ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу(цькуванню)/Files/images/стоп бул.jpg

(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 5, ст.33) (у вкладенні)
-

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності ) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2.На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3.Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4.До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5.Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

План заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування)

у КЗ «ЗЕЛЕНОГАЙСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»на 2022-2023 рік

№ з/пЗавданняЗаходиЦільова аудиторіяТермін виконанняВідповідальні
1.Нагадування батьківській громаді про ознаки, види булінгу (цькування) та його прояви в учнівському серед͔͕овищі та способи попередження цього явищаОновлення інформації – пам'ятки на сайті закладу освіти для батьків «Шкільний булінг (цькування). Як припинити третирування дитини в школі та допомогти їй»Батьківська громада учнів закладу освітиСіченьЗаступник директора з ВР
2.Формування у членів педагогічного колективу вміння запобігати негативним явищам та освоєння методів налагодження взаємодії«Профілактика негативних явищ у учнівському середовищі. Як поліпшити ефективну співпрацю в шкільному колективі»Педагогічні працівникиСіченьАдміністрація школи, практичний психолог, соціальний педагог
3.Актуалізація знань та практичних навичок розпізнавання ситуації булінгу (цькування) та своєчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищіПроходження навчання за програмою курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» на платформі масових відкритих онлайн-курсів PrometheusНовоприбулі до школи педагогічні працівникиСіченьПедагогічні працівники
4.Актуалізація проблеми булінгу (цькування), висвітлення особливості даного явища в учнівському колективі, ознайомлення та розширення знань учнів закладу освіти з поняттям «булінг (цькування)», «шкільний булінг», його проявиТренінги-диспути «Булінг це… Види та способи його недопущення»Учні 2-11-х класівПротягом рокуСоціальний педагог, класні керівники
№ з/пЗавданняЗаходиЦільова аудиторіяТермін виконанняВідповідальні
5.Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфортуПерегляд відео-презентацій, відеороли- ків «Толерантність. Толерантне спілкування»Учні 5-11-х класівПротягом рокуКласні керівники 5-11-х класів
6.Профілактика негативної поведінки у дітей та підлітків, визначення проявів булінгу (цькування) вдома та в учнівському середовищіІндивідуальні консультації для учнів і батьків із проблеми попередження булінгу вдома та в освітньому середовищіУчні 1-11-х класів та батькиПротягом рокуПрактичний психолог, соціальний педагог
7.Усвідомлення та дотримання Правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти учасниками освітнього процесуПовторення Правил поведінки здобувачів освіти в закладі освітиУчасники освітнього процесуСічень-лютийАдміністрація, учасники освітнього процесу
8.Формування доброзичливих стосунків та ефективної взаємодії в класному колективіПерегляд відеороликів, години спілкування з теми «Дружба – це…», «Я вмію дружити», «Ми дружній клас»Учасники освітнього процесуСічень-лютийАдміністрація, учасники освітнього процесу
9.Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості учасників освітнього процесуПросвітницька робота «Як бути однією командою»Учні 4-11-х класівСічень-лютийПрактичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 4-11-х класів
10.Формування навичок зняття емоційного напруження, розуміння емоційного стану оточуючих людейГодини спілкування «Емоції, які вони бувають?», «Як подолати негативні емоції», «Конфлікти та шляхи їх вирішення»Учні 3-11-х класівПротягом рокуПрактичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 3-11-х класів
11.Формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості, формування соціальних навичок та позитивного емоційного настроюЗалучення здобувачів освіти до гуртків, факультативів, різноманітних секційУчні 1-11-х класівПротягом рокуКласні керівники 1-11-х класів, заступник директора з ВР, соціальний педагог
12.Актуалізація власних побоювань, стереотипів поведінки та усвідомлення прав і обов’язків, відповідальності за своє життя та вчинкиГодини спілкування «Правова свідомість, правова поведінка, відповідальність за своє життя»Учні 1-11-х класівБерезень, жовтеньСоціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів
№ з/пЗавданняЗаходиЦільова аудиторіяТермін виконанняВідповідальні
13.Усвідомлення прав та обов’язків учнями закладу освіти, відпрацювання навичок спілкування в можливих конфліктних ситуаціяхЗалучення Шкільного офіцера поліції та представників ювенальної поліції до спільних заходів проти булінгу «Не допускай проявів булінгу над собою та іншими»Учні 7-11-х класівПротягом рокуЗаступник директора з ВР, соціальний педагог
14.Вивчення рівня згуртованості учнівських колективів закладу освіти, сформованості соціальних навичок та прийняття відмінностей однокласниківСпостереження за поведінкою учнів під час освітніх занять та на перервіУчні 1-2-х класівЛистопадСоціальний педагог, класні керівники 1-2-х класів
15.Вивчення рівня згуртованості учнівських колективів закладу освіти, сформованості соціальних навичок та прийняття відмінностей однокласниківСоціометричне дослідження класних колективівУчні 3-11-х класівБерезень, жовтеньСоціальний педагог, класні керівники 3-11-х класів
16.Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості класних колективівТренінгові заняття на згуртованість класних колективівУчні 1-11-х класівКвітеньСоціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів
17.Формування толерантного ставлення один до одного та повага до своїх особистих кордонів та кордонів іншихЛекція-диспут «Особисті кордони: як їх окреслити та зберегти»Учні 5-11-х класівТравеньПрактичний психолог, соціальний педагог
18.Поширення знань та практичних навичок щодо збереження фізичного та психічного здоров’яПроходження навчання за програмою «Фізична безпека та протидія насиллю» у рамках комплексного курсу з безпеки «Курс-100» Міжнародного освітнього центру Safety ParkУчасники освітнього процесуТравень-вересеньКласні керівники 1-11-х класів
19.Нагадування про формулу дружнього спілкування в освітньому колективі, в основі якого повага та толерантністьГодини спілкування «Повага та толерантність-основа дружнього спілкування»Учні 1-11-х класівВересеньСоціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів
20.Актуалізація та обговорення проблеми домашнього насильства з батьківською громадою щодо проявів та способів недопущення цього явищаБатьківські збори «Ми є прикладом для наших дітей ( профілактика домашнього насильства)»Батьки учнів 1-11-х класівВересеньПрактичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів
№ з/пЗавданняЗаходиЦільова аудиторіяТермін виконанняВідповідальні
21.Ознайомлення батьківської громади з видами булінгу (цькування), його проявами в учнівському середовищі та способами недопущення явищаОновлення інформації щодо профілактики булінгу (цькування) на сайті школиБатьки та учні 1-11-х класівВересеньЗаступник директора з ВР, практичний психолог, соціальний педагог
22.Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості класних колективівЗагальношкільна акція «Долоньки толерантності»Учні 1-11-х класівЖовтеньПрактичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів
23.Висвітлення поняття «булінгу (цькування)», «види булінгу», «шкільний булінг»; оптимізація стосунків у освітньому середовищіОформлення інформаційних стендів для батьківУчні 9-11-х класівЖовтень-ЛистопадПрактичний психолог, соціальний педагог
24.Розвиток навичок безконфліктного спілкування серед учасників освітнього процесуТренінгові заняття «Як налагодити взаємодію в колективі»Учні 1-11-х класівГруденьПрактичний психолог, соціальний педагог
25.Профілактика негативних проявів поведінки у дітей та підлітків, визначення проявів булінгу (цькування) вдома та в учнівському середовищі та способи недопущенняЗагальношкільна акція «День рожевої сорочки»Учні 5-11-х класівГруденьПрактичний психолог, соціальний пе
Кiлькiсть переглядiв: 124

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.