної оборони «УВАГА ВСІМ!».

Почувши такий сигнал, негайно увімкніть гучномовець, радіоприймач або телевізор і слухайте повідомлення управління з питань надзвичайних ситуацій.

На кожний випадок надзвичайних ситуацій підготовлено варіанти повідомлень на можливі надзвичайні ситуації.

Після подачі звукових сигналів (сирени, гудки і т. д.) передається мовна інформація про надзвичайну ситуацію.

Вислухавши повідомлення кожний громадянин повинен діяти без паніки і метушні у відповідності з отриманими вказівками.

Повідомлення включає: інформацію про надзвичайну ситуацію, місце і час виникнення надзвичайної ситуації; територія (райони, масиви, вулиці, будинки і т. д.), яка потрапляє в осередки (зони) ураження; порядок дій при надзвичайних ситуаціях; інша інформація.

ПОВІДОМЛЕННЯ будуть залежати від екстремальних умов, розмірів, тривалості та масштабності можливих наслідків надзвичайних ситуацій, ступеню небезпеки факторів ураження для населення міста та стану рятувальних і невідкладних аварійних відновлювальних робіт.

Кожний громадянин, який знаходиться на роботі, повинен виконувати всі розпорядження керівника цивільного захисту суб’єкта господарської діяльності, діяти у відповідності з планом цивільного захисту, а також брати участь у проведенні аварійно-рятувальних робіт у складі формувань або за вказівками органів управління ЦЗ.

Якщо громадянин знаходиться вдома при виникненні надзвичайних ситуацій, він повинен:

  • тримати вдома постійно включеними репродуктори, радіоприймачі, телевізори для того, щоб слухати розпорядження і вказівки органів виконавчої влади, управлінь з питань надзвичайних ситуацій;
  • повідомити про отриману інформацію сусідів;
  • привести в готовність індивідуальні засоби захисту органів дихання і шкіри, при їх відсутності приготувати найпростіші засоби (повсякденний одяг, взуття, ватномарлеві пов’язки, плівку тощо);
  • постійно тримати при собі засоби індивідуального захисту, підготувати медичну аптечку, документи, засоби зв’язку, особистої гігієни, запас їжі та інше;
  • провести у квартирі (домі) протипожежні профілактичні заходи (виключити газ, електропостачання та інше), підвищити захисні властивості квартири: зачинити вікна, кватирки, ущільнити їх;
  • уточнити місце найближчого укриття (підвальне приміщення, метрополітен, паркінг) де можна укритися.

Якщо сигнал застав вас в транспорті, громадському місці (магазині, театрі, на ринку тощо) необхідно уважно і спокійно вислухати повідомлення, визначитись, де поблизу знаходиться станція метрополітену, укриття і як найшвидше добратися і укритися в них, якщо є час то якнайшвидше добратися додому і діяти у відповідності з отриманими вказівками.

Кiлькiсть переглядiв: 1318

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.